#


بایدها و نبایدهایی در خصوص چشم زخم

31 آگوست 2018 بدون نظر 1963 بازدید

بایدها و نبایدهایی در خصوص چشم زخم

حقایقی در مورد چشم زدن

تعداد زیادی از افراد بر این اعتقادند که در بعضى از چشم ها تأثیر به خصوصی است و زمانی که از روى تعجب به چیزى نگاه می کنند امکان دارد آن را از بین ببرند، یا آن وسیله را بشکنند، و اگر شخص مورد نظر انسان است بیمار یا دیوانه شود.

این موضوع از نظر عقلانى ناممکن نیست، چه بسا تعداد زیادی از دانشمندان این روزها بر این اعتقادند که در چشم بعضى از انسان ها نیروى مغناطیسى به خصوصی وجود دارد که کاربرد بسیاری دارد، حتى با تمرین مى‌ توان آن را پرورش داد، خواب مغناطیسى هم جزو همین نیروى مغناطیسى چشم ها است.

وقتی در دنیائى زندگی می کنیم که «اشعه لیزر» به عنوان شعاعى است نامرئى است که مى ‌تواند خیلی از کارها را انجام دهد که از هیچ سلاح مخربى بر نمی آید، قبول کردن وجود نیرویى در بعضى از چشم ها که از طریق امواج به خصوصی در فرد مقابل تأثیر بگذارد چیز چندان عجیبى نخواهد بود.

شمار زیادی از افراد می گویند که با چشمان خود کسانی را مشاهده کرده اند که داراى این نیروى مخصوص چشم بوده ‌اند، و انسان یا حیوانات یا اجسامی را از طریق چشم زدن از کار انداخته ‌اند.

بنابراین نه تنها نباید در انکار کردن این کارها اصرارى داشت بلکه می بایست امکان وجود داشتن آن را از نظر عقلانی و علم قبول کرد.

تعبیرات زیادی در روایات اسلامى هم به چشم می خورد که وجود داشتن چنین کاری را به طور اختصار تأیید مى ‌کند.

در یک حدیث نقل شده است که «اسماء بنت عمیس» خدمت پیامبر (صلى الله علیه و آله) عرض کرد: گاهی اوقات فرزندان جعفر را چشم مى ‌زنند، آیا «دعایی» را براى آن ها بگیرم؟

حضرت محمد (صلى الله علیه و آله ) عرض کردند: نعم، فلو کان شى ء یسبق القدر لسبقه العین «بله، هیچ اشکالی ندارد، اگر چیزى مى‌ توانست بر قضا و قدر پیشى گیرد چشم زدن بود».

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *