#


کرسی درمانی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

کرسی
7 ژانویه 2019 بدون نظر 2119 بازدید

کرسی درمانی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

 کرسی ورزش بی دردسر

ازجمله اثرات مفیدی که کرسی می تواند طبق مبانی طب سنتی و به زبان امروزی داشته باشد می توان به تقویت قلب و بهبود خونرسانی با استفاده صحیح از کرسی اشاره کرد.

زمانی که کرسی دارای حرارت ملایم می باشد با تاثیر بر عروق محیطی بدن و وادار کردن غده فعالیت و خون رسانی بیشتر سبب می‌گردد تا  عروق در پاها گشاد و پر خون شوند و سپس به کل بدن تاثیر می گذارد.

زمانی که ورزش نیز می کنید برای قلب هم همین اتفاق انبساط در اثر گرم شدن بدن و سپس فعالیت قلب و پرخون شدن رگ ها اتفاق می افتد به طور ساده تر می توان گفت: زمانی که زیر کرسی قرار گرفته اید قلب شما همچنان در حال تمرین و فعالیت هست.

فعالیتی که اگر به درستی و اندازه باشد باعث تقویت قلب در طولانی مدت می شود و حتی باعث می‌شود با خونرسانی به مغز استخوان در بهبود بعضی از انواع کم خونی و با کمک به کارکرد مغز به تقویت حافظه کمک کند. نکته جالب این است که به دنبال این کارکرد مواد زائد بدن از طریق عرق کردن به میزان بیشتری دفع می شود.

 از فردا کرسی دایر کنیم؟؟

 فرهنگی که باعث شده است تا ما به مرور زمان از خانه ها کرسی ها را برداریم و بدن ما را نسبت به گذشتگان نیز تغییر داده است. سبک زندگی و مواجه شدن همیشگی با بعضی از ترس ها باعث شده ضعیف شدن قلب ما شده وهم چنین باعث شده است تا خون نتواند به خوبی در رگ ها پمپاژ شود پس درنتیجه این کم شدن خون رسانی باعث ضعیف شدن بدن می شود.

که این خود باعث سیاهی رفتن چشم ها خستگی و احساس ضعف در بدن می شود که در گذشته با استفاده از کرسی این عوارض کمتر دیده می شد.

 ازسوی دیگر درعصر جدید اغلب از میز و صندلی برای نشستن استفاده کرده و تحرک کمتری دارند و علیرغم گذشتگان که در طول روز  فعالیت های یداوی و تحرکات زیاد داشته اند، نیستند و تعریق و خروج مواد زائد از بدن امروزی کمتر شده و گرمای کرسی نمی‌تواند به این سادگی باعث خروج فضولات تجمع یافته از بدن شود و اینکه کیسه کشیدن در حمام های ما که بیشتر به یک آب تنی ۵ دقیقه ای مبدل شده مرسوم نیست و باعث گشته است که منافذ پوستی امروزی ها همچون قدیمی تر ها برای خروج عرق و مواد زائد کارایی لازم را نداشته باشد.

 پس با این اوضاع نمی شود انتظار داشت که فردی با داشتن قلب ضعیف که مناغذ پوستش مسدود است بیش تر می تواند از فایده های کرسی استفاده کند و حتی ممکن است که با استفاده از گرمای کرسی دچار اختلالات و مشکلاتی هم بشود.

 از دیدگاه طب سنتی بهتر است ابتدا افراد تحت پاکسازی عمومی و همچنین تقویت قلب قرار گیرند و سپس با خیال راحت از کرسی استفاده کنند، که برای این امر باید به متخصصان طب ایرانی مراجعه کنید.

 کرسی زغالی یا برقی

 بعد از اینکه  سلامت نسبی افراد در یک خانواده مورد تائید قرار می گیرد می توانیم کرسی را که دارای حرارت ملایم است را توصیه کنیم. کرسی می تواند برقی و ذغالی و یا حتی با بخار آب باشد، چون هر کدام از افراد خانواده مزاج خاصی دارند و مزاج و سن و فصل در این انتخاب مهم هستند.

اما با توجه به شرایط امروز و سطح دسترسی ها به نظر می رسد برای اینکه از مزایای پیشگیرانه کرسی استفاده کنیم انواع برقی آن به همراه یک داربست چوبی مقاوم بهتر کاربرد دارد.

 زغال گرفتگی را جدی بگیرید

 زغال و بویی که معمولاً از آن تولید می شود سبب مسمومیت های احتمالی در فرد می گردند که استفاده از آن را خود به خود کم رنگ تر می کند اما اگر باز هم تمایل به استفاده از زغال برای گرمای کرسی دارید این نکات را فراموش نکنید که ذغال یک ماده سوختنی است و به اکسیژن نیاز دارد و زمانی که هوا در جریان باشد سبب انتشار گازهای سمی و دود زایی می گردد که خود باعث مسمومیت و خفگی می شود.

اگر می‌خواهید علائم زغال گرفتگی را بدانید علائم آن شبیه گاز گرفتگی است. سردرد، سوزش، کاهش سطح هوشیاری و خواب آلودگی از نشانه های آن می باشد و از آنجایی که اغلب از کرسی ها در مکان های بسته استفاده می شود بهتر است هرگز شب ها زیر کرسی نخوابید و به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از زغال ها باید کاملاً برافروخته باشد و قسمت هایی که دودزا و خاموش هستند را استفاده نکنید.

 اولین اقدام در مواجهه با فردی که دچار مسمومیت زغال شده است باز کردن در و پنجره و دور کردن مردم از هوای مسموم و تماس با ۱۱۵ است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *