#


تحولات جسمانی هفته سی سوم

تحولات جسمانی هفته سی سوم
16 فوریه 2017 بدون نظر 997 بازدید

تحولات جسمانی هفته سی سوم

بررسی تحولات جسمانی هفته سی سوم

ایا نگران بزرگ بودن بچه هستند؟

در این هفته تقریبا به میزان یک پوند (۴۵۰ گرم) بر وزن زنان افزوده می شود و این افزایش وزن برخی از بانوان اشکارتر و به سادگی فرد را سراسیمه می کند؛ زیرا این اشخاص بر این باورند که جنین بیش از اندازه بزرگ شده و نمی توانند زایمان طبیعی و مهبلی را تجربه کنند؛  حال انکه در بزرگی ابعاد جنین ، عوامل دیگری به جز افزایش وزن مادر مو ثر هستند.

برای مثال شواهد نشان میدهد که اگر مادر در هنگام تولدش کوچک اندام و ریز جثه بوده باشد، فرزندش نیز فارغ از وزنی کنونی مادر کوچک خواهد بود .

برخی از زنان نگران دشواری وضع حمل به علت بزرگی بچه هستند که فرد باید از زوایای گوناگون این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد وتا سرحد امکان بر زایمان طبیعی پافشاری کند؛  مگر انکه به دلایل پزشکی و روان شناختی ناچار باشد از طریق عمل سزارین طفل را به دنیا اورد.

تحولات جسمانی

این روزها تجربه کردن اسودگی و ارامش گذار  ونسبی هم به مفهوم دقیق کلمه دست نیافتنی است؛ چون زن باردار در این هفته های پایانی نه تنها به هیچ وجه نمی تواند بایستد، بلکه نشستن نیز برایش ناممکن می شود.

گذشته از این، بدخوابی و خواب الودگی نیز بر شدت ناراحتی می افزاید و به این دشواری ها باید تکرر ادرار را نیز افزود. اگرچه این سختی ها انکار ناپذیر است، فرد بایدبداند که در یک قدمی کامیابی قرار دارد وبا اندکی بردباری بیشتر سرانجام به این شادکامی خواهد رسید . باید در نظر داشت که به سبب بلند شدن های پیاپی در شب ، مکان دستشویی کاملا روشن باشد،زیرا زمین خوردن در این مرحله از بارداری فاجعه بار خواهد بود.

حال و هوای روحی

چنانچه بخواهیم جنس مونث را با جنس مذکر مقایسه کنیم به راحتی متوجه تفاوت اشکار خلق و خوی زنان دست کم در چند ویژگی می شویم. برای مثال زنان در سنجش با مردان بجوش تر و اجتماعی تر هستند.

همین طور، زنان تاثیرپذیرتر و دهان بین تر از مرداان اند، به طور کلی می توان گفت که زن احساساتی تر و هیجان تر از مرد است و از انجا که احساسات از خاصیت سرایت کنندگی برخوردارند،  نه تنها در این مقطع از بارداری، بلکه در ماه ها و سال های پس از تولد کودک نیز، مادر باید به شدت از مقایسه فرزندش با دیگر کودکان پرهیز کند.

گذشته از این، فرد هرگز نباید اهمیتی به بزرگی و کوچکی بچه ها، توانایی های راه رفتن و سخن گفتن از این مسائلی از این دست بدهد. اگر چه فرد لازم است مراقب نارسایی های رشدی فرزندش باشد، مقایسه های بچه گانه ای از این دست نه تنها کمکی به ارامش رئحی او نمی کند ، بلکه کاملا بر عکس ، پریشان حالی وی (مادر) می شود .

بنابراین به شدت از چشم و هم چشمی پرهیز کنید و تا می توانید از قرار گرفتن در فضا ها و محیط های چندش اور این چنینی دوری گزینید؛ زیرا شما چه در زمان بارداری و چه پس از زایمان ، بیش از هر چیزی به ارامش روحی نیاز دارید.

رشد جنين در اين هفته

الف)با رشد فرايند مغز جنين در اين هفته، ابعاد سر بچه به ميزان ٥/٩ سانتى متر افزايش مى يابد.

ب)پوست جنين روز به روز صورتى تر مى شود.اين دگر گونى به سبب انباشتگى چربى زير پوست است.

ج)در اين مرحله از باردارى طول جنين به ٣٨ سانتى متر و وزن تقريبى ان به ٣٥/١ كيلو گرم مى رسد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *