#


چیدمان اصولی اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق کودک
31 می 2017 يك نظر 1477 بازدید

چیدمان اصولی اتاق خواب کودک

چیدمان اصولی اتاق خواب کودک

چگونگی چیدمان اتاق خواب یکی از نکات بسیار مهمی است که در تاریخچه دکوراسیون داخلی به آن به طور مفصلی پرداخته شده است . در این بین طراحی اتاق خواب کودک دارای اهمیت قابل ملاحظه ای می باشد . دراین مقاله ما نکات جالبی را در رابطه با طراحی اتاق کودک گردهم آورده ایم .

دکوراسیون اتاق خواب کودک

  • همیشه سعی کنید به خاطر آرامش روحی کودک یک قاب عکس از تصویر خندان پدر و مادر را در اتاق کودک قرار دهید . انجام این کار باعث می شود کودک هر زمان که از خواب بیدار می شود چهره خندان و متبسم والدین خود را که در واقع ارکان و پایه اصلی زندگی او را شامل می شوند در مقابل خود دیده و احساس خوبی به دست بیاورید .

    دکوراسیون اتاق کودک

    دکوراسیون اتاق کودک

  • عریض ترین دیوار اتاق را برای قرار دادن تخت کودک در نظر بگیرید . بهترین کار ایناست که کودک بتواند از روی تختش به در اتاق تسلط کافی داشته باشد . ترجیحاً دیواری که برای تکیه دادن تخت کودک انتخاب می کنید مقابل دستشویی یا حمام نباشد چرا که ممکن است سلامتی کودک را در مخاطره قرار دهد . اگر دارای دو رزند هستید بهتر است تا جایی که امکان دارد از تخت های دو طبقه استفاده نکنید ، زیرا کودکان احتیاج دارند فضای بالای سرشان باز و راحت باشد ولی تخت های دو طبقه این امکان را از کودکی که در طبقه پایین می خوابد سلب کرده و به دلیل وجود یک فضای خالی زیر کودک طبقه بالایی باعث به وجود آمدن احساس نا امنی در کودک می شود .

– برای کارهای فکری و مطالعه یک گوشه ی مناسب اتاق را اختصاص دهید . میز و صندلی و چراغ مطالعه ای را آن چا قرار داده و کودک را توجیه کنید که مکان مناسب برای درس خواندن و مطالعه فقط همانجا می باشد .

– سعی کنید محیط اتاق خواب کودک به طور دائم مرتب باشد . کمد دیواری و کشوهای اتاق کودک را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید . به هر اندازه که فضای اتاق خواب باز و مرتب باشد به همان میزان نیز کودک احساس آرامش بیشتری کرده و خلاقیت و قدرت تخیل او بیشتر رشد خواهد کرد . سعی کنید با جمع آوری وسایلی که کودک دیگر از آن ها استفاده نمی کند به چشمان او استراحت را مهمان کنید .

– یک محیط شاد را به وسیله نور ، رنگ و آثار هنری مناسب همچون نقاشی برای کودک به وجود بیاورید . اطمینان کامل داشته باشید که نور اتاق کافی می باشد . مناسب ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی اتاق خواب کودک رنگ های روشنی همچون زرد ، صورتی کم رنگ و سبز روشن می باشد . هرگز تصاویر حیوانات وحشی و درنده را در اتاق خواب کودک قرار ندهید . به جای آن سعی کنید عکس هایی که حس خلاقیت و آرامش را در کودک تقویت می کند انتخاب کرده و در اتاق او قرار دهید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *