#


علائمی که نشان دهنده وضعیت بحرانی غده تیروئید هستند

31 ژانویه 2018 بدون نظر 1541 بازدید

علائمی که نشان دهنده وضعیت بحرانی غده تیروئید هستند

علائمی که نشان دهنده وضعیت بحرانی غده تیروئید هستند

اکثر افرادی که به سرطان تیروئید مبتلا هستند، به طور کاملا تصادفی از شرایط بحرانی سلامت شان آگاه می شوند. این افراد معمولا برای یک دلیل که با مشکل اصلی غیر مرتبط می باشد نزد متخصصان می روند و نتایج آزمایشات تخصصی اطلاع می دهد که به سرطان غده تیروئید مبتلا شده اند.

به گزارش ازمن بپرس، بیشتر افرادی که به دلیل مشکلات مربوط به غده تیروئید که باعث می شود جان شان در معرض خطر قرار بگیرد از علائم بارز ابتلا به این سرطان اطلاعی ندارند و بعید نیست که شما هم همچون این افراد از علائم نگران کننده ای که به شما در خصوص خطر توصیه می کنند، چیزی ندانید.

همین علت کافی است که تا ما در خصوص نشانه های هشداردهنده سرطان تیروئید با شما صحبت کنیم. نشانه هایی که شاید وجودشان حکم قاطعانه ابتلا به سرطان را صادر نکند، ولی باید آن ها را جدید بگیرید و با بروز آن ها با توجه بیشتری وضعیت سلامت تان را مورد بررسی قرار دهید.

در گلوی تان چیزی گیر افتاده؟

کوتاه کردن ریش و بررسی وضعیت گردن در این نشانه، سبب می ‌شود که آقایان نسبت به این نشانه، هوشیارتر باشند و زن‌ ها دیرتر از وجود توده ‌ای در گلوی‌ خود آگاه شوند. البته ۹۰ درصد توده‌هایی که در این ناحیه ایجاد می‌شوند، خوش‌خیم هستند ولی در بعضی موارد هم امکان دارد نیاز به جراحی و درمان‌ های تکمیلی برای نجات جان فرد مبتلا وجود داشته باشد.

صدای ‌تان خشن شده؟

عصبی که وظیفه کنترل عضلات حنجره و تارهای صوتی شما را بر عهده دارد، دقیقاً در پشت غده تیروئید شما قرار دارد و زمانی که به علت رشد یک توده در ناحیه تیروئید این عصب در فشار قرار بگیرد، صدای شما هم خواهد گرفت. بیشتر افرادی که به این دلیل صدایی خشن پیدا می ‌کنند، به نادرستی علت گرفتگی صدا را حساسیت یا سرماخوردگی قلمداد می‌ کنند و همین اشتباه در تشخیص دادن و گذر زمان به این علت، درمان آن ها را سخت تر می‌ کند.

مدام سرفه می کنید؟

سرفه هایی که پشت سر هم و به ظاهر بی هیچ دلیلی می باشند و شما قادر نیستید که آن را آرام کنید، احتمال دارد که علامت ابتلا به سرطان تیروئد باشد. تفاوتی که این سرفه ها با سرفه هایی که بر اثر سرماخورگی به وجود می آیند دارند این است که عفونی نیستند و همراه با آن تب و خلط وجود ندارد. البته تعداد زیادی از کسانی که به این مشکل مبتلا می شوند فکر می کنند که دلیل سرفه های شان آلرژی فصلی می باشد و به همین خاطر به دنبال بررسی وضعیت غده تیروئیدشان نمی روند.

گلوی تان بند آمده؟

چنانچه در گلوی تان احساس گرفتگی می کنید و اجازه نمی دهد که غذا را به راحتی ببلعید باید هر چه زودتر به متخصصان مراجعه کنید.

مشکل قورت دادن، اکثراً نشان دهنده این است که فرد به سرطان تهاجمی و بدخیم تیروئید دچار شده است. البته این گونه سرطان، بیماری شایعی نمی باشد ولی چنانچه این مشکل باعث شده است تا زندگی تان دچار اختلال شود، بعید نیست که توده بزرگ و در حال رشدی جان تان را به خطر انداخته است.

گردن تان درد می کند؟

درد گردن را چگونه می توانید توضیح دهید. نه سرما خوردن و نه قرار گرفتن در وضعیت نامناسب، نمی تواند که این چنین دردی را به وجود بیاورد.

اگر در قسمت جلوی گردن دچار درد شده اید در بسیاری از موارد بر اثر مشکلات مربوط به غده تیروئید می باشد. البته تمام افرادی که مبتلا به سرطان تیروئید می شوند، از درد در گردن شان شکایتی ندارند و به دلیل علائم نادیدنی تری، از تشخیص بیماری غافل می شوند.

نمی توانید نفس بکشید؟

اگر فکر می کنید که سختی نفس کشیدن همیشه به خاطر آسم و آلرژی می باشد کاملا در اشتباه هستید. چنانچه در زمان صحبت کردن و یا غذا خوردن، نفش کشیدن تان سخت می شود به شما توصیه می کنیم که حتما نزد یک متخصص غدد بروید. همان طور که گفته شد، سرطان غده تیروئید بیماری شایعی نمی باشد ولی چنانچه جان فردی را درگیر کند باعث می شود با علائمی که گفته شد خود را آشکار کند. توده ای که در گلوی فرد مبتلا به سرطان وجود دارد هر روز رشد کرده و بزرگ تر می شود، بر روی مجراهای تنفسی وی فشار می آورد و علاوه بر این که بلعیدن و صحبت کردن را سخت تر می کند، بلکه نفس کشیدن را برای افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند نیز سخت تر می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *