#


آشپزخانه های مدرن در خانه های ایرانی

14 ژانویه 2019 بدون نظر 6177 بازدید

آشپزخانه های مدرن در خانه های ایرانی

آشپزخانه های مدرن در دنیای امروزی جایگاه خود را پیدا کرده اند. در حال حاضر با ورود به هر خانه ی ایرانی شاهد این هستیم که آشپزخانه ها مدرن شده اند. یکی از مشخصه های مدرن شدن آشپزخانه ها اپن بودن آن است. یکی از مزایایی که اپن بودن آشپزخانه ها به همراه دارند این است که، شخصی که در آشپزخانه است بتواند در تعامل با افراد بیرون از آشپزخانه داشته باشد.

برای اینکه در آشپزخانه منزلتان احساس خوبی داشته باشید سعی کنید طراحی متناسب با سلیقه یتان داشته باشید. قرارگیری آشپزخانه هم به صورت اپن یا فرم های دیگر کاملا سلیقه ای ست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط هر خانه یک سبکی مناسب است. در این مطلب به توضیحاتی در این مورد می پردازیم تا در انتها بتوانید گزینه مناسب را برای منزلتان انتخاب کنید.

انواع مختلف اپن در آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه باز

اگر در خانه ای زندگی می کنید که فضای کافی ندارید. پیشنهاد ما این است که از طراحی آشپزخانه ی باز استفاده کنید. به این صورت که هیچ جداره و یا کابینت جدا کننده ای ما بین آشپزخانه و فضای نشیمن نباشد. به صورتی که یک فضای یکدست وجود داشته باشد. این فضای یکدست باعث بزرگتر نشان دادن خانه می شود.

ولی از معایب آن این است که همیشه باید آشپزخانه ای مرتب و تمیز داشته باشید. حتی چیدمان درون کابینت ها باید مرتب باشد تا در زمان باز کردن درب های کابینت شخصی که در پذیرایی نشسته است شاهد بی نظمی در کابینت ها نباشد. برای این که از نظر بصری یک تفکیک فضایی داشته باشید می توانید ابتدا و انتهای آشپزخانه را با دو ستون که می تواند به صورت تزئینی باشد و درون آن شیشه قرار گیرد برای گذاشتن ظروف تزئینی طراحی کنید.

آشپزخانه های مدرن

جزیره در آشپزخانه های مدرن

اگر درآشپزخانه ی منزلتان فضای زیادی دارید، می توانید از طراحی جزیره استفاده کنید. تفاوتی که در جزیره با اپن وجود دارد این است که اپن حداقل از یک طرف متصل است به دیوار یا کابینت آشپزخانه ولی در جزیره ها هیچگونه اتصالی وجود ندارد و در اکثر مواقع در وسط آشپزخانه قرار می گیرند. قرارگیری جزیره در وسط آشپزخانه های مدرن این امکان را می دهد که رفت و آمد به راحتی از دو طرف انجام شود.

علاوه بر اینکه از اپن برای قرار دادن یک سطح صاف استفاده می شود که می تواند به عنوان میز هم باشد ولی در جزیره ها علاوه بر کاربری میز گاها سینک و یا گاز رومیزی را بر روی جزیره قرار می دهند تا شخصی که آشپزی می کند در تعامل بیشتری با افراد دیگر خانه باشد. در بعضی از طراحی ها با پهن اجرا کردن جزیره ها امکان به وجود آوردن کابینت های زیادی در زیر جزیره هست.

آشپزخانه های مدرن

اپن های معلق

طرحی دیگر که در آشپزخانه های مدرن در این سال های اخیر به چشم می خورد، نمونه ای از اپن آشپزخانه است که به صورت معلق قرار دارد. در این نمونه از یک طرف اتصال به دیوار و یا کابینت های مجاور وجود دارد و از پایین هم اتصالی به کف وجود ندارد.با انجام نور پردازی در زواره این مدل اپن ها به جلوه مدرن بودن آن ها بیشتر کمک می کند. در این مدل آشپزخانه های مدرن باید آشپزخانه ای تمیز و مرتب همیشه داشته باشید زیرا کف آشپزخانه هم در معرض دید است.

آشپزخانه های مدرن

متریال های مختلف برای آشپزخانه های مدرن

به دلیل اینکه در آشپزخانه های مدرن جداره ای برای جدا بودن از مابقی خانه وجود ندارد پس واجب است به گونه ای طراحی شود که با دکوراسیون منزل مطابقت داشته باشد. نباید به صورتی طراحی شود که آشپزخانه به سبک مدرن باشد ولی فضای نشیمن به سبک کلاسیک، این تضاد اصلا فضا را زیبا نخواهد کرد.

همان طور که می دانید در سبک مدرن به دلیل امروزی بودن تلاش می شود تا از متریال های جدید، ساده و لوکس استفاده شود. از جمله متریالی که در آشپزخانه های مدرن زیاد استفاده می شود های گلاس است. به دلیل براقی و سادگی که دارد مورد علاقه ی مدرنیست هاست. اگر تمایل به داشتن درب های کابینت براق ندارید ولی از این سبک لذت می برید می توانید از ام دی اف های ساده و مات برای استفاده در آشپزخانه منزلتان استفاده کنید.

آشپزخانه های مدرن

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *