#


با بیماری سایکوز بیش تر اشنا شوید

28 فوریه 2019 بدون نظر 2130 بازدید

با بیماری سایکوز بیش تر اشنا شوید

سایکوز بیماری است که مبتلایان به ان در وضعیتی قرار می گیرند که نمی توانند فرق بین فکرهای درونی،خیال و وهم را با واقعیت های دور و بر خود تشخیص دهد. بیماران مبتلا به سایکوز می توانند صداهایی را بشنوند و یا واقعیت هایی را احساس کنند که دیگران قادر به شنیدن و یا دیدن ان نباشند.افراد گوناگون مبتلا به این بیماری در موقعیت های مختلف در برابر شرایط واکنش های مختلفی را از خود نشان می دهند.

فرد مبتلا به سایکوز توهماتی را درباره شخص خود خواهد داشت.برای مثال فکر می کند یکی از شخصیت های تاریخی است و در همین راه اخلاق های خوب و یا بد از همان شخص تاریخی را از خود نشان می دهد.همان طور که گفتیم این افراد می توانند واکنش های مختلفی را از خود نشان دهند برای مثال ممکن است عصبانی شده و به کشمکش با دیگران بپردازند و یا دیگران را در اغوش بگیرند و به ان ها محبت کنند.گروه های دیگری نیز وجود دارند که فرد مبتلا به یک انسان منزوی تبدیل می شود و به تعامل با دیگران نمی پردازند.

سایکوز

علائم بیماری سایکوز

۱-اکثرافراد مبتلا به سایکوز با دیگران قطع رابطه می کنند و به سمت انزوا می روند.

۲-مبتلایان صدهایی را می شنوند که دیگران قادر به شنیدن ان ها نیستند.هم چنین توهمات ذهنی درباره دیگران دارند برای مثال فکر می کنند دیگران زندگی ان ها را با استفاده از امواج رادیویی کنترل می کنند.

۳-مبتلایان دچار مشکلات گفتاری می شوند.

۴-افرادی که به بیماری سایکوز مبتلا می شوند به دلیل این که به انزوا روی می اورند به اطراف خود و مسائل مربوط به خود مانند پوشش و یا بهداشت هم بی توجه می شوند.

۵-مبتلایان به انجام کارهای خود علاقه ای ندارند و اگر در حال تحصیل باشند نمی توانند ان را تحمل کنند.

۶-این افراد رفتارهای غیر طبیعی دارند که حتی دیگران هم متوجه این رفتارهای غیر طبیعی ان ها می شوند.

برای درمان بیماری سایکوز باید چه کرد؟

درمان این بیماری باید در اولین فرصت صورت گیرد زیرا هر چه درمان به تاخیر افتد تاثیرات بد ان روی روابط خانواده،تحصیل و یا به صورت کلی زندگی فرد بیش تر خواهد بود و مسلما برای درمان نیز پروسه پیچیده تری را باید طی کرد.

در مرحله اول درمان سایکوز باید ارزیابی توسط فرد متخصص در این زمینه و یا روان پزشک صورت گیرد.متخصص در این بخش باید مدت زمانی را برای شناخت فرد و زندگی  صرف کند و در این باره با اطرافیان او نیز صحبت کند.

علاوه بر بررسی عوامل روحی باید چکاپ فیزیکی نیز از فرد صورت گیرد.نتایج حاصل از همه این بررسی ها نشان خواهد داد که از چه روشی باید برای کمک به مبتلایان به سایکوز کمک کرد.

در کنار سایر درمان ها از درمان دارویی نیز استفاده می شود.داروهای مختلفی در این زمینه می توانند به فرد برای بهبود بیش تر کمک کنند.نحوه مصرف و میزان مصرف دارو توسط پزشک معالج تعیین می شود.نکته ای که دردارو درمانی وجود دارد این است که مصرف دارو به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه قطع شود حتی اگر در اثر مصرف دارو بهبودی حاصل نشد و دارو عوارضی داشت حتما باید پزشک معالج در جریان مسئله قرار گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *