#


چگونه یک دکور دخترانه داشته باشیم؟

اتاق-خواب-دخترانه
10 دسامبر 2018 بدون نظر 3119 بازدید

چگونه یک دکور دخترانه داشته باشیم؟

این که چگونه یک دکور دخترانه داشته باشیم برای دختر خانم ها مهم است.به دلیل با سلیقه بودن خانم ها و همچنین ریز بین بودن آن ها، سعی می شود تا یک اتاق دخترانه زیبا و جذاب برایشان طراحی شود. سلیقه و دانستن راهکارهایی به این امر کمک می کند. در این مطلب چند راهکار ارائه می شود.

راه کارهایی برای به وجود آوردن دکور دخترانه

اولین راهکار برای یک دکور دخترانه استفاده از کوسن های رنگی است. این راهکار راحت ترین و کم هزینه ترین راه است. می توانید با پارچه های رنگی و گوناگون به میزان جذابیت فضا اضافه کنید و یک محیط رنگی رنگی را بوجود آورید. البته که باید توازن رنگی را مد نظر قرار دهید و از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ وسایل دیگر و محیط در تضاد نباشد.

اگر کتابخانه در اتاقتان دارید می توانید آن را با وسایل تزئینی دخترانه زیباتر کنید، این وسایل می تواند قاب عکس، شمع یا حتی عروسک های تزئینی باشد.

مهم ترین نکته برای دکور دخترانه یک فضا رنگ آن است. رنگ مورد علاقه یتان را می توانید بوسیله رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارها در نظر بگیرید. مرحله ی بعدی هماهنگ کردن وسایل با رنگ انتخابی برای فضای کلی است. وسایل لازم برای اتاق خواب تخت خواب، کمد، کتابخانه، میز آرایش، میز مطالعه و … است که به نسبت فضای اتاق خواب می توانید به وسایل اضافه و یا کم کنید. اگر در اتاق خوابتان به دو تخت نیاز دارید ولی فضای کافی را ندارید می توانید از تخت های دو طبقه استفاده کنید.

دکور دخترانه

عموما رنگ های صورتی و لایت به عنوان رنگ های دخترانه نام برده می شوند. تلفیق رنگ های صورتی با رنگ های سفید و خاکستری می تواند بسیار محیط را زیبا کند. بهتر است از رنگ های خنثی برای رنگ دیوارها و یا عواملی که تغییر رنگ آن ها سخت است استفاده شود و از رنگ های زنده برای پرده، روتختی، فرش و وسایل این چنینی استفاده کرد.

بسیاری از دختر خانم ها به محیط های رنگی رنگی علاقه دارند به همین دلیل هم جسارتشان در استفاده از رنگ ها بالاست. برای داشتن این محیط می توانید از روتختی های رنگی استفاده کنید. آباژورها می توانند به محیط زیبایی خاصی بدهند و شما هم می توانید از آباژورهایی با طراحی های خاص استفاده کنید. یکی دیگر از رنگ های پر طرفدار در میان دختر خانم ها رنگ آبی فیروزه ای است. استفاده ی بیش از حد از این رنگ بعد از مدت زمان طولانی می تواند کسل کننده باشد.

رنگ بنفش هم برای خانم ها خوشایند است ولی به دلیل طیف تیره ای که این رنگ دارد توصیه می شود به صورت محدود استفاده شود. استفاده ی زیاد این رنگ در طول زمان ممکن است چشم را اذیت کند و یا از نظر روحی فرد را خسته کند. هر رنگ شاد و زنده ای می تواند به عنوان یک رنگ دخترانه انتخاب شود.

دکور دخترانه

ایجاد عوامل خلاقانه ای مانند ایجاد یک سایه بان پارچه ای در بالاسر تخت خواب و تزئین پارچه ها بوسیله چین و جمع کردن آن ها با روبان و یا آویزان کردن. ریسمان هایی از سقف که این ریسمان ها هم می توانند نوری باشند. وهم آویزهایی از عکس یا کاغذ های تزئینی می توانند باشند. از دیگر راهکارها ایجاد یک تاب زیبا بوسیله تشکچه ها و ریسمان های طنابی است.

شما می توانید با هنر دست خود به روی دیوار های اتاق خود نقاشی های ساده و یا طرح های گرافیکی زیبایی که مناسب اتاق یک دختر خانم هست یک دکور دخترانه بوجود آورید.

دکور دخترانه

در این عکس با یک راهکار ساده برای یک وسیله قدیمی توانسته یک جلوه بصری زیبا برای اتاق خواب بوجود بیاورد. در این طراحی با ایجاد یک تناژ رنگی از رنگ صورتی بر روی کشوهای دراور از بالا به پایین توانسته یک وسیله چشم نواز را بوجود آورد. شما می توانید بوسیله یک قلمو و مقداری رنگ این کار را بر روی وسایل منزلتان انجام دهید.

دکور دخترانه

در این عکس هم با ایده ی موسیقی و علاقه ی شخصی به این زمینه سعی شده با مقداری چوب، که این چوب ها هم می توانند از چوب های بالسای کم ضخامت باشند استفاده کرد. چوب ها را به صورت خط نت در اورده سپس نت های موسیقی را بر روی آن قرار داده است.

پس زمینه بنفش آن گویای این است که این اتاق طبق سلیقه ی یک خانم طراحی شده است و ما شاهد این هستیم که یک ایده ی خلاقانه ساده چقدر می تواند به زیبایی محل زندگی و ایجاد یک دکور دخترانه به ما کمک کند.

دکور دخترانه

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *