#


نکته برای رهایی از خستگی چشم

خستگی چشم
2 دسامبر 2017 ۳ نظر 1593 بازدید

نکته برای رهایی از خستگی چشم

نکته برای رهایی از خستگی چشم

ساموئل گولیوری «استادیار و متخصص چشم از دانشگاه ، مونت سیانی نیویورک» می گوید: حل وارد ۶۰ تا ۵ ؛ سالگی، قدرت تمرکز چشم کم کم کاهش مییابد و منجر به خستگی چشم می شود. این است در هر سنی دچار خستگی چشم شوید.

اگر در هنگام خواندن کارت پستالها و یا صفحه نمایش دچار خستگی چشم می شوید، پیشنهادهای زیر می تواند به شما کمک کند :

به نور کافی اهمیت بدهید.

دکتر گالیور می گوید : خواندن در نور کم باعث آسیب به چشمان تان نمی شود ولی اگر نور تمایز کافی را برای شما به وجود نیاورد، چشم دچار خستگی می شود. از لامپی که نور را مستقیماً به چشم منعکس می کند، استفاده نکنید.

خستگی چشم

خستگی چشم

نمره صحیح انتخاب کنید.

پزشک شما بهترین قاضی برای انتخاب عینک مطالعه است. ضعیف ترین عینکی را که به شما قدرت خواندن از فاصله مورد نظرتان را می دهد، انتخاب کنید. اگر نوع بسیار قوی آن را انتخاب کنید، فاصلهٔ نزدیک مورد نظر را خوب می بینید اما اشیای دورتر از این فاصله به صورت تار دیده خواهند شد .

در بین کارتان وقفه بیندازید.

اگر شش تا هشت ساعت از کامپیوتر استفاده می کنید، هر دو تا سه ساعت یک بار استراحتی بکنید : چای بخورید، حمام بروید، به هرحال ده تا پانزده دقیقه چشمتان را از روی صفحه مانیتور بردارید .

صفحه نمایش را تاریک کنید.

تنها اعداد و حروف بر صفحه نمایش شما وجود نادارد، بلکه لامپهای کوچکی در ان هست که نور را مستقیماً به چشم نان میفرستد، دکتر گالیوری می گوید: حروف را زیاد روشن نکنید. روشنی صفحه را کم کنید و سپس کنتراست را تنظیم کنید تا تمایز لازم ایجاد شود. یک نکته اضافی : یک مداد بردارید و روی دکمه تنظیم علامت بزنید. در این صورت اگر کسی تنظیم رایانه شما را به هم زده است می توانید دوباره بر اساس علامت های گذشته، آن را تنظیم کنید.

در سایه کار کنید.

هنگامی که صحبت از بین بردن خستگی چشم می شود، بهتر است رایانه را در تاریکی قرار دهید. با درست کردن یک سرپوش ، صفحه نمایش را در سایه قرار دهید.

با بستن چشم ها جلوی نور را بگیرید.

متخصصان ما می گویند: بهترین راه برای بهبودی خستگی چشم ، استراحت چشمهاست . یعنی هنگامی که نیاز به باز بودن چشم نیست آن را ببندید. افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند می گویند که چشم هایشان واقعاً بهتر شده است.

خستگی چشم

خستگی چشم

برای استراحت به چای روی آورید.

اما آن را نخورید، بلکه روی چشم بگذارید. اشنایدر می گوید: یک حوله تمیز بردارید و آن را داخل چای تازه دم بگذارید، دراز بکشید و حوله گرم را روی چشمهای بسته به مدت ده تا پانزده دقیقه بگذارید. این کار باعث از بین رفتن خستگی چشمها می شود. مراقب باشید که چای را روی چشم نریزید و اجازه دهید بعد از جوش آمدن چای و قبل از قرار دادن حوله در آن ، چای مقداری خنک شود.

با دست گرم، درد را تسکین دهید.

دستان خود را به هم بمالید تا گرم شوند، سپس چشمها را ببندید و کف دست ها را روی حدقه چشم قرار دهید. ولی فشار ندهید و فقط آن را بپوشانید؛ به آرامی و عمیقاً نفس بکشید و رنگ سیاه را در ذهن خود تصور کنید، روزانه بیست دقیقه این کار را انجام دهید.

چشمک بزنید.

چشم ها برای خود، ماساژدهنده مخصوص دارند : سیصد بار در روز به صورت ارادی هر چشمکی که می زنید، چشمها را تمیز می کند و ماساژ کوچکی به آنها می دهد.

مشکلاتی که به مراجعه به پزشک نیاز دارند.

گاهی اوقات ، خستگی چشم چیزی بیشتر از عبور از سن ۰ ؛ سالگی است . دکتر دیوید گاتیون میگوید : خستگی چشم میتواند بر اثر عدم تعادل و تنظیم چشمها ایجاد شود. در این صورت باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا با انجام ورزشهای خاص، عینک های مخصوص و یا در صورت لزوم جراحی عضلات چشمی ، چشمتان را دوباره به حالت مناسب در آورید.

همه متخصصان متفق القولند که در صورت درد در چشم و یا حساسیت به نور باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *