#


طرح کلینیک های پزشکی جنسی به کجا رسید؟

6 می 2019 بدون نظر 1583 بازدید

طرح کلینیک های پزشکی جنسی به کجا رسید؟

از مدت ها قبل طرحی برای راه اندازی کلینیک های سلامت جنسی ارائه شده بوده است که معاونت رئیس جمهور در امور زنان بیان کرده است که در دولت یازدهم برای این کلینیک ها پیگیری هایی انجام داده اند و اما در این میان متوجه شده اند که برای راه اندازی این کلینیک های سلامت جنسی اختلاف نظرهای بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل هم این طرح اجرایی نشده است .

هدف از ارائه این طرح و دایر کردن مراکز کلینیک های سلامت جنسی حفظ بنیان خانواده و تحکیم خانواده است. معاون امور زنان با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای را امضا کردند تا بر روی این کلینیک ها سلامت خانواده کار کنند. در این تفاهم نامه بیان شده است تا وزارت بهداشت باید کلینیک هایی را راه اندازی کند و خانواده ها در صورت این که مشکلی برای آن ها ایجاد شد می توانند به این مراکز مراجعه کنند و بدون این که دیگران در مشکل آن ها دخالت کنند برای رفع آن اقدام کنند.

مواردی که در این کلینیک ها به خانواده ها عرضه شده است شامل مشاوره های حقوقی ، مشاوره خانواده ، سلامت جنسی و.. خواهند بود که خانواده ها می تواند برای رفع مشکلات به آن مراجعه کنند. حتی قرار بوده است در این مراکز مشاوره های شرعی هم برای خانواده ها بیان شود .

برای تامین کردن بودجه این کلینیک ها قرار بوده است تا وزارت بهداشت بودجه اصلی آن را تامین کند. و معاونت امور زنان نیز مطالبه های خود را با سند قرار دادن آماری که وجود دارد طراحی کند. معاونت امور زنان در نظر داشته است تا این کلینیک ها در جاهایی ساخته شود تا افراد بدون این که مورد قضاوت سایرین قرار بگیرند بتوانند به راحتی به آن جا مراجعه کرده و مشکلات خود را رفع کنند.

البته وزارت بهداشت بیان کرده است که برای حوزه خانواده مدرسانی در تلاش اند تا متخصصان زیادی را در این حوزه تربیت کنند. البته خود بعدها مشخص شد که در این طرح اختلاف نظرهایی وجود داشته است و همین نیز باعث شده است تا طرح ادامه پپیدا نکند و حال شاید در دولت های بعدی این طرح پیگیری شود .

کلینیک های سلامت جنسی

آیا کلینیک های سلامت جنسی می تواند در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار باشد؟

معاونت امور زنان بیان کرده است که این طرح به قطع می تواند از بحران های به وجود آمده در خانواده ها جلوگیری کند. این کلینیک ها قادر بوده اند تا علاوه بر این که در حوزه سلامت جنسی فعالیت کند می تواند در سایر ابعاد برای تحکیم بنیان خانواده نیز موثر باشد.

حال سوال این جاست که این طرح که ناتمام مانده است آیا معاونت امور خانواده برای تحکیم کردن بنیان خانواده برنامه دیگری هم دارد ؟ شاید نتوان برنامه و طرح دیگری را به این شکل پیش برد و اما طرح دیگری که در این جا مد نظراست مربوط به طرح گفت وگوی خانواده است که نگاه آن پیشگیری است . با استفاده از این طرح افراد خانواده یاد می گیرند تا با گفت و گو بتوانند بسیاری از مشکلات خود را رفع کنند و آرامش بیش تری در خانواده حاکم می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *