#


کاهش زباله ها در استان تهران

21 می 2019 بدون نظر 1837 بازدید

کاهش زباله ها در استان تهران

شهرداری تهران خبرهایی را به تازگی انتشار داده است که بیان گر این موضوع بوده است که زباله ها در سطح شهر تهران به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است . در نه ماه پایان سال ۱۳۹۷ در مقایسه با زمان قبلی مشابه میزان زباله های تولید شده به اندازه یک هزار تن کم تر شده است.

مسئولان این موضع را به اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ در بین مردم ارتباط می دهند و بیان شده است که به دلیل سازماندهی هایی که سازمان مدیریت پسماند صورت داده است و هم چنین توجه بسیار زیادی که شهروندان به محیط زیست دارند باعث شده است تا کارهایی را انجام دهند که باعث شود این زباله ها به مقدار بسیار کم تری تولید شود برای مثال از مواد چن بار مصرف استفاده می شود و هم چنین خریدهایی که صورت می گیرد نیز به اندازه است .

حتی شهروندان کار تفکیک زباله ها را نیز به خوبی انجام می دهد و ان ها را به غرفه های بازیافت تحویل می دهند. جمع این عوامل باعث شده است تا پسماندها و زباله های تولید شده به میزان بسیار زیادی نسبت به قبل کم شود.

در مناطق مختلف در تهران نیز چوب ها جمع آوری شدند و برای تبدیل کردن به چیپس چوب و هم چنین تولید کردن نئوپان از آن ها استفاده می شود . لاسیتک های بسیار کهنه و فرسوده ای که در سطح شهر وجود داشته اند نیز جمع شده و درنهایت نیز به کارخانه هایی که کف پوش تولید می کنند فرستاده می شوند.

برای شهروندان اطلاع رسانی های بسیار زیادی صورت گرفته است که باعث شده است تا پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی از هم جدا شوند این کار را نیز شهروندان انجام داده اند و به غرفه هایی که برای جمع آوری بازیافت ها در سطح شهر وجود داشته اند تحویل می دهند.

زباله ها

تولید زباله ها در ایران

با بررسی های انجام شده مشخص شده است که در ایران سالانه به میزان ۲۰ میلیون تن زباله تولید می شوند این آمارها وقتی با آمارهای سال های گذشته مقایسه می شود مشخص می شود که تولید زباله ها در ایران بسیار بیش تر از سایر کشورهاست. درتمامی جهان متوسطتولید کردن زباله ها به میزان ۳۰۰ گرم در هر روز می رسد و اما این آمار در ایران برابر ۹۰۰ گرم در هر روز است .

البته نمی توان دلیل کم شدن تولید زباله ها را در ایران تنها همین اصلاح الگوی مصرف شهروندان دانست و اما زباله گردها به صورت شبانه روزی در شهر ها فعالیت می کنند زیرا با تغییرات اقتصادی زباله های بازیافتی نیز ارزش بیش تری پیدا کرده است و این خود در کم شدن تولید زباله ها بسیار مهم است . آماری که در این باره بیان شده است نیز این بوده که در هر روز زباله گردها به میزان ۱۳۰۰ تن زباله را جمع می کنند. آن ها هر کیلو از یان زباله ها را به قیمت چهار و یا پنج هزار تومان می فروشند و با بالارفتن این قیمت نیز زباله گردها زباله های بسیار بیش تری را جمع می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *