#

نحوه-چیدمان-اتاق-کودک
22 دسامبر 2018 بدون نظر 1517 بازدید

نحوه چیدمان اتاق کودک

دوران کودکی از مهم ترین مقطع های زندگی یک فرد است. پس نحوه چیدمان اتاق کودک هم بسیار اهمیت دارد. زیرا بیشترین خاطره ها در همان محیط به وجود می آید. علاوه بر این که رنگ یک محیط از نظر روانشناختی هم برای شکل گیری شخصیت کودک بسیار اهمیت دارد.
در دنیای امروز که کودکان در محیط های خانه فضاهای خاص خود را دارند. می توان طراحی های خاص خودشان را در اتاق هایشان پیاده کرد.

رنگ در اتاق کودک

عمدتا رنگ های گرم باعث تحریک ذهن می شود. ولی برای کودکانی که انرژی بالایی دارند بهتر است از این رنگ ها برایشان استفاده نشود. زیرا به تحریک کودکان و بیشتر شدن انرژی شان کمک می کند. ولی استفاده از این رنگ ها در سال های اخیر بسیار توصیه می شود. تا کودکان بتوانند زندگی شادی را با روحیه خوب تجربه کنند.

رنگ نارنجی گرما و حرارت بالایی را دارد. استفاده از این رنگ باعث افزایش شادابی در کودکان می شود. ولی این نکته که استفاده بیش از حد از این رنگ برای اتاق کودک ممکن است زیاد جذاب نباشد.
رنگ زرد هم مانند رنگ نارنجی دارای انرژی بالاست. رنگ زرد نامش به شادی پیوند خورده است. از تاثیرات روانشناسی این رنگ به افزایش تمرکز و تحریک حافظه می توان اشاره کرد.

رنگ قرمز برای اتاق کودک توصیه نمی شود. زیرا عموما این رنگ خشونت به همراه دارد. از نظر روانشناختی هم باعث عدم تمرکز می شود. البته استفاده محدود از این رنگ جذاب هم می تواند باشد. موارد گفته شده در مورد استفاده بیش از حد از این رنک است. اگر رنگ قرمز درست استفاده شود شادابی و افزایش انرژی را برای کودک به همراه دارد.

اتاق کودک

اتاق کودک به رنگ صورتی عمدتا به عنوان یک دکور دخترانه در نظر گرفته می شود. این نام گذاری به دلیل آرامش بخش بودن این رنگ است. رنگ صورتی هم مانند بقیه رنگ اگر بیش از حد از آن استفاده شود باعث بوجود آمدن اضطراب و بی قراری است. از این رنگ هم اگر به طور مناسب برای اتاق کودک استفاده شود باعث ترغیب احساسات است.

اتاق کودک

رنگ های سرد در اتاق کودک باعث بوجود آمدن آرامش در ذهن و بدن کودک است. در استفاده از رنگ آبی مخصوصا آبی پر رنگ نباید افراط کرد. استفاده بیش از حد این رنگ باعث بوجود آمدن یک محیط غم انگیز می شود.
اگر رنگ مورد استفاده برای اتاق کودک رنگ آبی روشن انتخاب شده. اثری آرامش بخش دارد. به مکمل های رنگ ها در محیط باید دقت کرد. مثلا رنگ آبی در کنار رنگ طوسی محیطی غم انگیز را به همراه دارد. اما اگر این رنگ در کنار رنگ سفید قرار گیرد محیط را آرامش بخش جلوه می دهد.

اتاق کودک

رنگ سبز به دلیل وجود در طبیعت همیشه یاد آور سرزندگی و آرامش است. این رنگ یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب محیط های آموزشی و محیط های یادگیری است. اگر در اتاق کودک و یا نوجوانتان می خواهید فضایی برای مطالعه و ایجاد تمرکز به وجود بیاورید. بهترین کار برای رسیدن به این امر استفاده از رنگ سبز است.

رنگ بنفش برای اتاق کودک از جمله رنگ های فاخر به حساب می آید. رنگ بنفش هم مستثنی از بقیه رنگ ها نیست. استفاده بیش از حد از این رنگ باعث به هم زدن توازن در محیط می شود. اگر رنگ بنفش به حالت روشنش استفاده شود. یا این که به صورت محدود از این رنگ استفاده شود. محیط را بسیار زیبا و جذاب می کند.

انتخاب رنگ سفید برای اتاق کودک هم گزینه مناسبی است. این رنگ مزیت های زیادی را در خود دارد. به عنوان مثال قابل هماهنگ شدن با هر رنگی است که شما مد نظر دارید. از موارد دیگر این است که اگر محیط کوچکی در دست دارید. می توان با استفاده از رنگ سفید محیط را بزرگتر و دل باز تر نشان داد. این رنگ هم برای دخترها و هم پسر ها قابل استفاده است. فقط لازم است که سفید را با یک رنگ شاد دیگر در محیط ترکیب کنید. در آن زمان شاهد یک محیط بسیار زیبا در اتاق کودک تان خواهید بود.
رنگ های تیره مانند رنگ قهوه ای و یا مشکی گزینه های خوبی برای دکور اتاق کودک نیستند. ولی می توان برای تعدادبسیار کمی از وسایل اتاق استفاده کرد.

اتاق کودک

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *