#


آشنایی بیشتر با خواص درمانی توت فرنگی

توت فرنگی
29 اکتبر 2017 بدون نظر 1433 بازدید

آشنایی بیشتر با خواص درمانی توت فرنگی

آشنایی بیشتر با خواص درمانی توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین های ب، ث، قند، سلولز، مواد چربی و آلبومی نوئید و دارای آهن، آهک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، سیلیس، ید و برم، می باشد. ظریف ترین میوه هاست. مقوی، خنک، ادرار آور و تصفیه کننده خون می باشد.

پیش از غذا بخورید اشتهاآور است. مواد قندی آن از نوع لولوز است که برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسیار خوب است. یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید، برای اشخاصی که مرض قند دارند دسری عالی خواهد بود.

توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیاد کرده بدن را تقویت میکند مصرف آن برای اشخاصی که ضعفیف هستند یا مسلول مفید است. این بیماران اگر هر روز به مقدار کافی توت فرنگی مصرف کنند، علاوه بر جذب املاح معدنی مقدار لازم ویتامین تا را نیز مصرف خواهند کرد و این ویتامین در توت فرنگی به مقدار کافی وجود دارد.

توت فرنگی

توت فرنگی

اگر سیلیس در بدن کم باشد، شخص مبتلا به سرطان و تصلب شرایین میگردد، به همین جهت برای جلوگیری از این دو مرض باید در فصل توت فرنگی به مقدار کافی آن را خورده تا رفع کمبود این ماده حیاتی را از بدن کرده، شخص مبتلا به امراض مهلک نشود.

املاح معدنی توت فرنگی، خاصیت مسهل به آن بخشیده زیرا این املاح عضلات و روده ها را به انبساط و انقباض وادار میکند و به همین جهت هم آن را برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند تجویز میکنند. توت فرنگی مقدار زیادی اسید سالسیلیک در خود نهفته دارد که بر روی کبد، کیسه مثانه و کلیه ها و مفاصل عمل قابل توجهی میکند. به همین علت است که آن را برای بیمارانی که مبتلا به درد مفاصل، رماتیسم، نقرس، سنگ کلیه، مسمومیت، درد کبد و یا کسانی که صفراوی و دموی میباشند تجویز می نمایند.

(لینه) یکی از گیاه شناسان نامی است که دچار نقرس بوده، با خوردن توت فرنگی از آن بیماری نجات یافته است. به همین علت در کتابهای خود از توت فرنگی تعریف بسیار کرده، آن را احسان خدا میداند. فوشل که درصد سالگی مرد، سلامت و طول عمر خود را از توت فرنگی میداند، زیرا در ایام عمرش مقدار زیادی توت فرنگی مصرف می کرد.

برای رفع کرم روده، صبح ناشتا باید نیم کیلو توت فرنگی خورد و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورد. توت فرنگی این خاصیت را دارد که میتواند رسوب دندانها را پاک کند. توت فرنگی سنگین وثقیل است و کسانی که معده ای حساس دارند، باید کمی انگور فرنگی به آن بیفزایند و بعد آن را بخورند، زیرا انگور فرنگی دارای اسید پکتیک است و این اسید ترشح عصیر معدی را زیاد کرده، در نتیجه عمل هضم را آسان میسازد.

توت فرنگی

توت فرنگی

توت فرنگی را در آب نشویید، زیرا این عمل سبب می شود که عطر لطیف این میوه ناپدید گردد. زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود چنانچه میدانید پر از میکروبهای مختلف است که گاهی میکروب خطرناک حصبه تیفوئید نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده، با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک میگردد.

در این مورد باید توت فرنگی را در آب استرلیزه کاملاً شستشو داد و بعد آن را قطعه قطعه کرد، مدت یک ربع ضد عفونی کرد و بعد کاملاً شست و آب کشید، سپس توت فرنگی را که مصون از میکروب است، با خیال راحت مصرف نمود. بعلاوه شیره توت فرنگی ضد عفونی کننده میکرب ابرت که تولید تب حصبه را می نماید میباشد.

وقتی که توت فرنگی را قطعه قطعه کردید، شیره آن بیرون آمد، میکروب حصبه را میکشد. اگر توت فرنگی را به صورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند، چین و چروک پوست را صاف کرده، برق وجلای خاصی به چهره می دهد.

برگها و ریشه بوته توت فرنگی سرشار از تانن است. قابض، تلخ، مدر، اشتهاآور و مقوی است.

دکتر گیلورد هاوزر غذاشناس نامی در کتابهای خود دمکرده برگ توت فرنگی را تجویز می کند. جوشانده برگهای تازه و جوان بوته توت فرنگی به مقدار یک مشت و نیم لیتر آب علیه اسهال و یرقان و دردهای قولنج و کلیه مصرف میشود، همچنین در آنژین آن را به طور غرغره استعمال میکنند.

جوشانده ریشه و برگ خشک توت فرنگی به مقدار سی گرم در یک لیتر آب را در روز می توانند بیاشامند و در عوارض رماتیسم، تصلب شرایین، زیادی فشار خون، استسقاء، عفونت کلیه ها و کیسه صفرا، سوزاک، انسداد مجاری ادرار مفید است. جوشانده تمام بوته توت فرنگی به مقدار پنجاه گرم در یک لیتر آب درمان موثر بیماری کبدی است.

جوشانده برگهای توت فرنگی با شیرین بیان آسم را تخفیف و تسکین می دهد و ریشه آن به مقدار بیست گرم در یک لیتر آب برای اسهال کودکان مفید است. جوشانده ریشه توت فرنگی وقتی مصرف می شود، ادرار را گلی و مدفوعات را قرمز می کند. بنابراین از مصرف آن نباید ترسید و اضطرابی به خود راه داد.

توت فرنگی

توت فرنگی

خوردن این میوه ترشی خون را از بین میبرد و محیط بدن را قلیایی میکند و اگر خانمی چند ساعت قبل از آمیزش مقداری از این میوه بخورد دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزمهای دختر را از بین می برد و محیط رحم را برای پرورش پسر آماده میسازد و این روش در ایران زیاد تجربه و نتایج عملی داده است. مالیدن میوه توت فرنگی به پوست بدن و گرفتن حمام توت فرنگی یکی از اسرار موفقیت بعضی از زیبا رویان جهان است.

توت فرنگی مقوی قلب بوده، التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر می باشد. خون را تصفیه میکند مناسب مزاجهای سوداوی است. برای مرض قند، خارش بدن و تنگ نفس و سرفه های خشک مفید است و بواسیر را درمان میکند. در همه احوال همتای تمشک بوده، شباهت زیادی به آن دارد.

ساقه زیر زمینی توت فرنگی به علت داشتن آهن و آهک و اسید سالسیلیک مسکن و برطرف کننده تب جهت نقرس و امراض کبدی مفید است. سنگ کلیه و مثانه را از بین میبرد. به علت داشتن منیزی، ترمزکننده سرطان بوده برای مبتلایان به مرض قند مفید است. معالج خوبی برای مبتلایان به تصلب شرایین است.

برگ و ساقه های زیر زمینی این میوه خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و فشار خون را پایین می آورد و اختلالات کلیه و مثانه را برطرف میسازد. از میوه تازه و شربت و مربای آن تا می توانید استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *