#


فواید استفاده از تخم شربتی

7 ژوئن 2019 بدون نظر 1435 بازدید

فواید استفاده از تخم شربتی

تخم شربتی در فصل تابستان و به خصوص در ماه رمضان می تواند بسیار کمک کننده باشد و برای رفع تشنگی بسیار کاربر خواهد داشت . علاوه بر این که تخم شربتی می تواند برای رفع تشنگی کمک کند فواید تخم شربتی بسیار زیاد است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فواید تخم شربتی

فواید تخم شربتی

۱-کاهش وزن : تخم شربتی دارای فیبر بسیارزیادی است و همین نیز باعث می شود تا در فرد به سرعت احساس سیری ایجاد کند . برای لاغری و درمان چاقی بسیار مفید است . هم چنین تخم شربتی وقتی در آب خیس می شود بیش تر از سی  برابر بزرگ تر می شود و همین باعث می شود تا دیر تر احساس گرسنگی کنید .

۲-دیابت : از جمله فواید تخم شربتی بهره گیری آن برای درمان دیابت است. مجنونی که می توانید با استفاده از تخم شربتی تولید کنید را با استفاده از یک قاشق تخم شربتی و یک لیوان شیر به همراه مقداری وانیل را بسازید این معجون قند بسیار کمی دارد واما می تواند انرژی بسیار زیادی را برای شما به همراه آورد .

۳-معده و گوارش : بسیاری از مواقع به خاطر رژیم های غذایی نامناسب معده سوزش پیدا می کند و اسیدی می شود . تخم شربتی دارای اثر پاک کنندگی است که باعث می شود تا مشکلات معده حل شود . برای درمان بیماری های معده می توانید یک قاشق تخم شربتی را با یک لیوان شیر مخلوط کنید .

۴-یبوست : تخم شربتی باعث می شود تا معده تمیز شود و درنتیجه حرکت روده ها نیز بهتر می شود و درنتیجه بدن سم زدایی می شود .با مخلوط کردن تخم شربتی و شیر قبل از خواب می توانید یبوست را درمان کنید .

۵-خاصیت خنک کننده : تخم شربتی می تواند دمای بدن را کم کند و از فواید تخم شربتی این است که می تواند برای درمان تب و عطش بسیار کاربرد داشته باشد . به دلیل همین خاصیت هم در شربت های تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد .

۶-بینایی :تخم شربتی دارای ویتامین A است . به همین دلیل هم می تواند برای درمان کسانی که دید کمی دارند مورد استفاده قرار گیرند. از سایر فواید تخم شربتی می تواند از درمان بیماری هایی مانند آب مروارید نیز جلوگیری کند.

۷-استرس : این ماده می تواند به صورت مستقیم روی اخلاق فرد تاثیر بگذارد هم چنین می تواند استرس های روزانه را کم کند. با استفاده از تخم شربتی می توان به جنگ افسردگی ، میگرن و یا خستگی ذهن رفت .

۸-سم زدایی بدن : این ماده می تواند برای پاک سازی روده ها و هم چنین درمان مسمومیت غذایی موثر واقع شود . این ماده دارای ویژگی دیورتیک است که برای سم زدایی از کلیه ها بسیار مناسب است .

۹-استخوان : این ماده حاوی منیزیم ، منگنز ، پتاسیم ، مس ، آهن ، کلسیم است که می تواند برای درمان کردن پوکی استخوان موثر باشد .

۱۰-فواید تخم شربتی در بارداری : تخم شربتی دارای منگنز است که می تواند برای رشد استخوان ها و غضروف جنین بسیار کمک کننده باشد . بسیاری از مادران باردار در این دوران با کمبود آهن مواجه خواهند بود تخم شربتی می تواند دراین زمینه به مادران کمک کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *