#


پرده مناسب برای فضاهای گوناگون

پرده مناسب
16 فوریه 2019 بدون نظر 3337 بازدید

پرده مناسب برای فضاهای گوناگون

انتخاب پرده‌ مناسب فضا بسیار اهمیت دارد و نقش قابل اهمیتی در نمای داخلی خانه را ایفا می کند. بنابراین باید پرده مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید. اهمیت وجود پرده‌ها دو بعد دارد یکی جنبه امنیت و حفاظت از خانه و دیگری نقش تزئینی آن در زیبایی دکوراسیون خانه را به همراه دارد. هرچند که گاهی ممکن است به جای پرده از برچسب‌های مخصوص شیشه استفاده شود ولی این تزیینات حتی اگر در حفظ حریم شخصی موثر باشند باز هم از نظر زیبایی، کارایی پرده‌ها را ندارند و بیشتر برای فضاهایی مانند حیاط خلوت‌ها،‌ پاسیو‌ها و … مناسب هستند.

   پرده مناسب

 

پرده مناسب فضا در چیدمان خانه های ایرانی نقش پررنگی دارند. پرده ها می توانند جلوه هایی از رنگ و زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند و چیدمان آن را تحت تاثیر قرار دهند.

علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند. درواقع پرده مناسب انتخاب شده توسط شما، رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد. به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید.

انتخاب پرده مناسب فضا

پرده مناسب ای که شما برای اتاقتان انتخاب می کنید باید مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده شود. بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوتی استفاده کنید زیرا در خانه های امروزی عموما هر کدام از اتاق ها، سبک طراحی متفاوتی دارند و به همین خاطر انتخاب مدلی هماهنگ با همان سبک بکار رفته در اتاق، انتخاب درست تری خواهد بود.

   پرده مناسب

پرده مناسب

الگویی که برای پرده مناسب فضای مد نظر خود انتخاب می کنید می تواند اتاق را از آنچه که هست بزرگتر یا حتی برعکس، کوچکتر نشان بدهد، بنابراین نوع طرح و الگو پرده نکته مهمی است که باید به آن توجه زیادی کنید. به توصیه طراحان، باید رنگ زمینه پرده با رنگ زمینه دکوراسیون اتاق یا همان تم خانه، هماهنگ باشد. همچنین باید مراقب باشید تا زیاد از الگوهای متفاوت استفاده نکنید زیرا فضا را شلوغ و بهم ریخته نشان می دهند.

برای اینکه پرده مناسب را برای محیط تان انتخاب کنید، نباید تمام توجه به روی خود پرده گذاشته شود، آستری پرده نیز اهمیتی به همان اندازه زیاد دارد. شاید از لحاظ ظاهری تاثیر آن چنانی در نمای پرده ها نداشته باشند اما نوع آستری که انتخاب می کنید تا حد زیادی میزان نور ورودی را تعیین می کند.

پرده مناسب

پرده مناسب

اگر منزلتان کوچک است و از طرفی پنجره های بزرگی در خانه دارید باید از این فرصت استفاده کرده و هر چه بیشتر نور طبیعی را وارد منزلتان کنید. نصب نکردن پرده برای پنجره ها، تمام نور بیرون را وارد خانه کرده و فضا را بزرگ و دلباز نشان می دهد، اما از طرفی پنجره بدون پرده، هم نازیبا بنظر می رسد و هم اینکه ممکن است فضای داخل را در دید افراد غریبه قرار دهد. در چنین شرایطی استفاده از پرده های نازک بهترین گزینه است زیرا هم زیبا هستند و هم دید افراد خارجی را محدود می کنند.

انتخاب پرده نامناسب می تواند تمام جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما را از بین ببرد و بنوعی فضا را افسرده و دلتنگ نشان دهد. اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، می توانید از پارچه های ارزان تر استفاده کنید اما همیشه به عامل کیفیت توجه داشته باشید زیرا پارچه های ارزان قیمت با کیفیت مناسب نیز در بازار موجود هستند فقط باید اندکی دقیق تر و موشکافانه تر به جزئیات نگاه کنید تا بنوانید پرده مناسب منزلتان را انتخاب کنید.

پرده مناسب

پرده مناسب

دسته بندی پرده ها

پرده آشپزخانه

پرده مناسب آشپزخانه هم از نظر رنگ و هم از نظر جنس بسیار اهمیت دارد. از نظر جنس به دلیل اینکه پخت و پزی که در آشپزخانه انجام می شود باعث ایجاد آلودی بر روی پرده می شود پس شست وشوی آن باید کار راحتی باشد علا.ه بر این که از رنگی باید استفاده شود که مناسب با دکوراسیون آشپزخانه و رنگ آن باشد. مورد بعدی که اهمیت دارد این است که برای باز کردن پنجره آشپزخانه مشکلی وجود نداشته باشد و پرده جلوی این کار را نگیرد. زیرا آشپزخانه قلب خانه است و نیاز به تهویه دارد.

پرده مناسب

پرده مناسب

پرده حمام و سرویس بهداشتی

پرده مناسب برای حمام و سرویس ها بهداشتی، همان طور که می دانید با توجه به مرطوب بودن محیط امکان استفاده از هر جنسی نیست و باید از جنس های ضد آب استفاده شود. شاید نیاز به پرده در این محیط ها زیاد احساس نشود ولی برای ایجاد یک حریم و حفاظ می تواند مناسب باشد.

پرده مناسب

پرده مناسب

پرده اتاق خواب و پذیرایی

پرده مناسب این فضاها باید به صورتی باشد که یک هماهنگی و هارمونی با دیگر وسایل منزل داشته باشد و ساز ناکوکی برای چیدمان منزل نباشد هم از نظر رنگ و هم از نظر مدل و سبک باید هماهنگ باشد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *