#


آیا لبخند مصنوعی در شادی روحیه شما تاثیر دارد؟

لبخند مصنوعی
29 نوامبر 2018 بدون نظر 3077 بازدید

آیا لبخند مصنوعی در شادی روحیه شما تاثیر دارد؟

آیا لبخند مصنوعی پیامد مثبی برای شما دارد؟

حتما همه ما این جمله را شنیدایم که لبخند مصنوعی بزن یا وانمود به شادی بکن تا واقعا خوشحال شوی اما مسئله ی اصلی این است که آیا این عمل برای روحیه شما مفید است.

در واقع کارشناسان بر این باور هستند که تلقین در هر زمینه ای می تواند تاثیرات فراوانی را بر روی ذهن و روحی شما خواهد گذاشت.

لبخند مصنوعی

پس می توان گفت لبخند زدن های مصنوعی در کل پیامدهای مثبتی بر روحیه شما داشته باشند، اما لازم به ذکر می باشد که شما نباید این امر را به دفعات تکرار کنید زیرا این امر در مواردی موجب آزار اطرافیان شما گردد علاوه بر آن ممکن است اطرافیان شما از ناراحتی و یا حتی افسردگی شما اطلاع پیدا نکنند و این امر منجرب آن خواهد شد که شما نتوانید از حمایت اطرافیان خود بهرمند شوید.

پس در میابیم که لبخند مصنوعی توانایی تبدیل شدن به لبخند واقعی را خواهد داشت و دلیل این امر را می توان به برقراری ارتباط میان بدن و ذهن دانست.

روانشناسان بر این باور هستند که اگر شما بتوانید رفتار خود را از بیرون نظاره گر باشید می توانید طرز فکر خود را در ارتباط با احساس های خود کنترل کرده و لبخند مصنوعی را به یک حس خوشنودی واقعی تبدیل کنیم.

به همین دلیل روانشناسان اقدام به تحقیق ها و بررسی های گوناگونی کرده اند تا در یابند که آیا این افکار شما است که موجب به وجود آمدن احساس خوش آیند در شما می شود یا حالت چهره شما در هنگام لبخند زدن.

در این بررسی محققین از عده ای از افراد درخواستن با یک مداد را در میان دندان های خود قرار دهند تا با این امر چهره افراد به مانند هنگام لبخند زدنشان در آید و در بررسی های انجام شده دریافتند که حتی این امر هم بی تاثیر در روحیه ی افراد نخواهد بود و به شاد شدن روحیه ی افراد کمک خواهد کرد.

اما تحقیقات به همینجا ختم نشد زیرا محققین دریافتن که باورهای شخص هم تاثیر فراوانی در روحیه ی شما خواهد گذاشت و می تواند دلایل شما را برای لبخند زدن متحول کند.

نکته قابل تامل در تفاوت لبخند مصنوعی و لبخند واقعی تاثیر این دو نوع لبخند می باشد که می توان گفت تاثیر لبخند واقعی به مراتب بیشتر و مفید تر برای بدن شما می باشد.

چند روش کار آمد برای لبخند زدن

یکی از روش های که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال روانشناسان قرار گرفته است، تفکر به موارد مثبت و استفاده از جملات مثبت می باشد.

یعنی شما می توانید به مواردی که موجب شادی شما می شود بیشتر فکر کنید یا لحظاتی که برای شما خوشایند بوده است را در ذهن خود مرور کنید.

اما شما با استفاده از جملات مثبت می توانید این موارد را در ذهن و ضمیر نا خودآگاه تان جایگزین موارد منفی کنید و تاثیر شایان این امر را در روحیه ی خود ببینید و همچنین این جملات را به عنوان یک شعار برای خود همواره تکرار کنید.

لازم به ذکر می باشد، اگر جملات مثبتی که شما برای خود مد نظر دارید با باورهایتان متناقض باشند ضمیر نا خودآگاه شما نمی تواند آنها را جذب کند و در مقابل پذیرش آنها از خود مقاومت نشان می دهد، پس ما باید جملات مثبتی را برای شعار خود انتخاب کنید که در راستای باور های شخصی شما باشد.

این نکته به ظاهر بی اهمیت و پیشه پا افتاده می تواند پیامد های به شدت مضری برای شخص داشته باشد پس بهتر است حساسیت بیشتر برای انتخاب این شعار داشته باشید.

برخورد با دیگران

می توان گفت ذهنیت مثبت تاثیر فراوانی در برخورد شما با سایر افراد خواهد داشت زیر صحبت با یک فرد شاداب و پر انرژی به شدت برای شخص مقابل مورد اهمیت است.

می توان گفت هیچ کس دوست ندارد با افراد ابوس و بدعنوق به صحبت کردن بپردازد حتی در مورد مسائلی که مورد علاقه شما می باشد.

این امر می تواند تاثیر بشدت مثبتی در وضعیت اجتماعی شما بگذارد و حتی در برقراری ارتباط با دیگران در محیط های مختلف به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *