#


آشنایی با خواص ماست

11 ژوئن 2019 بدون نظر 1405 بازدید

آشنایی با خواص ماست

خواص ماست بسیار زیاد است و در سر سفره همه افراد یافت می شوند . ماست همان شیری که در تخمیر شده است و بسیاری از خاصیت های مفید شیر را داراست .این خوراکی امروزه توسط بسیاری از افراد در سراسر جهان مصرف می شود . ماست علاوه بر این که عطم بسیار خوبی دارد خاصیت های درمانی بیشماری را داراست.

برای مثال ماست دارای کلسیم است و به همه ارگان های بدن برای جذب کردن کلسیم بسیار کمک می کند . هم چنین دارای پروتئین است که برای جذب شدن کلسیم نیز بسیار کمک کننده است . در این نوشته با خواص ماست آشنا می شویم

خواص ماست

خواص ماست

ماست باعث راحت تر شدن هضم غذا می شود

ماست ماده ای که بدن آن را به راحتی هضم می کند . هم چنین این ماده دارای باکتری های بسیار خوبی است که ممک می کند تا بقیه غذاها نیز به راحتی هضم شوند.کسانی که مشکلات گوارش مانند یبوست ، معده درد و اسهال دارند نیز می توانند برای درمان از ماست استفاده کنند.

ازاین ماده مغذی روزها حتما استفاده کنید تا هم معده شما تسکین پیدا کند وهم دستگاه گوارش تان کار خود را به خوبی انجام دهد.

تقویتن سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان داده است که افرادی که به مدت سه ماه روزی دو فنجان ماست مصرف می کند نسبت به افرادی که ماست نمی خورند سیستم ایمنی قوی تری دارند . در این ماده باکتری هایی وجود دارد که باعث می شود روده تقویت شود و هم چنین به بدن در جذب مواد مغذی کمک می کند و درنهایت باعث تقویت شدن دستگاه گوارش می شود . پس برای این که سیستم دفاعی بدن تقویت شود هر روز حتما ماست بخورید .

کاهش وزن

ماست می تواند در ان دسته از موادی قرار بگیرد که برای کاهش وزن بسیار موثر است . در ماست باکتری های خوبی به نام پروبیوتیک وجود دارد که باعث می شود تا هم غذا راحت تر هضم شود و هم سوخت و ساز بدن افزایش یابد . با خوردن این ماده زمان بسیار بیش تری احساس سیری خواهید کرد .

این ماده می تواند کاهش وزن را راحت تر کند به این صورت که میزان کلسیمی که در آن وجود دارد بسیار زیاد است و این کلیسم به سلول های چربی این سیگنال را می فرستند که کورتیزول کم تری را رها کنند و به این ترتیب کاهش وزن راحت تر صورت می گیرد .

پس به جای خوردن موادی که ارزش غذایی کمی دارید سعی کنید ماست بخورید .

درمان عفونت های واژن

آن دست از زنانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بیش تر در معرض ابتلا به عفونت های واژن هستند . این ماده دارای لاکتوباسلیوس اسیدوفیلوس است که می تواند مخمرها را از بین ببرد . هم چنین قادر است تا پی اچ واژن را به حالت تعادلی برساند . درنهایت همه این کارها باعث جلوگیری از عفونت های واژن می شود . برای جلوگیری از این عفونت ها بهتر است روزانه ۱۷۰ گرم ماست مصرف کنید. حال اگر عفونت واژن دارید می توانید تامپونی را به ماست آغشته کنید و آن را داخل واژن قرار دهید تا درمان شوید .

کاهش فشار خون

یکی از دلایلی که باعث بالارفتن فشار خون می شود خوردن نمک است . در ماست پتاسیم وجود دارد که در جذب کردن و از دست دادن سدیم دربدن موثر است . در سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است و نتیجه این بوده که افرادیکه روزانه مسات بدون چربی را مصرف کرده اند احتمال ابتلا به فشار خون رد آن ها به میزان ۳۱ درصد کاهش یافته است

کاهش کلسترول

از جمله خواص ماست این است که می تواند میزان سطح کلسترول را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد . در این زمینه تحقیقاتی صورت گرفته است که بیان کرده است عده ای از افراد که به دیابت نوع دو مبتلا بوده اند و روزی ۳۰۰ گرم ماست دارای ارگانیسم های زنده و فعال را مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که ماست های معمولی را مصرف کرده اند سطح کلسترول آن ها به میزان بسیار بیش تری کاهش یافته است .

جلوگیری از سرطان روده

از جمله خواص ماست این است که می تواند روده بزرگ را سالم نگه دارد . نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلیوس در ماست وجود دارد که باعث بهبود رشد باکتری های سالم در روده بزرگ می شود . درنهایت نیز از ابتلا به بیماری های روده بزرگ جلوگیری می کند.

باکتری هایی که درماست وجود دارند قبل از این که میکروارگانیسم‌های مضر در روده بزرگ به مواد سرطانی تبدیل شود آن ها را می کشد . در ماست کلیسم بسیار زیادی وجود دارد که میزان اسیدهای صفراوی را کاهش می دهد . این اسیدها باعث بروز سرطان می شود.

برای این که روده بزرگ سالم بماند صبح و ناشتا آن را بخورید و به هیچ عنوان به همراه شام آن را نخورید .

پشتیبانی از بهداشت دهان و دندان

از جمله خواص ماست این است که می تواند باعث سلامت دندان و دهان شود .اسید لاکتیکی که در ماست وجود دارد از لثه و دندان حفاظت می کند . در ماست کلسیم و پروتئین بسیار زیادی وجود دارد که در سلامت دندان بسیار موثر است و می تواند باکتری های مضر دهان را کنترل کند و از بوی بد دهان جلوگیری کند .

جلوگیری از پوکی استخوان

از جمله خواص ماست این است که به تراکم استخوان ها بسیار کمک می کند زیرا دارای کلیسم ، ویتامین دی و ارگانیسم های زنده وفعال است .این خود باعث می شود تا از پوکی استخوان جلوگیری شود . برای این که استخوان های محکمی داشته باشید همیشه به دنبال ماستی باشید که دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین دی باشد .

سلامت مو

از جمله خواص ماست این است که به رشد و سلامت مو کمک می کند . با استفاده از ماست نیازی به محصولات گران قیمت برای رشد و درخشان شدن مو نخواهید داشت . ماست می تواند روی رشد مو نیز تاثیر بسیار زیادی بگذارد .هم چنین برای درمان شوره سر نیز موثر است . اگر موهای آسیب دیده ای دارید می توانید برای درمان آن ها از ماست استفاده کنید . ماست رطوبت لازم را به موها خواهد داد. ماست را روی موها بمالید و بگذارید تا در مدت زمان سی دقیقه بماند سپس آن ها را با یک شامپوی خوب بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *