#


وارد شدن کودکان به کار مدلینگ و آسیب های اجتماعی

17 می 2019 بدون نظر 1657 بازدید

وارد شدن کودکان به کار مدلینگ و آسیب های اجتماعی

بسیاری از والدین در دنیای امروزی کودکان خود را وارد دنیای مدلینگ می کنند و از آن ها در شبکه های اجتماعی نیز استفاده می کنند. این گونه والدین توجهی ندارند که این کار باعث می شود تا بعدها در شخصیت کودکان آن ها تاثیرات زیادی را داشته باشد.

فعالیت های بسیار زیادی که از کودکان در دنیای مدلینگ می شود باعث می شود تا ظاهر کودکان تغییر کند و باعث می شود تا کودک از دنیای بچگی خود فاصله بگیرد و همین باعث می شود تا شخصیت وی دچار تغییراتی شود .

والدین این کودکان بیش تر به دنبال این موضوع اند تا کودک بتواند از راه مدلینگ شهرتی را به دست آورد ولی به تبعات این کار توجهی ندارند و نمی دانند که کودک با این کار یاد می گیرد که بدون این که تلاشی را داشته باشد موفقیت به دست آورد و اما درنهایت کودک در دنیای واقعی آن اعتماد به نفس دنیای مجازی را نخواهد داشت.

والیدن با این کار به درآمد زایی می پردازند و اگر حتی بخواهیم از آسیب های روانی این کار چشم پوشی کنیم باز هم باعث می شود تا کرامت کودک دچار خلل شود. این خود می تواند از مصداق های کودک آزاری محسوب شود زیرا با آسیب وارد شدن به روحیات کودک درآمد زایی اتفاق می افتد.

مدلینگ

در مدلینگ باید خانواده ها آگاه شوند

توجه داشته باشید به اشتراک گذاری عکس ها به صورت عادی و اما اشتراک گذاری هایی که هدفی را دنبال می کنند تفاوت هایی وجود دارد . البته قانون هم نمی خواهد کسانی را که عکس های فرزندان خود را در دنیای مجازی قرار می دهند را مجازات کند و اما تنها هدف این خواهد بود که والدین از عواقب مدلینگ قرار دادن کودکان خود با خبر شوند.

مسئله دومی که بعد از انتشار عکس کودکان اتفاق می افتد و نباید به آن بی توجه بود این موضوع است که امنیت کودک به خطرخواهد افتاد. توجه داشته باشید که افراد بیمار تنها در دنیای واقعی وجود ندارند بلکه در دنیای مجازی نیز تعداد بسیار زیادی از آن ها یافت می شوند .

در این میان اگر افراد بیماری با هدف های متفاوتی عکس های کودکان را دنبال کنند همین موضوع باعث می شود تا کودکان آسیب هایی ببینند. زیرا عده ای در این میان هستند که برای لذت های جنسی این عکس ها را پیگیری می کنند و این می تواند برای فرزندان خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

زمانی که عکس های کودکان در فضای مجازی گذاشته می شود به این معنا است که درواقع وضع زندگی خود را در این فضا قرار داده ایم . و در این میان افرادی هستند که پیگیری می کنند که کودک در چه محله هایی بیش تر رفت و آمد می کنند و بعدها ممکن است به حریح خصوصی کودک نیز تجاوز شود .

در قانون نیز بیان شده است که اگر هر اتفاقی بیفتد و در این میان سلامت و هم چنین بهداشت کودک در خطر باشد و یا هر آزار و اذیتی که باعث شود تا به وضعیت روحی فرد صدمه اخلاقی وارد شود می تواند از نظر قانون مورد پیگیری قرار گیرد

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *