#


اتاق خواب های اشتراکی

اتاق-خواب های-اشتراکی
4 فوریه 2019 بدون نظر 4219 بازدید

اتاق خواب های اشتراکی

امروزه با توجه به کوچکتر شدن خانه ها به اتاق خواب های اشتراکی زیاد بر خواهید خورد. منظور از این اتاق خواب ها، اتاق های دو تخته هستند که به منظور استراحت میهمانان و یا یک فضای اشتراکی برای دو فرزند خانواده که گاهی یک خواهر و برادر هستند و گاهی دو فرزند هم جنس هستند.

در بعضی از خانه ها با کوچک شدن فضا خانواده ها مجبور به ایجاد اتاق خواب های اشتراکی برای فرزندانشان می شوند. در این مطلب تلاش شده است تا برای قرار گیری بهتر وسایل و رسیدن به یک منظره بصری زیبا راهکارهایی برای این نوع از اتاق خواب ها پیشنهاد شود.

اتاق خواب های اشتراکیاتاق خواب های اشتراکی

نکات مورد توجه در اتاق خواب های اشتراکی

چیدمان در اتاق خواب های اشتراکی بسیار اهمیت دارند. مسئله ای که در در پیدمان این اتاق ها بسیار اهمیت دارد تقارن و تناسب در اتاق است. به دلیل وجودد دو اتاق خواب در اتاق و زوج بودن تعداد آن تقارن در چیدمان بسیار اهمیت دارد. برای قرار دادن وسایل تزئینی در اتاق به دلیل زیاد بودن تعداد نظم در قرار دادن وسایل به زیبایی اتاق کمک می کند.

اگر چیدمان اتاق های اشتراکی خوب انجام شود حتی در اتاق های کوچک زیر شیروانی هم می توان، فضای کافی برای قرار دادن دو تخت خواب را فراهم کرد. برای ایجاد جذابیت در فضا بهتر است از یک رنگ زنده برای تزئین استفاده کرد و رنگ را به صورت متقارن در اتاق قرار داد.

اتاق خواب های اشتراکیاتاق خواب های اشتراکی

برای دیزاین اتاق خواب های اشتراکی بهتر است از رنگ های خنثی برای اتاق استفاده شود تا اتاق را بیش از حد شلوغ و یا کوچک جلوه ندهد، و برای زیباتر کردن اتاق از رنگ های قوی و جذاب به صورت محدود در تزئینات استفاده شود، برای مثال از رنگ هایی مانند نارنجی، زرد، سبز و یا آبی به صورت زنده و پر رنگ را می توان برای کوسن های روی تخت، آباژورها، فرش و یا وسایل تزئینی دیگر که فضای کمتری می گیرند استفاده کرد.

عموما در اتاق خواب های اشتراکی برای تفکیک فضاها و راحت تر بودن افراد برای استراحت بین دو تخت در اتاق با قرار دادن وسیله ای مانند دراور و یا پاتختی فاصله ای بین آن ها ایجاد می کنند که به نظم در اتاق هم کمک می کند. مخصوصا در سبک های کلاسیک که تخت خواب ها دارای تاج هستند و مانع از چسبیدن تخت خواب ها به یکدیگر می شوند علاوه بر اینکه اگر هم متصل بشوند به دلیل تزئینات زیادشان نزدیک بودن شان به یکدیگر باعث شلوغ به نظر آمدن اتاق می شود.

یک راهکار مفیدی که برای اتاق خواب های اشتراکی می توان ارائه داد استفاده از قفسه و یا کتابخانه در قسمت بالای تخت هایی که به دیوار چسبیده اند، است. هم جایگاهی برای قرار دادن وسایل است و هم یک محیط تفکیکی ایجاد می کند و حس تملک و خصوصی سازی فضا را می دهد.

اتاق خواب های اشتراکیاتاق خواب های اشتراکی

برای اتاق خواب های اشتراکی اگر برای دو فرزند هم جنس بخواهیم طراحی داشته باشیم کار بسیار راحت تر از دو فرزند غیر همجنس است. قانون مشخصی برای طراحی اتاق خواب دخترانه و یا پسرانه وجود ندارد بلکه فقط به دلیل نزدیک بودن سلایق و انتخاب رنگ ها می توان راحت تر کار دکور این گونه اتاق خواب های اشتراکی را انجام داد.

اتاق خواب اشتراکی که برای دو دختر طراحی می شود عموما ظاهری بسیار دخترانه و شیک دارند و به طور معمول از رنگ هایی مانند سفید و صورتی برای اتاق خوب های دخترانه استفاده می شود. گاهی اضافه کردن یک یا چند وسیله طرح دار به اتاقی که رنگ های ساده در آن به کار رفته شده است باعث از بین بردن یکنواختی در فضا می شود.

اتاق خواب های اشتراکیاتاق خواب های اشتراکی

حال اگر اتاق خواب های اشتراکی برای دو پسر طراحی شود می توان از رنگ هایی مانند سرمه ای و یا آبی برای اتاق استفاده کرد. به نسبت سن پسر ها می توان از طرح های فانتزی در اتاق شان به کار برد برای مثال اگر پسرها در رنج سنی نوجوان هستند می توان از طرح های کارتونی مورد علاقه یشان استفاده کرد و اگر در سنین بالاتری قرار دارند که می توان از این اشکال فاکتور گرفت.

اتاق خواب های اشتراکی

برای اتاق خواب های اشتراکی که برای میهمانان در نظر گرفته می شود بهتر است متناسب با سبک کل خانه طراحی شود. اگر منزل شما بر اساس سبک کلاسیک طراحی شده است پس اتاق میهمان هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین شکل هم اگر سبک خانه ی شما مدرن است اتاق میهمان هم بهتر است به سبک مدرن طراحی شود.

اتاق خواب های اشتراکیاتاق خواب های اشتراکی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *