#


نکاتی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن ها توجه کنیم؟

22 ژوئن 2019 بدون نظر 2401 بازدید

نکاتی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن ها توجه کنیم؟

اگر وارد کسب و کار جدیدی شده اید و محصول جدیدی را تولید می کنید که کیفیت بسیار بالایی هم دارد مسلما این سوال ذهن شما را درگیر می کند که آیا تنها کیفیت برای این که نام محصول و برند شما مشهور شود و بر سر زبان های مردم بیفتد کافی خواهد بود ؟ پاسخ این سوال مسلما نه است و لازم است تا تبلیغ های بسیار زیادی در مورد محصول صورت گیرد تا مردم در سرتاسر جهان با آن آشنا شوند .  این موضوع را می توان به بیش تر کسب وکار های که امروزه ایجاد می شوند تعمیم داد. بیش تر آن دسته از کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند از محتوای ویدئویی استفاده بسیار زیادی می کنند.

شما به عنوان کسی که به تازگی وارد این شغل شده اید در ابتدا باید یک محتوای ویدئویی بسیار عالی را تولید کنید و اما توجه داشته باشید که این موضوع تنها قدم اول کار است و البته این ویدئو باید بتواند به راحتی در اختیار کاربران و سایر مردم قرار بگیرد. پس بهتر است با علوم وفنون محتوای ویدئویی آشنایی داشته باشید که در ادامه این مطلب نیز به بررسی آن ها می پردازیم.

محتوای ویدئویی

عیار محتوای ویدئویی خود را بالا ببرید

زمانی که محتوای سایت شما و محتوای ویدئویی که در سایت خود قرار داده اید با کاربرانتان متناسب باشد با این کار می توانید کاربران خود را قانع کنید که وقتی را برای تماشای ویدئوی شما اختصاص دهند و با این کار ارزشی که سایت شما دارد بیش تر از قبل خواهد شد .

برای این که در نظر کاربران سایت شما قدرت بسیار زیادی داشته باشد و مورد اعتماد آن ها باشد باید کیفیت محتوای ویدئویی که ارائه می کنید بسیار بالا باشد . با این کار ارزش سایت شما نیز بیش تر خواهد شد حتی می توانید میزان گفت و گویی که با کاربران خود دارید را نیز بیش تر از قبل کنید .

میزبان خود باشید

از مهم ترین روش هایی که باعث می شود تا رتبه سایت شما بیش تر شود این است که ویدئویی را که تهیه کرده اید روی همان سایت قرار دهید. برای این که این مسئله را بهتر بفهمید به این مثال توجه کنید . فرض کنید به جای این که محتوای ویدئویی را که تهیه کرده اید را روی سایت خود آپلود کنید می خواهید روی سایت دیگری مانند آپارات بارگذاری کنید و درنهایت نیز لینک آن را بردارید و در محتوای متنی سایت خود قرار دهید. با این کار مسلما بازدیدهایی که محتوای ویدئویی شما خواهد داشت بیش تر می شود و اما شاید دیگر کاربران هیچ گاه به سایت شما سر نزنند زیرا سئو در این زمینه رتبه بالاتری را برای آپارات نسبت به سایت شما اختصاص خواهد داد.

با این کار کاربران وارد سایت شما نمی شوند و درنهایت نیز از خدماتی که در سایت خود قرار داده اید نیز استفاده نخواهند کرد پس این روش برای توسعه کسب و کار شما مفید نخواهد بود .

مخاطبان را پایبند کنید

برای این که تعداد کاربرانی که از محتوای ویدئویی شما بازدید می کنند بیش تر شوند می توانید در ویدئوی خود از کارهایی استفاده کنید که برای کاربر جذابیت داشته باشد و باعث شود تا کاربران برای این که ادامه این ویدئو را ببینند مشتاق تر شوند. این کارها را می توانید در خود ویدئو ، عنوان آن ، نحوه طراحی کردن آن و.. به نمایش بگذارید.

برای این که متن های خشک را به متن هایی جذاب برای کاربر تبدیل کنید می توانید از یک لحن رسمی توام با صمیمت استفاده کنید . برای این کار می توانید در بین متن خود از سخنان ادبی استفاده کنید و یا از اصطلاحات عامیانه بهره برید که به صورت کلی در متن های رسمی جای ندارند. البته این نکته را از یاد نبرید که در استفاده از این موارد اغراق نکنید .

برای محتوای خود شناسنامه تهیه کنید

محتوای ویدئویی را که می خواهید در سایت بارگذاری کنید باید دارای اطلاعات بسیار مهمی باشد که با استفاده از همین اطلاعات موتورهای جست و جو بتوانند به ایندکس کردن آن ها بپردازند. از مهم ترین اطلاعاتی که هر ویدئو باید داشته باشد عبارت است از : عنوان ، تصویر شاخص و توضیحات کامل .

در ویدئو تهیه شده بهتر است از کلمه های کلیدی استفاده شود زیرا استفاده از آن ها باعث می شود تا جزئیات بسیار بیش تری از آن ها در اختیار کاربران گذاشته شود . هم چنین عنوانی که برای ویدئو گذاشته می شود باید بسیار کوتاه باشد و در عین حال بتوند مفهوم رابرساند . درمقابل این عنوان کوتاه توضیحاتی که ارائه می شود باید بیش تر باشد و جزئیات بیش تری را شامل شود . نکته دیگری که در این جا بسیار اهمیت دارد این است که محتوای ویدئویی که در سایت خود قرار می دهید باید با محتوایی که در سایت گذاشته اید ارتباط داشته باشد و برای ویدئو از نام هایی مثل video14.mp4 استفاده نکنید . این کارها باعث می شود تا محتوای شما بهتر به کاربران معرفی شود و درنتیجه ارزش سایت شما نیز بالا تر خواهد رفت.

سئوی سایت را با استفاده از کلید واژه های قفل باز کنید

زمانی که برای صفحه های وب سایت خود کلمه کلیدی انتخاب می کنید برای این کار باید بسیار دقت کنید و بتوانید ذهن کاربران را بخوانید . یعنی قبل از این که کاربر چیزی را سرچ کند شما محتوایی که ممکن است به ذهن کاربر برسد را حدس بزنید و آن را در محتوای خود قرار دهید. با این کار کاربران می توانند به راحتی به محتوای شما دست پیدا کنند.

می توانید در محتوای خود از کلمه های کلیدی بسیار زیادی استفاده کنید و این را بدانید که محتوایی را که می نویسید باید کامل باشد و مطالب آن واضح باشد تا کاربر با خواندن آن سوال دیگری در ذهن وی ایجاد نشود . این راه به موتورهای جست و جو نیز کمک می کند تا مطالب سایت شما را به راحتی ایندکس کنند.

انتخاب های متفکرانه داشته باشید

کاربران زمانی که نتیجه های موتورهای جست و جو را بررسی می کنند اولین موردی که با آن رو به رو می شوند تصاویر شاخص در محتوای ویدئویی است . این تصویرها بسیار اهمیت دارند و می توانند تاثیر بسیار زیادی را در مخاطب داشته باشد و باعث می شود تا کاربر برای دیدن آن ویدئو تصمیم بگیرد. برای مثال فرض کنید که در اینترنت به دنبال این هستید تا دستور پخت یک غذا را پیدا کنید . دستور پخت این غذا را در اینترنت سرچ می کنید و با دو نتیجه در ابتدای صفحه مواجه می شوید که یکی از آن ها دارای تصویر شاخصی مرتبط به غذا است که با دیدن آن لذت خوردن آن در ذهن تداعی می شود و دیگری تصویر جذابی ندارد مسلما شما روی لینک اول کلیک می کنید حتی اگر دستور پخت این غذا در هر دو سایت یکی باشد .

از روی ویدئو رونوشت بنویسید

منظور از رونوشت همان نسخه ای از ویدئو به صورت نوشتاری است . سعی کنید در این رونوشت کلیدواژه هایی که با محتوای شما مرتبط باشند به میزان بیش تری یافت شوند زیرا در این صورت می تواند اطلاعات بیش تری را در اختیار موتورهای جست و جو بگذارد. می توانید از این رونوشت به عنوان زیرنویس ویدئوی خود استفاده کنید و یا در بخش توضیحات آن ها را قرار دهید.

این کار را شما تنها برای موتورهای جست و جو انجام نمی دهید بلکه با این کار کاربران می توانند قبل از این که محتوای ویدئویی را ببینند دید کلی را نسبت به آن پیدا کنند .

نقشه کشی کنید

درج کردن اطلاعاتی که می تواند در ایندکس کردن به موتورهای جست و جو کمک کنند اهمیت بسیار بالایی دارد اما سوال این جاست که این کار را چطور انجام دهیم؟ برای مثال فرض کنید دوست دارید در شرکتی کار کنید و می خواهید برای مدیر این شرکت رزومه خود را ارسال کنید . برای نوشتن رزومه در ابتدا فکر می کنید که چه بنویسید و چگونه این کار را انجام دهید. یا به عبارتی دیگر چه اطلاعاتی را در آن بیان کنید و چه چیزی بنویسید که در بین انبوه رزومه های دیگر نظر کارفرما را به خود جلب کند. زیرا کارفرما باید در مدت زمان بسیار کمی بهترین فرد را برای پروژه خود انتخاب کند.

این اتفاق در دنیای اینترنت هم می افتد. یعنی هم باید توجه کنید که کیفیت محتوای شما بسیار خوب باشد و طراحی خود را در قالبی انجام دهید که موتورهای جست و جو بتوانند به راحتی و در کم ترین زمان به محتوای شما دسترسی پیدا کنند ودرنتیجه بازدیدهای سایت شما بیش تر از قبل شود .

نقشه سایت کاربرهای بسیار زیادی برای هدفمندی مسیر دارد . موتورهای جست و جو می توانند با استفاده از نقشه سایت از بین سایت های بسیار زیادی می تواند سایت های مرتبط با محتوای خواسته شده را پیدا کند. نقشه سایت اطلاعات بسیار زیادی مانند توضیحات ویدئو ، مدت زمان آن و .. را به موتورهای جست و جو می دهد درنتیجه ارزش سایت نیز بیش تر می شود .

تیزر تبلیغاتی بسازید

برای ارائه محتوای ویدئویی راه های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند میزان دسترسی کاربران را بیش تر کند و ماندگاری آن را نیز افزایش می دهد. برای نمونه این که ممکن است ویدئویی ۱۰ ثانیه ای را برای وب سایت خود طراحی کرده باشید و بخواهید با استفاده از آن رتبه سایت را افزایش دهید.

شما می توانید به جای این که به راجتی سایت خود را تبلیغ کنید تنها پیش نمایشی از آن را در صفحه فضای مجازی خود انتشار دهید و کاربران را به این طریق تشویق کنید که برای این که جزئیات بیش تری از سایت شما را ببینند وارد صفحه سایت شما شوند. هم چنین می توانید برای این که ویدئوی اصلی خود را نمایش دهید از اسلاید شو، ویدئوهای کم تر و.. برای معرفی کردن ویدئوی اصلی خود استفاده کنید . با استفاده از این کار مسلما می توانید کاربران بسیار بیش تری را به سایت خود دعوت کنید .

برای اشتراک گذاری ها نیز فرصتی را فراهم کنید

اگر کاربرانی دوست دارند تا ویدئویی را که منتشر کرده اید اشتراک گذاری کنند یعنی شما توانسته اید در کار خود موفقیت هایی را بدست آورید و درنتیجه رضایت کاربران خود را جلب کرده اید . این کار می تواند باعث شود تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند . به همین خاطر هم به کاربران خود اجازه دهید تا ویدئوهای شما را به اشتراک بگذارند و بدانید که با این کار می توانید موفقیت های زیادی را در سئو سایت به دست آورید.

ارتباطات اجتماعی را دست کم نگیرید

محتوای که تولید کرده اید را از راه های بسیار زیادی گسترش دهید برای این کار ترسی نداشته باشید. این روش می تواند برای جذب کردن مخاطب بسیار کاربردی باشد. با استفاده از این راه می توان ارزش سایت را بالا برد و ترافیک سایت نیز افزایش می یابد. حتی در ارتباط هایی که روزانه دارید هم می توانید وب سایت خود را تبلیغ کنید و حتما نباید این ارتباط ها از نوع مجازی باشد دنیای حقیقی و واقعی نیز می تواند برای تبلیغ کردن بسیار مناسب باشد. این را بدانید که قدرت و نیروی ارتباطات اجتماعی از هر گونه تبلیغی نیرومند تر است .

استفاده از اسم برند در ویدئو

این مورد نیز مثل همان کلمه کلیدی است و اما در محتوای ویدئویی باید در لابه لای صحبت هایتان از اسم برند خود نیز یاد کنید. این طور نام برند شما در ذهن مخاطبان شما می ماند و هم گوگل و سایر سرویس ها برند شما را خواهند شناخت. از مواردی که در این جا می توانید استفاده کنید این است که از ترکیب کلید واژه و اسم برند استفاده کنید .

استفاده از این روش زمانی با ما کمک می کند که در گوگل به دنبال یک برند خاص باشیم.

تعریف کردن مخاطبان هدف

از مراحل بسیار مهم برای این که ویدئویی که اشتراک گذاری می کنیم بسیار موفق باشد این است که مخاطبان خود را به درستی تعریف کنیم . برای این که اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورید باید پرسونای مخاطب را بررسی کنید . برای این کار می توانید در مورد چرخه زندگی و طبقه اجتماعی افراد را بررسی کنید و مخاطبان خود را بر این اساس تعریف کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *