#


خمیر دندان زغالی و تاثیر آن بر دهان و دندان

خمیر دندان
27 دسامبر 2018 بدون نظر 2009 بازدید

خمیر دندان زغالی و تاثیر آن بر دهان و دندان

خمیر دندان زغالی و تاثیر آن بر دهان و دندان

 برخی عقیده های متناقض برای استفاده از زغال برای تمیزی دندان وجود دارد. به نظر برخی از افراد می‌توان از خمیر دندان زغالی برای داشتن دندان های براق و تمیز استفاده کرد .

اما آیا واقعا این محصول معجزه آسا مناسب دندان ها می باشد؟

 از آنجایی که می دانید به تازگی شاهد به کارگیری زغال در مکمل های دارویی و همچنین ماسک های لایه بردار صورت هستیم .

زغال دارای خاصیت سم زدایی می باشد و این خاصیت آن را قادر می‌سازد تا به مواد شیمیایی خطرناک، چرک و روغنی جذب گردد. بنابراین شاید طبیعی به نظر برسد که برخی به این عقیده هستند که می توان از این ماده در قالب خمیر دندان زغالی برای داشتن دندان های براق و تمیز استفاده کرد.

 خمیر دندان زغالی چیست ؟

خمیردندان های تولید شده با زغال فعال تولد دوباره ای در روش درمانی باستانی هستند. زغال فعال در مسیر خود به جرم باکتری و ویروس های موجود متصل می‌شود و تمام این موارد برای یک خمیر دندان ایده‌آل مناسب است، اما این توضیحات برای بسیاری از افراد متقاعد کننده نخواهد بود.

  آیا استفاده از این محصول مناسب است؟

 برخی اعتقاد دارند که استفاده مداوم از این محصول موجب آسیب به مینای دندان می شود. اشکال دیگری که به خمیر دندان زغالی گرفته می شود در مورد مدت زمانی است که این ماده بر روی دندان باقی می ماند: در این عقیده خمیر دندان برای دندان شاید ضرری نداشته باشد اما کار زیادی هم برای آن انجام نمی دهد به این علت که مدت زمان کمی را در تماس با دندان ها می ماند و تاثیر چندانی بر روی آنها نمی گذارد. برخی دیگر نیز به این عقیده هستند که استفاده دائم از این ماده باعث سفید شدن دندان و از بین رفتن بوی بد دهان ناشی از حضور باکتری ها شده است.

 تفاوت میان از بین بردن لکه های دندان و سفید کنندگی چیست؟

متخصصین دندان چنین اظهار کرده اند که از این خمیر دندان برای از بین بردن لکه های روی دندان استفاده کنید و نه برای سفیدکنندگی آنها در واقع سفید کردن دندان با هر نوع خمیر دندانی مشکل است اما این محصول به طور موثری لکه‌های روی دندان‌ها را از بین می برد.

لکه های سطحی از مواردی مانند قهوه و تنباکو و نوشیدنی های پررنگ ایجاد می شود. این لکه ها که بر روی دندان باقی می ماند به صورت کلی توسط خمیر دندان از بین می‌رود. لکه های دیگری هم که به صورت عمیق تر بوده اند در لایه‌های زیرین تر دندان قرار گرفته‌اند این موارد تنها با جرم گیری و پولیش دندان توسط دندانپزشک قابل رفع است.

 آیا خمیر دندان زغالی واقعا سم زدایی می کند؟

از آنجایی که خمیر دندان زغالی قابلیت درمان بوی بد دندان و زدودن جرم دندان را دارد تاثیرگذاری آن نسبت به سایر خمیردندان ها خیلی متفاوت نمی باشد.

برای آنهایی که در مورد جذب داروها توسط زغال نگرانی دارند خبر خوب اینکه زغال تنها وقتی مقدار زیادی جذب انجام خواهد داد که به مدت زمان زیادی در ارتباط با دندان قرار گرفته باشد و به شرط اینکه مقداری از خمیر دندان زغالی را قورت بدهید. شانس بسیار کمی وجود دارد که زغال فعال ای که در روی دندان ها باقی مانده بر داروهایی که مصرف می‌کنید تاثیر بگذارد.

حرف آخر

 بهترین کاری که می توانید برای مصرف خمیر دندان زغالی در نظر بگیرید این است که به صورت یک در میان از خمیر دندان زغالی و یا مسواکی که موهای زغال اندود دارد استفاده کنید تا از لکه های ناشی از غذا و نوشیدنی که ممکن است بر روی دندان ایجاد شود پیشگیری کنید.

بسیاری از خمیردندان های زغالی سایندگی قابل توجهی در برابر موادی مثل سودا نشان داده اند به خصوص برای دندان هایی که مستعد خرابی و حساسیت هستند توصیه می شود حتما برای احتیاط بعد از استفاده از خمیر دندان زغالی فضای دهان به صورت کامل شستشو شود تا از ساییدگی مینای دندان جلوگیری گردد عدم شستشوی مناسب می‌تواند در مدت طولانی دندان را مستعد لکه های بیشتر کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *