#


آشنایی بیشتر با ویتامین ب 2 (B2) و،ویتامین های ب 1 ب 2 (B2-B1)

ویتامین ب 2
20 نوامبر 2017 يك نظر 2467 بازدید

آشنایی بیشتر با ویتامین ب 2 (B2) و،ویتامین های ب 1 ب 2 (B2-B1)

آشنایی بیشتر با ویتامین ب ۲ (B2) و،ویتامین های ب ۱ ب ۲ (B2-B1)

ویتامین ب ۲ (B2)

به ویتامین ب ۲ یا ویتامین (ژ) لاکتو گلاوین هم میگویند و یک ماده ی رنگی است. در اکثر خوراکی ها پیدا شده، در برابر هوا مقاوم می باشد. اشخاص فقیر و بینوا که غذای کافی نمیخورند، مخصوصا در سال های قحطی به گرسنگی این ویتامین دچار می شوند.

از علائم مهم و مخصوص گرسنگی ویتامین (ب۲) ترکیدن لب و لب شکری شدن است. در گذشته ترک لب را عده ای از پزشکان یک بیماری مسری تصور می کردند و علت آن را عدم رعایت بهداشت صحیح در بین فقرا تصور می کردند ولی بعداً معلوم شد که این بیماری عاملی جز کمبود ویتامین (ب ۲) ندارد. فقدان آن علاوه ترکیدن لب، باعث تورم زبان بوده، فشار خون را به سوی قرنیه ی چشم و چشم را قرمز و خون آلود می کند، و چون اکثر گرسنگی ویتامین (ب۲) همراه گرسنگی ویتامین (ب ۱) می باشد، عوارض مشترکی ایجاد می کند.

ویتامین ب 2

ویتامین ب ۲

این ویتامین در مخمرها، مخصوصاً مخمر آبجو، در جگر، تخم مرغ، شیر، انگور، موز، هویج، مرکبات، زردآلو و گوجه فرنگی پیدا می شود.

ویتامین های ب۱ و ب۲ (B2-B1)

گرسنگی مشترک فقرا و بینوایان و کسانی که دچار کم غذایی می شوند به گرسنگی های ویتامین های (ب ۱) و (ب ۲) مبتلا شده، اختلالاتی در سلسله ی اعصاب و دستگاه گوارش آنها پدید آمده، جذب قند در یاخته های آنها به کندی انجام می گیرد و شاید یکی از دلائل ابتلا به مرض قند باشد. و چون مادری در هنگام بارداری غذای کافی و کامل نخورد، به گرسنگی ویتامین دچار شده، فرزند او با لب های ترکیده و چشمان خون آلود و اعصابی ناراحت، تندخو و سریع الغضب به دنیا می آید.

ویتامین ب 1

ویتامین ب ۱

جانیان بالفطرہ:نوزادانی که در رحم مادر به گرسنگی ویتامین دچار می شوند و با علائم ذکر شده در بالا به دنیا می ایند، اکثر اشخاصی ناراحت و خشن می باشند، این دسته از نوزادن که شقاوت را از رحم مادر گرفته اند، اگر تربیت صحیح نشوند و با تغذیه مناسب گرسنگی مزمن خود را معالجه نکنند، ممکن است در اثر عدم کار منظم مغز و سلسله ی اعصاب دچار اشتباه شده، دست به کار جنایت شوند.

لذا در قرن گذشته این گونه نوزادان را جانیان بالفطره می دانستند، ولی بعداً غذاشناسان این نام ننگین و نامناسب را از روی آنها برداشتند و ثابت نمودند که این دسته از کودکان، مبتلا به کبمود ویتامین های (ب۱) و (ب ۲) بوده، چنان که گرسنگی برطرف شود، ممکن است به اشخاص سالم و صحیح العمل تبدیل شوند.

ویتامین ب 2

ویتامین ب ۲

این جاست که می گوییم اگر غذای انسان مرتب شود و گرسنگی ها از بین بروند، دزدی، جنایت و شرارت از بین می رود. ویتامین های (ب۱) و (ب ۲) تواما در اکثر میوه ها و سبزها مخصوصاً در سیب، گلابی، گیلاس، آلو، گوجه، هلو، انگور، خرما، زردآلو، گردو، بادام، فندق، نارگیل، شاه بلوط، پسته و بادام زمینی وجود دارد. احتیاج انسان روزانه به ویتامین (ب ۲) یک تا پنج میلی گرم است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *