#


چگونه منزلتان را با گیاهان تزئینی زیباتر کنید؟

گیاهان تزئینی
25 فوریه 2019 بدون نظر 2218 بازدید

چگونه منزلتان را با گیاهان تزئینی زیباتر کنید؟

گیاهان تزئینی انواع مختلفی دارند. این تنوع شامل اندازه، رنگ و شکل ظاهری یشان می شود. تزئین خانه با گل و گیاه هم کم هزینه است و هم بسیار ساده، علاوه بر اینکه به ایجاد یک محیط شاد و پر انرژی کمک می کند. اینکه از یک موجود زنده در خانه مراقبت شود و شاهد رشد آن بود بسیار حس خوبی را به همراه دارد. از گذشته ها هم درون خانه های ایرانی گیاهان حضور داشتند و باعث ایجاد زیبایی در فضا می شدند.

 

گیاهان تزئینی

نکاتی در مورد گیاهان تزئینی

گیاه کاکتوس، گیاهی ست که به مراقبت های کمتری نیاز دارد. پس اگر به دنبال گیاهی هستید که به مراقبت زیادی نیاز نداشته باشد می توانید از کاکتوس استفاده کنید. کاکتوس ها انواع گوناگونی دارند هم از نظر شکل و هم از نظر اندازه، از ابعاد کوچک و مینیاتوری تا اندازه های بزرگ، که البته برای زندگی امروز که محیط خانه ها کوچک شده اند از کاکتوس های کوچک و تزئینی برای زیباتر کردن محیط خانه استفاده می شوند.

گیاهان تزئینی

یکی از جاهایی که برای قرار دادن گیاهان تزئینی می توان استفاده کرد لبه ی پنجره هاست. با قرار دادن گلدان ها بر لب پنجره ی آشپزخانه و یا سرویس ها می توان زیبایی خاصی به محیط بخشید. اگر لبه ی پنجره منزلتان امکان قرار دادن گلدان بر روی آن را ندارد می توانید با قرار دادن یک میز در کنار خانه، که عمدتا اگر میزها بلند باشند بهتر است، می توانید چندین گلدان را بر روی آن قرار دهید.

گیاهان تزئینی

مسلما این راهکارها برای گیاهان کوچک هستند اگر گلدان های بزرگ را انتخاب می کنید باید آن ها را در کف خانه قرار دهید و جایی را انتخاب کنید که هم نور کافی داشته باشد و هم به زیبایی خانه بیافزاید. برای انتخاب گلدان ها می توان از گیاهان تزئینی معطر و گلدار استفاده کرد علاوه بر بوی خوبی که در خانه دارند رنگ گل هایشان هم به خانه زیبایی خاصی را می دهند. اگر این گلدان ها را به میله های تراس یا بالکن آویزان کنید محیطی دلچسب را برای خود به وجود می آورید.

گیاهان تزئینی

از موارد دیگری که می توان از گیاهان تزئینی استفاده کرد، درون سرویس های بهداشتی است. با این کار هم عطر خوبی را به قسمت دستشویی می دهید و هم زیبایی بسیاری را به همراه دارد. گل ها در این قسمت می توانند در حد چند شاخه گل باشند، در همین اندازه هم طراوت خاصی را به بخش سرویس ها می دهند.

گیاهان تزئینی

از موارد دیگری که می توان از گیاهان تزئینی استفاده کرد، درختچه های زیبایی هستند که در دکوراسیون خانه بسیار تاثیر گذار هستند. به دلیل ابعاد این درختچه ها از آن ها در گوشه ی منازل استفاده می شود. عموما این گیاهان دارای گلدان های بزرگی هستند. که هر جایی امکان قرار گیری ندارند و برای محیط های بزرگ مناسب هستند. قرار دادن این درختچه های تزئینی در بیرون درب ها هم بسیار محیط را جذاب می کنند. علاوه بر درب های ورودی در راه پله ها هم می توان از زیبایی این درختچه ها استفاده کرد.

گیاهان تزئینی

استفاده از گیاهان تزئینی در محیط خانه تاثیر بسزایی در محیط دارند، علاوه بر زیبایی که در محیط به وجود می آورند باعث افزایش تولید اکسیژن در محیط می شوند و هم باعث انرژی بخشیدن به محیط می شوند. هر کدام از گیاهان تزئینی شرایط خاصی برای نگهداری دارند پس در هنگام خرید بسیار دقت باید کرد.

گیاهان تزئینی

در هنگام خرید گیاهان تزئینی شرایط منزلتان اعم از نور، حرارت و رطوبت را مد نظر قرار دهید. اگر در این مورد تازه کار هستید پس بهتر است از گیاهانی با قیمت پائین و دارای شرایط آسان در نگهداری انتخاب کنید. دستور العمل نگهداری گیاه خریداری شده را از فروشنده حتما بپرسید تا بتوانید از گلدان به خوبی نگهداری کنید. حتما در هنگام خرید تمام قسمت های گلدان را بررسی کنید تا عاری از هرگونه آفت و علف هرز باشد. زیرا آفت یک گیاه ممکن است به دیگر گیاهان تزئینیتان انتقال پیدا کند.

گیاهان تزئینی

نکته ی دیگری که در هنگام خرید گیاهان تزئینی اهمیت دارد این است که گلدان خریداری شده متناسب با فضای خانه ی شما باشد. اگر هر وسیله ای که برای منزلتان خریداری می کنید متناسب با محیط نباشد نه تنها فضای خانه را زیبا نمی کند بلکه وصله ناجوری برای محیط خانه محسوب می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *