#


روش هایی برای مقابله با زگیل

26 اکتبر 2017 بدون نظر 1759 بازدید

روش هایی برای مقابله با زگیل

روش هایی برای مقابله با زگیل

بسیار خوب ، ما قصد داریم این مطلب را فقط یک بار بگوییم ، بنابراین سر تا پا گوش باشید. وزغها هیچ ارتباطی با زگیل ندارند. آنها زگیل را ایجاد نمی کنند. آن را گسترش نمی دهند و حتی میانه زگیل چیست. زگیل ها تومورهای خوش خیم پوستی هستند که به صورت انفرادی و با دسته های بزرگ می توانند در هر جای بدن ایجاد شوند و همهٔ آنها به وسیلهٔ پاپیلوما، ویروسها ایجاد می شوند.

هشدار پزشکی

به یاد بیاورید جمله ای را که دیوید کراکر گفت : « مطمئن باشید در راه درست قدم برمی دارید، آنگاه پیش بروید». این توصیه بیش از هر چیزی در مورد زگیل صادق است. اولین قانون سرانگشتی این است: مطمئن شوید ضایعه زگیل است نه یک میخچه، خال گوشتی آیا ضایعه سرطانی . به نظر دکتر آلدین زلیکسون معمولاً تشخیص زگیل آسان میباشد؛ اما جای شگفتی است که خیلی از مردم سرطانهای پوستی و یا دیگر ضایعات را به عنوان زگیل درمان می کنند. بنابراین اگر کوچک ترین شکی در مورد تشخیص زگیل داشتید با پزشک خود مشورت کنید. معمولاً خطوط پوستی سطح زگیل را قطع می کنند و مطابق نظر عموم ، زگیل ها غده های کم عمقی هستند. آنها دارای ریشه و یا دنباله نیستند که به داخل استخوان فرو برود.

این ویروس به طور استادانه ای بدن را فریب می دهد تا برای آن یک فضای خالی یا پناهگاه ایجاد کند که در پزشکی زگیل نامیده میشود. حدود ۱۰٪ جمعیت جامعه دچار زگیل هستند. احتمالا ۷۵٪ افراد در طول زندگی خود دچار این ضایعه می شوند. هیچ جای شگفتی نیست که سالانه هزینه زیادی صرف درمان این بیماری می کنیم. بعد از آکنه، زگیل شایع ترین بیماری پوستیی است. متأسفانه درمانهای پزشکی استاندارد اغلب به صورت روشهای تخریب کنندهای نظیر سوزاندن ، خراشیدن ، بریدن ، یخ زده کردن و تزریق و برداشتن با لیزر است و این روش ها ممکن است مؤثر باشد و یا نباشد. خیلی از روشها دردناک هستند و ممکن است جا باقی گذارد جدا از درمان انجام شده ، زگیل ها دوباره بعد از درمان ظاهر می شوند.

با دانستن این مطلب شاید شما بخواهید قبل از رفتن به پزشک از درمانهای خانگی استفاده پوست دانشگاه تنسی ، را فراموش نکنید : با دانستن این کنید. به هر حال توصیه توماس گودمن، استادیاد درمانهای زگیل به خود آسیب نرسانید؛ ابتدا از روشهای ادامه دهید سپس رو به درمان های قوی تربی اور بال۔ . درمانهای ذیل هم برای زگیل های معمولی و هم زگیل های کف پا مؤثر است.

مقابله با زگیل

به آن دست نزنید .

خیلی از زگیل ها به عدم تحریک پاسخ میدهند. مطابق یک احتمال ۰؛ تا ۵۰٪ ز گلها به خودی خود ناپدید می شوند و به طور معمول طی دو سال ، مخصوصاً زگیل بچه ها خود به خود از بین میرود. مارک برنر «رئیس سابق جامعه پوست پای آمریکا، هشدار می دهد که زگیل ها بطور ثابتی، ویروس های عفونی را پخش می کنند بنابراین اگر درمان نشوند ممکن است بزرگ تر شده و به نواحی دیگر هم سرایت کنند بنابراین اگر زگیل ها در حال زیاد شدن است وارد عمل شوید.

از ویتامین A کمک بگیرید .

دکتر گری موفقیت زیادی را در درمان با ویتامین A به دست آورد. کپسولهای حاوی ویتامین ۸ را که از روغن های ماهی به دست آمده، تهیه کنید؛ کپسول را باز کنید و مایع داخل آن را روی زگیل ها بریزید و بمالید؛ این کار را روزانه یک بار انجام دهید. دکتر گری تأکید دارد از ویتامین مستقیماً روی پوست استفاده کنید، زیرا خوردن این کپسولها زگیل های مختلف به طور متفاوتی به این درمان پاسخ میدهند. زگیل های جوان در یک ماه از بین می روند. البته احتمال دو تا چهار ماه به بیشتر است. زگیل های کف پا دو تا پنج ماه و یا بیشتر طول میکشد .

ببینید آیا ویتامین دیگری میتواند مؤثر باشد.

ساختن خمیری از قرصهای ویتامین C خرد شده و آب می تواند در بعضی از افراد مؤثر باشد. روی زگیل بمالید و روی آن را بانداژ کنید تا خمیر ساییده شود. اگرچه هیچ تحقیق رسمی در این مورد صورت نگرفته ولی اسیدیته بالای ویتامین C میتواند ویروس های مولد زگیل را از بین ببرد. یادتان باشد فقط محل زگیل را با خمیر بپوشانید.

روی زگیل را بپوشانید .

به طور محکم روی زگیل را بچسبانید و تا ۲۶ ساعت روزانه و هف ت روز هفته آن را باقی بگذارید. نوار را وقتی عوض کنید که نیاز به تمیز کردن داشته باشسید . حداقل به مدت سه هفته صبر کنید و به درمان ادامه دهید.

یک بار وغن کرچک را امتحان کنید.

یک نوع دیگر تکنیک نواری مالیدن یک قطره روغن کرچک ساده روی زگیل ها و پانسمان اردی ان میباشد. مخلوط کردن روغن کرچک با جوش شیرین نیز می تواند مفید بر باشه چهار در روز، این پماد را روی زگیل به کار برید. برای جدا نشدن از روی زگیل ان را باند از کنید و یا با یک جوراب یا دستکش روی آن را بپوشانید.

خشک نگه دارید .

– زگیل ها در رطوبت رشد و نمو می کنند؛ بنابراین خشک نگه داشتن پاها میتواند به از بین رفتن زگیل های کف پا کمک کند. اگر می خواهید بدون مواد شیمیایی زگیل های پای تان از بین برود حداقل سه بار در روز جوراب های خود را عوض کنید و از پودرهای بهداشتی پا مکرراً استفاده کنید.

دارو درمانی کنید.

شاید محبوب ترین درمان زگیل، ترکیب اسید سلیسیلیک باشد. اسید سالیسیلیک با نرم کردن زگیل ها، به حل کردن آنها کمک می کند. این اسید به صورت مایع، ژل ، پد و پماد موجود است. بیماران دیابتی و افرادی که مشکل گردش خون دارند، نباید از آن استفاده کنند.

مقابله با زگیل

سه قانون در کار با اسید سالیسیک وجود دارد : اول ؛ مطمئن شوید که غده ایجاد شده واقعاً زگیل است. دوم؛ دستورات روی جعبه دارو را خط به خط بخوانید. سوم؛ اگر در یک مدت منطقی ، معمولا یک یا دو هفته، زگیل به درمان پاسخ نداد به پزشک مراجعه کنید.

از نوار چسب تزریق کننده برای درمان استفاده کنید.

اگر شما آماده شده اید که به پزشک مراجعه کنید اما نمیخواهید با یخ زدگی یا لیزر درمان شوید، محصول دیگر برای درمان وجود دارد که می توانید از پزشک درخواست کنید. نوار چسب پوستی در درمان زگیل ها بسیار مؤثر است . مستقیما روی پوست به کار برده می شود و مقادیری از دارو را به طور متناوب برای چندین ساعت ازاد می کند. ماده به فعال داخل نوار چسب، اسید سالیسیلیک است . بزرگترین اختلافی که این محصول با محصولات مشابه قبلی دارد این است که اسید سالیسیلیک به زگیل تزریق می شود.

چگونه از ابتلا به زگیل جلوگیری کنیم؟

زگیل ها به وسیله ویروس ها ایجاد می شوند. ویروس ها در هوا پخش هستند و شما مثل هر بیماری ویروسی آن را می گیریرد. اگر شما به عفونت های ویروسی حساس هستید و یا هر بیماری و بررسی را میں تیری ی شدید که شرایط را برای ابتلا به زگیل فراهم می کند. دچار بریدگی یا خراش روی پوسـ سياسي سا است. هر حال راه هایی وجود دارد که ممکن است دچار این ضایعه شوید . بسیار ساده است . در با رعایت آنها شما میتوانید احتمال ابتلا به این بیماری ویروسی را در خود کاهش دهید.

کفش ها را همیشه بپوشید .

ویروس زگیل در محیط های مرطوب زندگی می کند. بنابراین همیشه در استخرهای شنا، کلوپ های ورزشی و اتاق های رختکن ، سندل پلاستیکی بپوشید . پا برهنه نرفتن باعث می شود که از وارد شدن ویروسها از طریق خراش های روی پا جلوگیری شود .

کفش ها را مرتب عوض کنید .

به خاطر اینکه ویروس زگیل در محیطهای مرطوب تکثیر می شود باید کفش ها را مرتباً عوض کنید و بین دفعات استفاده بگذارید کاملا خشک شوند.

نگاه کنید ولی دست نزنید .

زگیل ها به سرعت گسترش مییابند. بنابراین اگر کف پای شما دچار زگیل شد سعی نکنید که به آن دست بزنید. اگر حتی یک بریدگی کوچک هم روی انگشتان دست خود داشته باشید، خطر پخش ویروس وجود دارد .

مراقب پوست تان باشید .

اگر ویروس زگیل وارد بریدگی یا منفذ اطراف لا یه بیرونی پوست شود میتواند یک نوع بد زگیل را ایجاد کند که نوع اطراف ناخنی نامیده میشود. در این حالت از کرم آنتی بیوتیک موضعی استفاده کنید (مثل باسیتراسین) و تا التیام کامل روی آن را با بانداژ بپوشانید.

آرام باشید.

دکتر لوین میگوید احساس من این است که افراد تحت استرس و تغذیه ضعیف ، به فکیل حساس ترند و زگیل ها در این افراد سریع تر منتشر می شود .

راهی دیگر

بعضی از درمانهای ساده سنتی وقتی که همهٔ درمان ها گفته شد و انجام شد، شما هرگز نخواهید فهمید که کدام راه حل ، برای درمان زگیل مؤثر است . درمانی که روی یک زگیل اثر دارد ممکن است در مورد یک زگیل دیگر، کوچک ترین اثری نداشته باشد. بنابراین بزرگترین سلاح شما در مقابله با زگیل ها روشن فکری است. به همین علت است که ما نباید به درمانهای سنتی به دیده اغماض نگاه کنیم : درمانهایی که هرگز تحت مطالعات علمی مستند قرار نگرفته اند ولی روی خیلی از مردم مؤثر میباشند. در ذیل بعضی از این درمان ها آورده شده است :

* از روغن ویتامین E، روغن میخک، یا شیره انجیر نرسیده روی زگیل ها استفاده کنید.

* از قرصها یا کپسولهای سیر استفاده کنید.

* قاجهای لیمو را در داخل عصاره سیب با یک مقدار نمک بخیسانید و بگذارید دو هفته بماند. سپس قاجهای لیمو را روی زگیل بمالید.

* یک تکه گچ یا سیب زمینی نپخته را روی زگیل بمالید.

* قسمت داخل پوست موز را روی زگیل کف پا ببندید.

مقابله با زگیل

بازیهای فکری

در خلسه فرو برويد .

شما احساس خواب آلودگی می کنید و به زودی در خلسه و خواب عمیق فرو می روید و زگیل ها سریعاً از بین میرود. این ، هیپنوتیزم است ، یک سلاح خوفناک علیه زگیل : مطابق نظر اوون سورمن «روانشناس بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون » هیپنوتیزم یک وسیله علمی ثابت شده در درمان زگیل است . امروزه ، مردم به این حیطه بسیار علاقمند هستند . چرا که فکر کردن دربارهٔ اینکه واکنش های فکری می تواند کارکرد سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد، بسیار جالب است.

تصور کنید ، زگیل های تان از بین رفته است .

قدرت تصور تنها، حتی بدون هیپنوتیزم برای از بین بردن زگیل ها مؤثر است. شاید بیشترین تحقیقات در این باره توسط نیکولاس اسپانوس استاد روانشناسی دانشگاه کارلتون انجام گرفته باشد: ما به بیماران گفتیم که تصور کنید زگیل های تان کوچک و جمع می شود و آنها توانستند احساس گزگز را هنگام از بین رفتن زگیل ها احساس کنند.

باور کنید یا نکنید ، ما توانستیم براساس نتایج جلسه اول ، نتیجه درمانها را پیش بینی کنیم. کسانی که دارای تصور روشنی در جلسه اول بودند، زگیل هایشان نسبت به کسانی که تصور ضعیفی داشتند، بیشتر از بین رفت.

به درمان اعتقاد داشته باشید . پزشکان دیگر موفقیتهای زیادی از طریق روش های القایی به دست آوردند. کریستوفر یک اوین به کودکان یک ماده بی اثر داد تا از آن استفاده کنند ولی به آنها القيا کرد که این ماده در درمان زگیل ها بسیار مؤثر و قوی است و این روش کارایی داشست .

اعتقاد قوی به درمان می تواند اثر عجیب درمانهای سنتی را توجیه کند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *