#


هفته سی و هشتم در بارداری

رشد جنين درهفته سى و یکم
16 فوریه 2017 بدون نظر 1129 بازدید

هفته سی و هشتم در بارداری

بررسیهفته سی و هشتم در بارداری

با گذشته خداحافظی کنید

اگر زنشاغلی هستید، اکنون در مرخصی دوره پایانی بارداری و وضع حمل به سر می برید. شاغل بودن زن پس از وضع حمل، اشکارا او را در موقعیت تازه ای قرار می دهد که با وضعیت زنان خانه دار فرق می کند.

از انجا که ارتباطات عادی و سالم زن و شوهر نقش تعیین کننده ای در نیکبختی همه اعضای خانواده دارد، زن پیشاپیش باید تکلیفش را با کار حرفه ای اش روشن کند؛ چون تولد بچه مسئولیت های تازه ای را متوجه زن می کند. اکنون پرسش های زیر پاسخ دهید:

۱.ایا پس از وضع حمل به سر کار بر می گردم؟

۲ایا کارم نیمه وقت خواهد بود یا تمام وقت؟

۳.ایا برای همیشهقید کارهای حرفه ای را خواهم زد؟

مسئله مهم دیگر در این موقعیت پیوند عاطفی است که کارشناسان امور تربیتی باور دارند از طریق در اغوش گرفتن، نوازش و هم نفسی مادر و نوزاد بهتر تامین می شود. از طرف دیگر، در برخی مواقع زن در این موقعیت حق انتخاب چندانی ندارد.

برای مثال تنگناهای مادی در این دوره زمانه به گونه ای است که مادر چاره ای جز بازگشت به سر کار ندارد، ولی این مسئله درباره خانواده های توانمندو دارا شکل گیری دیگری به خود می گیرد.

ان ها چه نیازی به در امد زن ندارند. بانوی این خانواده به دلایلی چون ابراز وجودف خویش باوری و عزت نفس به کار حرفه ای ادامه می دهد که این امر می تواند در رابطه زناشویی تنش زا باشد.

بنابراین توصیه من به شوهرهایی مرفه این است که بدون اهمیت دادن به مسائل بیرونی، اگاهانه و بخردانه در این خصوص به هماهنگی برسد؛ زیرا سازگاری زناشویی بازخوردهای مثبت بسیار دارد.

کیفیات جسمی

اکنون زمانی است که زنان بارداری به وقت به نشان های وضع حمل توجه کنند. اگر چه ممکن است که این نشانه ها تنها چند ساعت مانده به وضع حمل بروز کند.

از نشانه ها و علائم پیش زایمانی می توان به مواردی چون پایین امدن بچه و قرار گرفتن ان در کانال زایمانی، فشارهای فزاینده بر لگن و رکتوم(راست روده) نوسانات شدید در میزان انرژی زن باردار ئ انقباض های زایمانی اشاره کرد. به علاوه، می توان به ترشحات صورتی و رنگ خونی ناشی از پاره شدن مویرگ ها هنگام گشاد شدن گردن رحم اشاره کرد.

اگرچه بروز چنین نشانه های به این معنی نیست که زایمان زودایند است در صورت دریافت هر کدام از این هشدار ها، زن باردار فورا باید به پزشک مراجعه کند. مشاهده ترشح صورتی رنگ از واژن بدین معنی است که فرد در یکی دو روز اینده زایمان خواهد کرد.

پاسخ به پرسش های زیر نیز به حال فرد سودمند است:

۱.ایا تاکنون نشانه های پیش زایمانی مواجه بوده ام؟

۲.ایا روند افزایش وزنم ثابت بوده یا متغیر؟

۳.ایا تغییری در انرژی و توان  ایجاد شده است؟

۴.شرایط کنونی من چه  تفاوت هایی با ماه های دیگر بارداری ام دارد؟

وضعیت روحی

امار موجود گواه این است که امروزه در جوامع غربی از هر دو ازدواج تقریبا یک مورد با شکست و نا کامی مواجه می شود و فروپاشی ازدواج نیز اسیب جبران ناپذیری رانه تنها به بچه ها وارد می کند، بلکه پیامدهای ویرانگر ان گریبان زنو شوهر را نیز می گیرد .

پژوهش های انجام شده گویای این واقعیت است که زن و شوهر بخشی از عزت نفس و خودپذیری خود را از قبل رابطه زناشویی موفق کسب می کنندو و با شکست زناشویی، خسارت جبران ناپذیری به زن و مرد وارد می شود.

به همین دلیل است که امروزه مردان در جوامع غربی بیش از گذشته درگیر نارسایی های جسمی و روحی هستند و این مسئله بیش از گذشته اشخاص را درگیر واکنش های عصبی و نابرخردانه می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *