#


روابط قبل اززناشویی/ آنچه درباره روابط قبل از ازدواج باید بدانیم

روابط قبل از ازدواج
13 جولای 2017 بدون نظر 1337 بازدید

روابط قبل اززناشویی/ آنچه درباره روابط قبل از ازدواج باید بدانیم

روابط قبل از زناشویی/ آنچه درباره روابط قبل از ازدواج باید بدانیم

آیا بین جوانان امروزی روابط قبل از ازدواج بیشتر از سابق مشاهده می شود؟

در نیمه قرن اخیر تعداد جوانانی که قبل از ازدواج روابط جنسی دارند فوق العاده فزونی یافته. شاید علت آن ترقی و توسعه وضع طبی و اجتماعی است که روابط جنسی قبل از زناشوئی را عملی تر و قابل قبول تر جلوه داده است. گذشته از جنبه های اخلاقی و مذهبی عیب و زیان روابط قبل از زناشوئی در کلمات دکتر دیکیسنون خلاصه می شود که عبارتند از ترس از آبستنی، عفونت و افشا.

 ترس از آبستنی و عفونت فعلا از بین رفته و روش های جدید جلوگیری از باروری، شانس آبستنی های اتفاقی را از بین برده و پیدایش آنتی بیو تیک ها به مقدار قابل ملاحظه ای از خطرات عفونت کاسته است. فعلا ترسی که باقی مانده موضوع افشا است که مخالف اصول اجتماعی می باشد. ولی متاسفانه این جنبه هم کم کم رو به تقلیل است و آزادی در روابط بین دو جنس مخالف رو به افزایش گذاشته است .

آیا این آزادی بیشتر در مردها نیست تا در زن ها؟

بله، این مسئله برای مردها ساده تر می باشد. مردها همواره خود را در مورد مسائل جنسی آزاد تصور کرده و فعلا این موضوع جزو معتقدات اختلاقی ما قلمداد شده است. Kinsey به این نکته پی برد که ۲/۳ مرد هایی که با آنها مصاحبه کرده بود اقرار به روابط جنسی قبل از زناشوئی کرده  بودند و در بعضی جوامع از این حد هم شدیدتر بوده است. برای دخترها حل مسئله مشکل تر است. قسمت اعظم جامعه ما عفت دختر را لازمه زناشوئی دانسته و وجود بکارت عروسی را حتمی و لازم الوجود می دانند.

گرچه آزادی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خانمها، ایده ال عفت قبل از زناشوئی را تضعیف نموده است معهذا از لحاظ اجتماعی بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند. اگر چنانچه وارد روابط جنسی قبل از ازدواج بشوند بعلاوه هنوز هم احتمال دارد که آبستنی اتفاق بیافتد و با وجود استعمال وسائل جلوگیری در اثر بی دقتی و یا مؤثر نبودن آن زن آبستن بشود. تازه وقتی که زن پس از ازدواج مخالف میل خودش آبستن می شود خیلی ناراحت کننده می باشد و اگر این عمل قبل از ازدواج به وقوع پيوند د موجب ناراحتی و تزلزل شدیدی خواهد شد.

زنها و مردها از لحاظ جنسی زودتر بالغ می شودند تا از لحاظ اجتماعی در عرض این مدت برای ارضاء میل جنسی خود چه راهی را باید انتخاب نمایند؟

در جوامعی که زودتر ازدواج می کنند بلافاصله پس از ایجاد بلوغ بیولوژیکی روابط جنسی برقرار می گردد ولی در جامعه امروزی ما با مسئله دیگری روبرو هستیم زیرا به علل و مقتضیات اجتماعی و اقتصادی زود ازدواج کردن عملی نمی باشد از طرف دیگر موازین اخلاقی، وجدانی، دینی و قانونی، روابط جنسی قبل از زناشوئی را مذموم می داند.

 در همین  موقع امیال جنسی دائما به وسائل مختلف از قبیل تئاتر، سینما، مجله های عکس دار، روزنامه ها و تبلیغات تجارتی که مملو از عکس های شهوت انگیز است تحریک می شود و در این هنگام جوانان مرتبا تحریک شده و باید خود را کنترل کنند.

امیال آنها شدید می شود و باید آن را سرکوب نمایند. خلاضه با وضعیتی روبرو می شوند که ثبات روحی و جسمی آنها را متزلزل می سازد.

برای روبرو شدن با چنین اشکالی چند راه پیشنهاد شده است. بعضی ها معتقدند که عفت و عصمت قبل از زناشوئی چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ اخلاقی لازم بوده و باید به هر نحو شده محفوظ بماند. اینها می گویند که خودداری تا موقع ازدواج نه فقط از لحاظ اخلاقی و اجتماعی مقبول است بلکه از نقطه نظر تقویت اداره و تهذیب اخلاق مفید بوده و به ترقی و تعالی انفرادی کمک شایانی می نماید.

 بعضی زود ازدواج کردں ویا اتخاذ راه های دیگری را که از لحاظ اجتماعی قابل قبول باشد راه عملی می دانند یعنی ایجاد روابطی که از لحاظ اجتماعی قابل قبول بوده ولی از ابتدا متضمن بقاء و یا مسئولیت اقتصادی نمی باشد.

چنین ارتباطی خواه ناخواه پس از انقضای مدت معینی و با ایجاد آبستنی تمام جنبه های ازدواج دائم را به خود می گیرد. برخی دیگر عقیده دارند که رفتار جنسی جوانان را نباید تحت کنترل مذهبی یا اجتماعی قرار داد بلکه باید قیود و محدودیت های امروزی را تا اندازه ای شکست و آزادی بیشتری به وجود آورد و در حقیقت هیچ یک از این راه ها مطلوب نبوده و احتیاجات امروزی را برآورده نمی کند و باید اذعان کنیم که اجتماع هنوز نتوانسته است برای حل مسئله جنسی در جوانان راه عملی پیشنهاد کند.

عجله در اولین رابطه جنسی

عجله در اولین رابطه جنسی

عقاید و نظرها راجع به روابط قبل از زناشوئی چیست؟

 باید بخاطر داشت که روابط جنسی تنها مسئله انفرادی نیست بلکه شامل حقوق و مزایای شخصی دیگری نیز می باشد که از لحاظ اجتماعی باید در نظر گرفته شود. بنابراین از لحاظ اجتماعی لازم است فعالیت های جنسی تحت کنترل قرار گیرد همانطور که در اغلب جوامع انسانی مشاهده می شود. مادامی که موازین اخلاقی امروزی ما وجود دارد آزادی کامل در روابط جنسی قابل اجرا نمی باشد.

نقص رسوم و موازین اخلاقی که مورد قبول جامعه است به خصوص اگر سری و نهانی باشد  بیشتر باعث تزلزل شخصیت و عدم ثبات روحی می شود. تا موقعی که از روی میل و اراده امیال جنسی کنترل می شود.

 ممکن است شخصی ذهنا از قید رسوم عرفی آزاد باشد ولی روحا نمی تواند از آن جدائی حاصل کند. تنازع اصلی  بین بيولوژی و فرهنگ میل و نهی غرایز باید در هر مورد انفرادی حل شود.

آزادی کامل در موازین جنسی نمی تواند راه حلی برای احتیاجات جوانان باشد زیرا ارتباط جنسی فقط جسمی نبوده بلکه روحی هم می باشد وظیفه اخیر است که در ارتباطات انسانی سرور و ارضاء بی پایان به وجود می آورد و تحصیل آن از روابط غیر زناشوئی به اشکال ممکن است.

بدون شک هرج و مرج در امور جنسی مطلوب نبوده و گرچه ممکن است برای لحظه ای جسم را ارضاء نماید. ولی به هیچ وجه روح را قانع نمی سازد. ارتباط دائم مرد و زن هنوز یکی از ایده آل ترین روابط جنسی انسان به شمار می رود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *