#


توصیه ای به خانم ها در مورد اشتباه گرفتن نشانه های بیماری قلبی

2 اکتبر 2018 بدون نظر 1637 بازدید

توصیه ای به خانم ها در مورد اشتباه گرفتن نشانه های بیماری قلبی

اشتباه گرفتن علائم بیماری قلبی

ساختن این صحنه، برای افرادی هم که به تازگی بازیگر شده اند گار سختی نیست. گریمور مقداری عرق را بر روی پیشانی بازیگر می ریزد. بازیگر هم دستش را روی سینه چپ خود می ‌گذارد؛ به طوری صورت خود را در هم فرو می‌ برد که به گمان درد از قفسه سینه‌ او به تمام بدنش منتقل شده است. پس از آن هم بازوی چپ خود را فشار می دهد، به دلیل قفل شدن فکش توانایی حرف زدن را از دست می ‌دهد و در نتیجه بر روی زمین می ‌افتد.

صحنه آشنای فیلم ‌ها، به بینندگان نشان می‌ دهد که بازیگر محبوب یا منفورش در فیلم، به دلیل ایست قلبی از ادامه ماجرا حذف شده است؛ ولی همین بینندگانی که به مشاهده این حرکات و ربط دادن شان به سکته قلبی عادت کرده اند، در زندگی شخصی خود نمی ‌توانند رفتارهایی که از بروز حمله قلبی در آینده نزدیک اطلاع می‌ دهند را شناسایی کنند و در زمان مناسب جان خود یا نزدیکان شان را نجات دهند.

تمامی ما در خطریم

این بیماری قلبی مرد و زن نمی شناسد ، زنان و مردان را به یک میزان قربانی خود می ‌کند. هر چند در سال ‌های قبل، پژوهشگران گرفتگی عروق و ایست قلبی را یکی از بیماری های رایج در بین مردان تلقی می ‌کردند، محققان امروزی بر این عقیده اند که این بیماری در بین زنان هم به همان میزان رایج است.

در صورتی که باورها بر این است که سرطان سینه، مهم ترین علت مرگ زنان در دنیا است، باید عنوان کرد که بیماری‌ های قلبی، اولین دلیل در پرونده فوت زنان بوده و در بیشتر کشورها، دلیل اصلی فوت زنان، یا حداقا یکی از سه دلیل اصلی آن به شمار می رود. در ایالات متحده، در هر شصت ثانیه یک زن به دلیل ایست قلبی یا سکته مغزی فوت می کند و این دو عامل کشنده، بیشتر از همه انواع سرطان، جان زنان را می‌گیرند.

طاقت بیارید! نمیرید!

گسترش مرگ به علت بیماری ‌های قلبی، به این معنی نمی باشد که یکی از همین روزها، قلب شما هم از گردش خون در رگ‌ های تان دست بر می ‌دارد. در واقع این است که اغلب بیماری ‌های قلبی مرگ آور، قابل پیشگیری هم هستند و با رعایت طریقه سالم زندگی کردن و دقت به علامت های هشداردهنده، می ‌توان خطر این بیماری را از زندگی دور کرد.

علائم را بشناسید

یکی از چالش ‌هایی که با آن رو به رو هستیم این است که شمار زیادی از زنان، علائم گوناگون بیماری قلبی را نادیده می‌ گیرند یا آن ها را به سایر بیماری نسبت می دهند و به همین علت، راه نادرستی را برای درمان دردشان انتخاب می‌ کنند. برای شمار زیادی از زنان، حمله قلبی خطرناک یا کشنده، نخستین رویارویی مهم با بیماری قلبی‌ای است که مدت های زیاد با آن درگیر بوده ‌اند. این زنان مدت ها با تنگی نفس شدید در صورت داشتن تحرک مواجه بوده ‌اند، ولی ترجیح می‌ دادند که دلیل ناراحتی خود را آلودگی هوا قلمداد کنند و در مقابل رفتن به مطب متخصصان قلب و عروق، مقاومت نمایند.

تعداد زیادی از زنان، از قبول کردن این که قلب آن ها بیمار است طفره می‌ روند، در صورتی که احساس خستگی زیاد، تنگی نفس، سوزش سر دل، درد کتف یا پیچیدن درد در قفسه سینه، بیشتر مواقع علامت های هشدار دهنده ‌ای می باشند که از نزدیک بودن زمان سکته قلبی اطلاع می ‌دهند.

در جاده بیماری نرانید

اهمیتی ندارد که امروز علامت های ابتلا به بیماری ‌های قلبی را در خود ‌ببینید یا نه! اگر شما فشار خون بالایی دارید، وزن شما بالا است، زیاد تحرک ندارید، بیماری قند دارید یا این که چربی خون تان بالاست، احتمال این که در سال ‌های بعد دچار بیماری‌ های قلبی شوید کم نیست. بنابراین راحت از کنار بیماری ‌های دیگری که بر روی سلامت قلب شما اثر زیادی می ‌گذارند، عبور نکنید.

گمان می ‌کنید که پیاده ‌روی روزانه ای که دارید شما را در مقابل ابتلا به بیماری‌ های قلبی سلامت نگه می دارد؟ ممکن است این گونه باشد! ولی این امکان هم وجود دارد که با نگاه کردن به شجره ‌نامه خانوادگی ‌خود متوجه شوید که این پیاده روی و تلاش برای در امان ماندن تان از مبتلا شدن به این بیماری کافی نیست. اگر در خانواده شما سابقه زیاد ابتلا به بیماری قلبی وجود دارد، این معنی را می دهد که علاوه بر تغذیه سالم، تحرک بدنی کافی، ترک کردن سیگار و زندگی بدون استرس به ملاقات سالانه با متخصصان قلب و عروق هم نیاز دارید. محققان بر این عقیده اند که افرادی که پدر یا برادر آن ها پیش از سن ۵۵ سالگی دچار سکته قلبی شده ‌اند و مادر یا خواهرشان پیش از سن ۶۵ سالگی گرفتار ایست قلبی شده ‌اند، به مراتب بیشتر از سایرین با خطر ایست قلبی مواجه هستند.

از سن و سال تان بترسید

نمی‌ توانیم این واقعیت را از شما دور نگاه داریم. هنگامی که یائسگی به سراغ تان بیاید سلامت استخوان ‌های شما را تهدید خواهد کرد و روی پوست شما هم چروک‌ هایی را می‌ نشاند. ولی مشکلات به وجود آمده به واسطه بالا رفتن سن سن و یائسگی در زنان به همین موضوع خاتمه نمی یابد. با به وجود آمدن این تغییر در بدن افراد، میزان استروژنی که ترشح می ‌شود هم پایین تر آمده و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌ های عروقی افزایش می یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *