#


کشورهای دارای بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی

25 فوریه 2018 بدون نظر 1423 بازدید

کشورهای دارای بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی

کشورهایی که بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی را دارا می باشند

موسسه پژوهشی “لگاتوم” در شهر لندن در “شاخص رفاه جهانی” کشورهایی که بیشترین میزان رفاه در سال ۲۰۱۷را دارا می باشند را درجه بندی کرده است، نوزده کشور را که شامل بهترین سیستم‌ مراقبت‌ های بهداشتی در دنیا هستند را معرفی کرده است.

به گزارش ازمن بپرس، این موسسه پژوهشی بیش از صد مؤلفه را در این آمارها در نظر گرفته است که از جمله مهم ترین آن ها میزان سلامت مردم هر کشور می باشد که خود از سه قسمت سلامت روانی و جسمی، زیرساخت ‌های بهداشتی و هم در دسترس بودن مراقبت ‌های پیشگیرانه ایجاد می‌شود.

کشورهایی که بهترین درجه را در شاخص رفاه دریافت کرده‌ اند و به همین دلیل در لیست سالم ‌ترین کشورها قرار گرفته‌ اند به طور کلی کشورهایی با اقتصادهای پیشرفت کرده و میزان بالای منابع می باشند. ولی ایالات متحده با قرار گرفتن در رتبه سی ام نتوانسته امتیاز خوبی در این فهرست دریافت کند.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، این کشورها به ترتیب به شرح زیر می باشند:

۱-لوکزامبورگ: این کشور ثروتمند با متوسط امید به زندگی ۸۲سال موفق شده است که رتبه اول زیر شاخص سلامت لگاتوم را دریافت کند.

۲-سنگاپور: متوسط امید به زندگی در این کشور تقریبا شش میلیون نفری، ۸۳.۱سال می باشد.

۳-سوئیس: ارائه خدمات درمانی این کشور همگانی و طبق بیمه درمانی اجباری برای همه ی شهروندان آن می باشد.

۴-ژاپن: این کشور با ۸۳.۷سال بیشترین میانگین امید به زندگی را در سطح دنیا دارد. این کشور با معضل پیری جمعیت نیز رو به رو شده است.

۵-اتریش: این کشور هم سیستم مراقبت سلامت حاکی بر بیمه اجباری درمانی دارد. هر یک از شهروندان هر ماه هزینه ‌ای تقریبا ۲۵یورو برای خدمات بهداشتی پرداخت می ‌کنند.

۶-سوئد: در مجموع کشورهای اروپای شمالی مانند سوئد از لحاظ بهداشتی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند. متوسط امید به زندگی برای مردان در این کشور ۸۰.۷سال می باشد.

۷-نروژ: کسانی که زیر ۱۶سال سن دارند و در این کشور زندگی می کنند از خدمات بهداشتی رایگان استفاده می کنند. این کشور بیش از هر کشور دیگری در دنیا برای شهروندانش در زمینه مراقبت سلامت هزینه می ‌کند.

۸-هلند: این کشور برای سومین سال پی در پی، رتبه اول سیستم ‌های بهداشت و درمان در اروپا را دریافت کرده است. این کشور از هزار امتیاز ممکن هر سال بیش از ۹۰۰امتیاز دریافت می ‌کند.

۹-هنگ ‌کنگ: این شهر خود مختار کوچک با جمعیت ۷.۲میلیون نفری، دارای ۴۲بیمارستان دولتی و ۱۱بیمارستان خصوصی می باشد. میانگین امید به زندگی زنان این شهر در سال۲۰۱۲، بیشترین نرخ در سراسر دنیا گزارش شده است.

۱۰-استرالیا: این کشور با آب ‌و هوایی مناسب و آلودگی کم، سالم ‌ترین کشور نیمکره جنوبی به حساب می آید. علاوه بر این نرخ امید به زندگی در آن ۸۲.۸سال می باشد.

۱۱-بلژیک: در این کشور نیز مراقبت ‌های سلامت همگانی و بیمه اجباری سلامت برای همه ی شهروندان آن اجباری می باشد.

۱۲-آلمان: آلمانی‌ ها در گروه سلامت ترین افراد دنیا قرار دارند و نرخ امید به زندگی در این کشور ۸۱.۱سال می باشد.

۱۳-قطر: بهترین استانداردهای سلامت در سراسر خاورمیانه به قطر تعلق دارد. این کشور در این اواخر اقداماتی در جهت اعمال سیستم مراقبت سلامت همگانی انجام داده است.

۱۴-فنلاند: بیشترین تعداد رضایت از سیستم مراقبت سلامت در اروپا به کشور فنلاند تعلق دارد و میانگین امید به زندگی در این کشور نیز ۸۱.۴سال اعلام شده است.

۱۵-کره‌ جنوبی: سیستم مراقبت سلامت کره‌ جنوبی از راه طرح ملی بیمه درمانی اجباری که تقریبا ۹۷درصد از جمعیت آن را در بر می گیرد، فراهم می ‌شود. علاوه بر این میانگین امید به زندگی در این کشور ۸۲.۲سال می باشد.

۱۶-اسپانیا: در این کشور تقریبا ده درصد از تولید ناخالص داخلی استفاده قسمت مراقبت‌ های سلامت می ‌شود. علاوه بر این اسپانیا با دارا بودن تقریبا چهار پزشک برای هر هزار نفر از جمعیت خود در رده ششم اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

۱۷-نیوزیلند: نرخ امید به زندگی نیوزیلند ۸۱.۵سال می باشد و علاوه بر این از نظر فعالیت‌ های ورزشی و حضور در رقابت ‌های ورزشی بین ‌المللی در شرایط مناسبی قرار دارد.

۱۸-فرانسه: این کشور به دلیل کیفیت خدمات بهداشتی خود مشهور می باشد و نرخ امید به زندگی در این کشور به۸۳ سال می رسد.

۱۹-انگلیس: ارائه خدمات بهداشتی ملی انگلیس برای همه ی ساکنین این کشور رایگان می باشد و از نظر کیفی بسیار مناسب است. با این که سرویس سلامت همگانی این کشور همچنان یکی از اصلی ‌ترین دلایل چالش‌ ها در سیاست‌ های انگلیس به حساب می آید ولی همواره یکی از بهترین سیستم ‌های مراقبت سلامت در سراسر دنیا می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *