#


سردی جنسی زنان و راهکارهایی برای درمان آن

سردی جنسی در زنان
9 جولای 2017 بدون نظر 1221 بازدید

سردی جنسی زنان و راهکارهایی برای درمان آن

سردی جنسی زنان و راهکارهایی برای درمان آن

آیا به علت کمی میل جنسی است که اغلب خانها از روابط جنسی امتناع می ورزند؟

شدت میل جنسی در زن ها و مردها متفاوت است. در بعضی زیاد و در بعضی کم یا اصلا موجود نمی باشد. بین این دو حد هم درجات مختلفی وجود دارد. سردی جنسی در خانمها زیادتر و بصورت مختلف خودنمائی می کند. بعضی خانمها میل و اشتهای جنسی ندارند در بعضی ها میلی جنسی زیاد بوده زودتر تحریک می شوند ولی از عمل جنسی خیلی کم و یا هیچ لذتی نمی برند. عده ای هم اصولا نسبت به روابط جنسی کراهت و نفرت داشته و آنرا یکی از وظایف نامطبوع زناشوئی می دانند.

خانمی که از لحاظ جنسی سرد است آیا اصولا میل و احساسات جنسی ندارد یا نسبت بفرد مشخصی عکس العمل نشان نمی دهد؟

این نکته ایست که باید در هر مورد به آن توجه کرد. ممکن است خانمی اصولا سرد باشد و در هیچ حالتی میل جنسی نداشته باشد و یا ممکن است سردی او موقتی و نسبی باشد که مربوط به عوامل مختلف زناشوئی میباشد.

سردی مطلق ودائم به ندرت دید می شودDiCKirlSon .میگوید «سردی جنسی خصیصه ای نیست که با انسان زائیده شود و تا دم مرگ باقی و برقرار بماند». فردی که احساسات جنسی ندارد ممکن است فقط به این علت باشد که تاکنون با نوع تحریکی که در او عکس العمل بوجود می آورد مواجه نشده است.

خانمهایی که مدعی هستند سردی جنسی آنها کامل است گاه گاهی از طریق استمناء و یا انواع مختلف عملیات جنسی لذت کامل می برده اند. در اینجا مسئله عدم میل جنسی مطرح نمی شود بلکه موضوع کشته شدن احساسات شهوانی و یا عدم عکس العمل در مقابل تحریکات جنسى مخصوصی درکار است.

بنابراین سردی کامل فوق العاده نادر است. تعداد کمی از خانمها بکلی سرد و بی میلند. از طرف دیگر در عده زیادی از خانمها سردی و عدم عکس العمل موجود میباشد Kaherine Davis در مقابل پرسشنامه هائی که برای هزار زن متأهل فرستاده بود چنین نتیجه گرفت که فقط در ۶۲٪ آنها روابط جنسی برایشان لذت بخش بوده است ۱٦٪ در مقابل عملیات جنسی خنثی بوده اند.

 برای ۱۰٪ عمل جنسی مشمئز کننده و در ۱۲٪ هم عکس العمل مشکوک بوده است. بعبارت دیگر می توان ۲۶٪ خانمها را از لحاظ جنسی بی میل تلقی نمود. در مؤسسه Margaret Sanger هم همین نتیجه به دست امده است. در تجزیه و تحلیل نه هزار یادداشت ۷۹ ٪خانمها میل جنسی طبیعی داشتند و ۲۰٪ نسبت به عمل جنسی خونسرد بوده و ۴۰ ٪هم اکراه داشته اند. بنابراین از هر چهار زن یک نفر بی میل بوده.

علت سردی ميل جنسى و در خانمها

علت عدم میل جنسی چیست؟ آیا مربوط به نقص عضوی است؟

 تکامل و تظاهر طبیعی میل جنسی به عوامل روانى و فيزيولوژيک بستگی دارد. بنابراین اختلالات روانی و جسمانی هر کدام ممکن است در شدت میل جنسی مؤثر واقع شوند. از نقطه نظر فيزيولوژيک در حيوانات معلوم شده که میل جنسی تحت کنترل هورمون می باشد.

مثلا در حیوانات ماده ازدیاد میل جنسی مصادف با مرحله تخم گذاری و افزایش هورمونها است که در این موقع ایجاد می شود. اگر تخمدانها را درآورند تجویز هورمونهای مربوطه فعالیت جنسی را تحریک میکند.

گرچه در خانمها میل جنسی کمتر با هورمونها رابطه دارد معهذا اختلال در وظایف غدد داخلی ممکن است منجر به کمبود با از بین رفتن میل جنسی شود. در هر حال مسلم شده که عوامل اجتماعی، تربیتی و روحی نقش مهمتری را در تکامل میل جنسی بازی می کنند.

اگر سری تکامل حیوانات را در نظر بگیریم به این نکته پی می بریم که هرچه جلوتر برویم فعالیت جنسی کمتر معلول اثر هورمونها بوده و بیشتر مربوط به سیستم عصبی و مغز میباشد. بعبارت دیگر رفتار جنسی از جنبه غریزی خارج شده و وارد جنبه تربیتی شده است. عوامل خارجی در فعالیت و چگونگی جنسی نقش مهمی را بازی می کنند.

بنابراین کمی میل جنسی ممکن است مربوط به نقص عضوی و یا فیزیولوژیک نبوده بلکه معلول اثرات محیط باشد Kinsey دریافته که اختلاف سطح فرهنگی و اجتماعی خانمها با تغییرات میل جنسی آنها ارتباط دارد.

اگر خانمی دید که در روابط زناشویی سرد است آیا علت در خود اوست یا در چگونگی ازدواج ؟

در ا کثر موارد عدم عکس العمل جنسی مربوط به خاطرات قبل از ازدواج بوده و بعضی از آنها هم مربوط به دوران طفولیت می باشد. ممکن است سردی جنسی بعلت پرورش یافتن در محیط خیلی سرد باشد. شیوع بیشتر سردی جنسی در خانمها مربوط به تربیت جنسی غلط و عدم امکان رهائی از ترس و وحشتی است که در دوران طفولیت عارض آنها شده است.

عواملی که ممکن است میل جنسی خانمها را مختل سازد ذکر کردیم. ممکن است هرکدام از این عوارض در تحت شرائط بخصوصی امیال جنسی را بکلی محو و نابود سازند. ترس و اضطراب یکی از علل  شایع این سردی بشمار میرود مانند ترس از مسائل جنسی، ترس از تمکین، ترس از درد، از جراحات بدنی، آبستنی و غیره که اغلب آنها مربوط به دوران طفولیت و بلوغ می باشد.

اگر دختری با این فکر و عقیده پرورش یابد که ارتباطات جنسی شایسته حیوان و مایه پستی مقام، یا غیراخلاقی است یا اگر دائما در برابر بیان هرگونه عواطف شخصی ملامت و مذمت شود این عقیده در او نقش می بندد که مسئله جنسیت اصول مبتذل و هجو می باشد و مسلما این تخیلات بزودی پس از ازدواج از بین نخواهد رفت.

ممکن است در این دوره مسئله برای او روشن شود ولی باز تحت تأثیر تخیلات و ترسهای دوران طفولیت قرار خواهد گرفت. قسمتی از نامه ای را که مربوط به همین موضوع می باشد برایتان نقل می کنیم: نامه مزبور از خانم متاهلی است که فارغ التحصیل کالج بوده و بی نهایت به شوهر خود علاقه دارد. از لحاظ جسمی کاملا سالم است ولی از فقدان میلی جنسی در رنج و عذاب، دوران طفولیت خود را اینطور شرح می دهد:

«همواره تصور میکردم که روابط جنسی دليل ضعف بوده و گناهی است که هرگز بخشیده نخواهد شد. تا سن ۱۶ سالگی تصور میکردم که برای هر زنی داشتن چند طفل معین مقدار شده و فقط یک نزدیکی جهت این امرکافی خواهد بود.این تنها راهی بود که من برای خود توجیه میکردم چرا پدر و مادرم با وجود شدت فقرو هلاکت باز هم بچه دار می شوند. شدت فقر خانوادگی و افزایش دائمی فامیل ما در من ترس و اضطرابی برای ازدواج و عمل جنسی بوجود آورد… . هرچه بزرگتر می شدم وحشت من از مقاربت و آنچه را که بدبختی زندگی زناشوئی تلقی میکردم بیشتر می شد».

 در اینجا عوامل زیادی مؤثرند. عدم تعلیم و تربیت جنسی، تطبیق عمل جنسی با ضعف و گناه و بالاخره ترس از آبستنی و زایمان دست به دست هم داده و مانع بروز میل جنسی در این خانم جوان شده است. مدت مدیدی طول کشید تا خانم مزبور توانست بر تخیلات خود غلبه کند.

آیا گاهی اوقات شوهر مسئول سردی زن نیست؟

عدم میل جنسی ممکن است مربوط به عوامل موجود در زناشویی باشد. عکس العمل جنسی زن با وضعیت روحی او وچگونگی زندگی زناشویی اش کاملا ارتباط دارد. مرد ممکن است از زنی هم که اصلا نسبت به او میل ندارد ارضاء گردد ولی زن نمی تواند از مردی که نسبت به او مهر و محبت و علاقه ندارد و یا مردی که به او توجه نمی کند ارضاء شود.

بنابراین عکس العمل جنسی زن در مقابل شوهر بستگی دارد به احساسات، رفتار و سلوک و علاقه ای که شوهر به زن ابراز می دارد. اگر مرد بشخصیت زن توجهی نداشته باشد او نیز بهیچوجه میلی ندارد که شریک جنسی او شود. در مورد سردی جنسی قدرت وچگونگی جنسی مرد را نیز باید در نظر گرفت.

 Dickinson می گوید « برای اینکه خانمی از لحاظ جنسی سرد بشود دو فرد لازم است». اگر شوهر بی مهارت و ناآزموده باشد و یا هنر عشق بازی را نداشته باشد یا اگر در تحریک و ترغیب زن کوشش نکند او نیز از لحاظ جنسی خاموش مانده و سرد باقی خواهد ماند.

 اگر قدرت جنسی مرد کافی نباشد و یا میل جنسی او کم باشد، اگر انزال زود و یا بسرعت واقع شود و یا اگر مقاربت منقطع انجام داده و قبل از اینکه زن کاملا تحریک شود خود را عقب بکشد آنوقت است که در زن تنفر و اکراهی در مقابل روابط جنسی بوجود می آید. یعنی یا تحریک نشده و یا محرومیت های متوالی تدریجا سبب از بین رفتن احساس لذت  شده و در نتیجه میل جنسی او از بین می رود.

درمان سردی جنسی در زن

مراجعه به مشاور برای درمان

مراجعه به مشاور برای درمان

فرض کنیم مردی پس از ازدواج پی برد به اینکه زنش از لحاظ جنسی سرد است چه کاری میتواند بکند؟

باید دانست که عکس العمل جنسی زن ممکن است برای مدتی بطور طبیعی خاموش بماند. میل جنسی به جنسی در زن بمنتهی درجه نمی رسد مگر اینکه زن به سن ۲۰ سالگی برسد. moll میل جنسی را به دو قسمت تقسیم کرده است. یکی میل به تماس بدنی مثل لمس و بوسیدن، دیگری میل به رابطه جنسی یعنی  تخلیه کشش جنسی. در دختران ابتدا میل به تماس بدنی بیشتر وجود دارد تا میل به تماس اعضاء تناسلی، بنابراین از نوازش، بوسه و در آغوش گرفتن بیشتر احساس لذت میکنند.

بعضی از خانمها از همان اوایل ازدواج میل زیادی دارند ولی گاهی  ماهها و سالها طول میکشد تا احساسات جنسی آنها بیدار شده و بتوانند در عملیات جنسی از روی میل شرکت کنند و از آن متلذذ گردند. بنابراین اگر در ابتدا قدری عکس العمل جنسی زن ضعیف باشد دلیل بر این نیست که هنوز استعداد جنسی نهائی توسعه و تکامل نیافته. اگر سردی ادامه پیدا کند درمان آن بستگی به علت و ماهیت سردی داشته و در افراد مختلف متفاوت می باشد.

باید به طرفین مسائل جنسی را آموخت. زن باید خوف و هراس بی مورد را ترک کند. دستورات مختلف درباره هنر جنسی و عشق بازی و تهیه روشهای صحیح و قابل اعتماد برای جلوگیری از آبستنی و روشهای درمانی طبی و روانی دیگر ارزش زیادی نخواهد داشت.

 شوهر باید حتما با اطلاع باشد و مهارت و ملایمت بخرج دهد و بداند چگونه و از چه راهی همسر خود را تحریک کند. باید همواره نکاتی را که برای ارضاء همسرش لازم است مد نظر داشته باشد.

 زن باید کوشش کند تا بفهمد علت ناتوانیش چیست؟ چه چیز کم دارد و اهمیت درمان آن چقدر است. گاه گاهی ممکن است خانمی با آب و تاب و تکبر زیادی سردی خود رابیان نموده و بگوید که از روابط جنسی لذت نمی برد. ممکن است بی حسی جنسی خود را نشانه تقوی اخلاقی و علو روحانی بداند و بگوید: اوه من از آنها نیستم. مسائل جنسی برای من مفهومی ندارد! اگر شوهرم هرگز با من تماس نگیرد اهمیت نمی دهم.

در حقیقت چنین وضعیتی عامل مؤثری در عدم موفقیت آن فرد میباشد. خانمها باید بدانند و بفهمند که عکس العمل جنسی دو جانبه دارای اهمیت فوقالعاده ای در توازن و توافق زناشویی میباشد و سردی آنها مایه افتخار نبوده بلکه دلیل نقص روحی و عیب جسمی میباشد.

 باید به این نکته پی ببرند که اگر خودشان بی میلند ولی شوهرشان نمی تواند برای مدت مدیدی شوق و حرارت جنسی خود را کنترل کند. از طرف دیگر باید بکوشند تا برای سعادت خود و ازدواج عکس العمل و علاقه جنسی شان تکامل حاصل کند.

 اگر میل جنسی زن خیلی شدید نیست نباید آنرا بشوهر خود اظهار کرده و یا عدم عکس العمل خود را به او متذکر گردد. بهتر است در عملیات جنسی علاقه نشان داده و بدین وسیله باعث افزایش توازن زناشویی و اصلاح سردی جنسی شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *