#


افزایش تعداد سفید بالک ها

23 می 2019 بدون نظر 1903 بازدید

افزایش تعداد سفید بالک ها

از سال ۱۳۹۳ در شهر تهران مهمان های ناخوانده زیادی وارد شدند که باعث شد تا دیگر شهروندان نیز از دست آن ها کلافه شوند. این مهمانان ناخوانده نیز همان همان سفید بالک ها هستند که تعداد آن ها در شهر تهران روز به روز بیش تر می شده است و دلیل زیاد شدن آن ها نیز مربوط به تغییرات اقلیمی بوده است . این آفت روز به روز در حال افزایش بوده است واما حتی کارهایی که مدیریت شهری در این باره انجام داده وبده است نیز مانند سم پاشی هم در این زمینه کارساز نبوده است و نتوانسته است تا رشد آن ها را مهار کند. با این حال مدیریت جدیدی که برای شهر در نظرگرفته شده است اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و توانسته ایت این سفید بالک ها را نسبت به قبل در معابر کم تر کند.

سفید بالک ها

آیا سفید بالک ها به  صورت کامل از بین رفته اند ؟

در سال ۱۳۹۸ این حشرات را نخواهیم دید و اما این بدان معنا نخواهد بود که به صورت کامل سفید بالک ها از بین رفته اند بلکه تنها اقداماتی صورت گرفته است که این حشره ها به تعداد کنترل شده ای برسند.

چند سال است که شهرداری و هم چنین سازمان بوستان ها و فضای سبز انجام داده اند که باعث شده است تا رشد آن ها به میزان کنترل شده ای برسد و دلیل این امر نیز این بوده است که کارهای هشت گانه ای صورت گرفته بوده است و توانسته است در این زمینه موثر باشد و همین اقدامات باعث شد تا در اواخر سال ۹۷ این تعداد به میزان بسیار کمی برسد.

همان طورکه بیان شد همه اقداماتی که در این زمینه بیان شده است به صورت کامل سفید بالک ها را از میان نبرده است و این اقدامات تنها باعث شده است تا میزان این آفت ها کنترل شود و آن ها را به صورت کامل از میان نبرده است . اقداماتی که برای مقالبه با سفید بالک ها صورت گرفته است تنها یک برنامه کنترلی بوده است و هر ساله در این شهر وجود داشته است . البته این کارها نیز براساس تحقیق های گیاه پزشکی تعیین شده و به اجرا درآمده است .

رئیس کمیته محیط زیست نیز بیان کرده است که برای این آفت مبارزه های بیولوژیکی صورت گرفته است . البته هر چه هوا گرم تر باشد باعث می شود تا سفید بالک ها فرایند مربوط به بلوغ خود را بسیار سریع تر طی کنند و درنهایت نیز تعدا آن ها بیش تر شده و شهر دچار مشکلات بسیار زیادی می شود . پس بهتر است تا در فصل پاییز برگ های آلوده را را از شهر خارج کنیم .

برای مبارزه با این سفید بالک ها هشت روش در این زمینه پیشنهاد شده است و این روش های به صورت دقیق امسال نیز امتحان خواهد شد . البته ممکن است در این سال ها برای مبارزه از سم های گیاهی نیز استفاده شود و دیگر سم های شیمیایی کنار گذاشته خواهد شد . البته بهترین کار برای از بین بردن سفید بالک ها هرس کردن است که درسال های گذشته صورت گرفته است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *