#


طراحی داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک

16 نوامبر 2018 بدون نظر 2701 بازدید

طراحی داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک

 ایجاد دکوراسیونی کلاسیک در اتاق خواب با استفاده از ایده های باشکوه

یکی از سبک هایی که در طراحی اتاق خواب کاربرد دارد سبک کلاسیک است که در طول زمان بسیار از آن استفاده شده و طرفداران مختص به خود را دارد. شکوه و زیبایی ای که در سبک کلاسیک وجود دارد موجب ارزشمندی در محیط شده و زیبایی خاصی را به آن می دهد. طراحی داخلی اتاق خواب با استفاده از سبک کلاسیک موجب می شود این فضا زیبایی منحصربفردی را پیدا کرده و جذاب تر از هر زمان دیگری به نظر بیاید.

استفاده از تخت خواب کلاسیک

یکی از مهم ترین وسایلی که در اتاق خواب به چشم می آید تخت خواب است. اغلب تخت خواب ها از جنس چوب هستند و می توانند سبک کلاسیک را به خوبی به نمایش بگذارند. چنانچه ارتفاع سقف مشکلی به وجود نمی آورد می توانید پارچه ای که جنس آن از حریر است به شکل سایبان برای تخت درنظر بگیرید. برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی اتاق خواب بهتر است سایبان و حاشیه های اطراف تخت را به همراه صندلی ها و پاف و کنسولهایی که در اتاق قرار دارند از جنس چوب طبیعی باشند.

به کارگیری پارچه های کلاسیک

یکی از مواردی که در دکوراسیون کلاسیک بخش مهمی را به خود اختصاص داده جنس پارچه ای است که در این سبک به کار می رود. پارچه هایی که جنس آن ها از کتان سفید و یا ابریشم است و یا پتوهایی که از ساتن بوده و رنگ آن ها خنثی است می توانند بهترین تاثیر را در ایجاد دکوراسیون کلاسیک داشته باشند.

تاثیر مبلمان در اتاق خواب کلاسیک

در اتاق خوابی که به سبک کلاسیک طراحی شده مبلمان با طراحی منحنی که یادآور رنسانس است به همراه دسته های ظریف و اجزایی با رنگ نقره و برنز و یا طلا دیده می شوند. برای داشتن اتاق خوابی با طرح کلاسیک بهتر است از اسبا و لوازمی استفاده شود که بیشترین هماهنگی و هارمونی را با طرح کلی و سبک غالب دارد. این کار باعث می شود تا اتاق خواب به زیباترین شکل به نمایش گذاشته شود.

استفاده از اکسسورری مناسب در اتاق خواب کلاسیک

اغلب طراحانی که در دکوراسیون داخلی فعالیت دارند از اکسسوری هایی همچون لوسترهای کریستالی با اندازه بزرگ و آینه های دیواری و گلدان استفاده کرده و آن ها را به همراه مجسمه­ها، فرش های نرم شرقی و نقاشی های زیبا در اتاق خواب کلاسیک قرار می دهند. افرادی که تمایل دارند با استفاده از تابلو فرش و یا عکس خانوادگی که اهمیت و ارزش این بخش را ارتقا دهد به عنوان گزینه ای مناسب و ایده آل درنظر گرفته می شود.

نورپردازی کلاسیک

در طراحی اتاق خواب به سبک کلاسیک استفاده از لامپ طلایی که بر روی میز نزدیک تخت قرار می گیرد به عنوان بهترین ایده شناخته می شود. البته این لامپ به عنوان یک منبع نوری تنها به کار نمی رود و می توان از نور طبیعی نیز در اتاق خواب استفاده کرد. پنجره هایی که بزرگ هستند و از فریم سفید برای آن ها استفاده شده می توانند روشنایی مورد نیاز اتاق خواب کلاسیک را تامین کنند.

استفاده از رنگ مناسب در طراحی اتاق خواب کلاسیک

برای انتخاب رنگ مناسب در طراحی اتاق خواب کلاسیک باید از بین پالت رنگی تک رنگ و یا دو رنگ بهترین گزینه را انتخاب نمود. رنگ هایی که در این سبک طراحی به کار می رود رنگ های گرم روشن به همراه سفید، زرد بسیار ملایم، سبزی که به روشنی می زند، کرم، قهوه ای شیری، شنی و یا آبی روشن و زیتونی است. انتخاب هریک از این رنگ ها باعث می شود تا اتاق خوابی زیبا و کلاسیک به وجود بیاید.

نقش سقف و کف در طراحی اتاق خواب

براساس نظر طراحان داخلی کف و سقف فضا نیز تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی دارند و باید به آن ها نیز توجه کافی داشت.درخصوص کف اتاق خواب می توان از پارکت هایی که در ساخت آن ها از چوب طبیعی و ارزشمند استفاده به عنوان بهترین گزینه درنظر گرفته می شود. درخصوص سقف نیز می توان از گچ سفید و یا گچ به همراه سفال استفاده کرد و آن را با رنگ طلایی و یا نقاشی های کلاسیک تزئین نمود. توجه به این دو بخش می تواند تاثیر بسیاری در جذابیت اتاق خواب داشته باشد.

استفاده از گیاه در اتاق خواب کلاسیک

در سبک کلاسیک از گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که آن را به جز جذائی ناپذیر این سبک تبدیل کرده است. برای این کار می توان دسته گلی زیبا را در گلدانی تزئینی جای داده و آن را بر روی میزی چوبی گذاشت. استفاده از گل ها و گیاهان نباید بیش از اندازه باشد چراکه باعث هرج و مرج و شلوغی این فضا می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *