#


چگونه با آرتروز مقابله کنیم

آرتروز
14 می 2017 بدون نظر 1405 بازدید

چگونه با آرتروز مقابله کنیم

چگونه با آرتروز مقابله کنیم

به گزارش از من بپرس، تحقیقات جدید در دانشگاه ساری انگلیس به سرپرستی علی مبشر نشان می دهد بین سوخت وساز بدن و ورم مفاصل رابطه مستقیمی وجود دارد؛ به این علت است که رژیم غذایی و تحرک به پیشگیری از آرتروز کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد تغییرات متابولیک که از زندگی بدون ورزش و کمبود مواد غذایی ناشی می شود، می تواند به برنامه ریزی مجدد سلول ها منجر شود. و از این راه با پیشرفت آرتروز در ارتباط است. چنین تغییراتی در توانایی سلول بر تولید انرژی اثر می گذارد و منجر به تولید مقدار زیادی قند شود. قند اضافه تا زمانی که به انرژی بدل نشود، به اسید لاکتیک تبدیل می شود.

به گزارش مدیکال ساینس (medical science)، پژوهشگران آرتروز را از انواع بیماری های استهلاکی محسوب می کنندو با افزایش سن تشدید می گردد. و همچنین می تواند با ورزش و رژیم غذایی مناسب کنترل شود. این تحقیق نشان می دهد سبک زندگی سالم متابولیک سلول ها، اندام ها و بافت ها را تغییر می دهد و قادر است از بیماری های جدی پیشگیری کند.

آرتریت به التهاب دردناک در نواحی مفاصل گفته می شود و یکی از بزرگترین گرفتاری های است که افراد با افزایش سن با آن مواجه می شوند.بیشترین دردهای که از آرتروز ناشی می شود در نواحی زانو، دست، ستون فقرات و لگن است.

پنج گروه اصلی آرتریت عبارتند از آرتریت روماتویید، ورم مفاصل پسوریاتیک، آرتروز، نقرس و آرتریت عفونی. در این میان آرتروز شایع ترین آنهاست.

این التهاب، اختلال حرکت مفاصل و تورم را به همراه دارد. اکثرا در ناحیه زانو، دست، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. عوامل اضافه وزن، آسیب دیدگی و وزن از اصلی ترین دلایل بروز آرتروز است. برای درمان آرتروز ورزش، دارو و در موارد وخیم عمل جراحی پیشنهاد می شود.

راهکارهای ساده وعملی برای درمان آرتروز

ماساژ: یکی از روش ها برای جلوگیری از درد و سفتی مفاصل ماساژ منظم است.

مدیتیشن: با تمدد اعصاب می توان دردهای ناشی از آرتروز را کاهش داد.

استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی: کورکومین موجود در زردچوبه با کاهش التهاب، درد مفاصل را کاهش می دهد.

استفاده از کمپرس گرم و سرد: انعطاف پذیری مفاصل با دوش ولرم صبحگاهی افزایش می یابد. همچنین می توان با کمپرس سرد درد مفاصل را کاهش داد.

طب سنتی: گیاهانی همچون کندر، برومیلن، گزنه، پنجه شیطان و درخت چهل سکه، التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد.

طب سوزنی: مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی که در چین باستان اتفاده می شد، می تواند درد مفاصل را کاهش دهد.

درمان آرتروز با طب سوزنی

درمان آرتروز با طب سوزنی

توصیه پزشکان برای پیشگیری از آرتروز

  • انجام حرکات کششی در طول روز
  • استفاده از تشک طبی
  • ورزش منظم روزانه به
  • پرهیز از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر
  • پرهیز از حمل اشیای سنگین
  • خواب کافی
  • نوشیدن مقدار کافی آب در روز
  • خوردن صبحانه کامل
  • پوشیدن لباس گرم در روزهای سرد

غذاهای مفید در درمان آرتروز

لم بروکلی، انواع سبزی ها، اسید چرب امگا ۳، استفاده از انواع ماهی، نخود فرنگی، حبوبات، کدو، خربزه، گردو،  بادام، لبنیا، سیب زمینی، ذرت، آناناس، انگور قرمز، توت فرنگی، هلو، تمشک، انبه، کیوی، پرتقال، طالبی، زنجبیل، کنجد، روغن زیتون، سنجد، سیاه دانه.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *