#


بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد مفاصل

29 ژانویه 2019 بدون نظر 1939 بازدید

بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد مفاصل

بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد مفاصل

 ساییدگی کار سنگین و یا ضربه باعث ایجاد درد مفاصل میشود اما دمنوش هایی را می توانید تهیه کنید که این درد های مفاصل را تا حد زیادی کاهش دهند.

  اگردچار درد مفاصل شده‌اید می‌دانید که این درد باعث کاهش میل به زندگی کردن و همچنین مانع سرعت مادر تحرک می شود. این مشکل معمولا به صورت التهاب ظاهر می گردد که همراه با قرمزی، از دست دادن عملکرد مفصل و سفتی و یا تورم مفاصل ظاهر می‌شود.

 برای درمان دردهای مفاصلی راه های بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آنها به داروها متکی هستند و ممکن است وابستگی بیش از حد به این داروها باعث ایجاد عوارض جانبی نیز بشود .اگر متوجه شدید که برای درمان میل به مصرف دارو ندارید می توانید از داروهای گیاهی مواد معدنی و املاح موثر طبیعی را دریافت کنید.

 گیاهان دارویی و ادویه جات به ویژه انواع مختلف چای باعث کاهش درد و التهاب مفصلی می‌شوند ما در این بخش از سلامت انواع درمانهای گیاهی را برای شما معرفی میکنیم.

اگر می‌خواهید از التهاب خلاص شوید و بدنتان را نیز سم زدایی کنید و درد مفاصل را کاهش دهید  می ‌توانید با گیاهانی که برایتان معرفی می کنیم و درست کردن یک چای یا مخلوط چای این عوارض را درمان کنید.

 علل شایع و  معمولا درد مفاصل چیست؟

 درد مفاصل بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

 ساییدگی و از بین رفتن:

این وضعیت معمولا در افراد مسن که سلولهای آنها رو به تضعیف شدن است اتفاق می افتد.

 شغل:

افرادی که مشاغل سخت دارند یا بارهای سنگین را هم می کند ممکن است دچار مشکلات حاد درد مفاصل شود.

 آسیب:

سقوط کردن ،افتادن، تصادفات از علل شایع درد مفاصل هستند.

 نقرس:

برخی عوامل ژنتیکی عفونت و یا برخی عوامل ناشناخته منجر به بیماری نقرس می شوند که با غیرطبیعی کردن سوخت ساز بدن منجر به درد مفاصل میشود.

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به درد مفاصل قرار دارند؟

 شما نباید فکر کنید که مراحل اولیه بیماری عجیب و غریب است درد مفاصل خیلی آرام و بی صدا شروع می شود و مختص افراد مسن نیست .

این درد و اتفاق معمولاً در افراد بالای ۴۰ سال یا حتی زیر این سنین هم رخ میدهد و در افرادی که اضافه وزن و یا سوء تغذیه یا آسیب جراحی دارند و یا آرتروز دارند احتمال ابتلا به درد مفاصل بیشتر است.

 درمانهای درد مفاصل با دمنوش های گیاهی و خانگی

 ۱- چای گزنه دمنوشی برای درد مفاصل

 گزنه یک گیاه خاردار و تیغ دار است که التهابات سیتوکین را با ترکیباتی که دارد کاهش می دهد.

 سیتوکین ها بیشتر در پاسخ به یک تحریک ترشح می شود و چون وظیفه انتقال پیام بین یاخته ها را برعهده دارند و به علت پاسخ ایمنی باعث کاهش التهاب می شوند.

 چای گزنه هزینه کمی دارد و آسان و قابل دسترس می باشد می توانید جای آن را با برگ های خشک یا برگ های تازه گزنه تهیه کنید و برای طعم بهتر به آن مقداریعسل۰ یا دارچین اضافه نمایید.

 ۲- چای سبز از دمنوش های درد مفاصل

یک گیاه که دارای اثر ضد التهابی می باشد چای سبز است که دارای بیشترین مقدار پلی فنول و آنتی اکسیدان می باشد ومی ‌تواند برای افرادی که از آرتریت و روماتوئید رنج می‌برند یک ماده موثر در رژیم غذایی شان باشد.

 بر اساس مطالعات انجام شده باید حداقل روزانه ۴ تا ۶ فنجان چای سبز بنوشید تا زمانی که درد مفاصل تان را کاهش دهد، همچنین می توانید این چای را برای خوش طعم کردن آن با مواد دیگری نیز ترکیب کنید.

 ۳- چای ریشه بابا آدم دمنوش موثر در تسکین درد مفاصل

 ریشه گیاه بابا آدم برای کاهش التهاب کاربرد دارد، که شامل روغن های چربی میشود. شما می توانید با استفاده از ریشه های خشک شده آن یک چای تهیه کنید ریشه های خشک شده تکه تکه شده را به آب در حال جوش بیافزایید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بماند سپس می‌توانید آن را میل کنید.

 ۴- چای زنجبیل از دمنوش های رفع درد مفاصل

برای تهیه چای زنجبیل یک عدد از آن را خرد کنید و به یک لیوان آب اضافه نمایید تا ۱۵ دقیقه بجوشد هنگام استفاده از آن مقداری عسل نیز به آن  اضافه نمایید .

برای کاهش درد مفصل و جلوگیری از پیشرفت آن از این ترکیب در طول روز ۲ تا ۳ لیوان بنوشید ،همچنین می توانید تکه‌ای از زنجبیل تازه را به غذایتان اضافه کنید و یا روزانه آن را بجوید .

از روغن زنجبیل هم چندین بار در طول روز برای قسمت های آسیب دیده مفاصل تان استفاده کنید و آن محل را ماساژ دهید این روش ها برای درمان دردهای مفصلی بسیار مفید هستند.دمنوش

 ۵ – دمنوش تخم کرفس برای کاهش درد مفاصل

 از آنجایی که کرفس دارای خاصیت ضد التهابی است باعث کاهش درد و تورم مفاصل می شود واز زمان های قدیم به طور گسترده‌ای در هندوستان استفاده شده است .

برای تهیه این چای می‌توانید به یک فنجان آب در حال جوش یک قاشق چای خوری از دانه های کرفس را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را بنوشید.

۶- دمنوش یونجه عالی برای درد مفاصل

 برای آلرژی دیابت و همچنین درمان آرتریت و التهاب از یونجه استفاده می شود. یونجه حاوی مواد معدنی مهمی است اما اگر بیش از حد مصرف شود عوارض جانبی شدیدی دارد توصیه می شود که چای برگهای یونجه را جایگزین مکمل ها کنید و قبل از مصرف آن حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

 می توانید برای درست کردن چای این  گیاه نصف قاشق چای خوری از آن را به آب در حال جوش اضافه کنید و روزانه ۳ بار پس از هر وعده غذایی بنوشید .همچنین برای تحریک هضم غذا می توانید قبل از غذا نیز آن را بنوشید.

۷ – دمنوش زنجبیل و زردچوبه مناسب درد مفاصل

 برای تهیه این دمنوش ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و سپس به آن یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ، یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و نصف قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه گاز را خاموش کنید و زمانی که دمنوش خنک شد به آن چند تکه لیمو اضافه کنید و بنوشید .

شما روزانه میتوانید یک  لیوان یا بیشتر از این دمنوش را میل کنید.

 چون زنجبیل و زردچوبه دارای عوارض جانبی نیز هستند حتما قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

 ۸ – دمنوش زردچوبه در کاهش درد مفاصل

 از این ترکیب هر ۴ ساعت یکبار بنوشید. برای درست کردن این دمنوش یک قاشق چای خوری زردچوبه را به آب اضافه نمایید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد سپس آن را میل کنید.

۹- درمان درد مفاصل با دمنوش زردچوبه پودر کاری و زنجبیل

 برای تهیه این دمنوش یک قاشق چای خوری پودر خشک شده زنجبیل بعلاوه یک قاشق چای خوری پودر کاری و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در مقداری آب با هم ترکیب نمایید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد می توانید از این دمنوش روزانه دو بار استفاده نمایید.

۱۰ – دمنوش دارچین مخصوص درد مفاصل

ازآنجایی که دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است می‌تواند برای جلوگیری یا درمان التهابات و درد مفاصل و ماهیچه ها مفید واقع شود .

برای درست کردن دمنوش دارچین یک قاشق چای خوری پودر آن را با یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب گرم بیافزایید و هر روز صبح ناشتا آن را بنوشید و یا اینکه او مقداری پودر دارچین را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیری در آورید و برای چند دقیقه روزانه روی مفاصل آسیب دیده خود ماساژ دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *