#


وسایل مورد نیاز در پذیرایی

14 ژانویه 2019 بدون نظر 2635 بازدید

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

اگر وسایل مورد نیاز در پذیرایی را در ذهنتان داشته باشید در هنگام هر جابه جایی و یا تعویض لوازم، وسایل مورد نیاز را در ذهن خود دارید. اگر به طور مختصر بخواهیم تعدادی از این وسایل رو نام ببریم می توانیم به مبلمان، میز تلویزیون، پرده، فرش، لوازم نور پردازی و … اشاره کرد.

برای اینکه هم یک پذیرایی زیبا برای خودتان فراهم کنید و هم یک فضای لوکس برای پذیرایی از میهمان هایتان بهتر از روش های کاربردی استفاده کنید که فضا را چشم نواز کند. در این مرحله هم خرید وسایل اهمیت دارد که وسایل شیک و کاربردی باشد و هم چیدمان مهم است. اگر وسایل به بهترین شکل باشد ولی چیدمان آن ها به روش درستی انجام نشود وسایل هم زیبایی خود را نمی توانند به نمایش بگذارند. پس دو نکته ی مهم برای دکور پذیرایی انتخاب وسایل و چیدمان آن است.

از وسایل مورد نیاز در پذیرایی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

نکاتی در مورد مبل

از وسایل مورد نیاز در پذیرایی می توان به مبل اشاره کرد. از وسایلی ست که امروزه نمی توان از محیط خانه ها جدا کرد و جای زیادی را در هر خانه به خود اختصاص می دهد و تاثیر زیادی در ایجاد فضای خانه دارد. با توجه به تنوعی که در مبلمان وجود دارد این تنوع گاها باعث سردرگمی در انتخاب می شود. انتخاب مدل و رنگ مبلمان باید بر اساس بقیه ی وسایل منزل باشد و در هماهنگی با دیگر موارد باشد.

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

انتخاب میز تلویزیون

در سال های دور در لیست وسایل مورد نیاز در پذیرایی خود تلویزیون هم به چشم نمی خورد ولی در دنیای امروز وسیله ای ست که امکان ندارد در خانه ای وجود نداشته باشد. در کنار تلویزیون میز تلویزیون هم از وسایلی ست که در هر خانه ای ممکن است وجود داشته باشد ولی در حال حاضر گاها تلویزیون را بر روی دیوار هم نصب می کنند که در این موارد نیازی دیگر به میز تلویزیون نیست. میز تلویزیون هم مانند بقیه وسایل منزل باید مطابق رنگ و سبک بقیه لوازم باشند تا یک هارمونی در کل خانه به چشم بخورد.

نحوه انتخاب کتابخانه و یا قفسه کتاب

از وسایل وسایل مورد نیاز در پذیرایی می توان به یک قفسه کتاب اشاره کرد که این قفسه های کتاب در گذشته بیشتر در خانه های افرادی بودند که سرانه مطالعه ی بالایی داشتند ولی با گذر زمان وسیله ای برای تزئین خانه ها شده است حتی اگر تعداد کتاب های بسیار داخل آن خوانده نشده باشد.

با توجه به اندازه ی پذیرایی ها اندازه ی کتابخانه را هم می توان تغییر داد همان طور که برای یک محیط کوچک یک کتابخانه بزرگ مناسب نیست به همان اندازه هم یک کتابخانه کوچک برای یک نشیمن بزرگ نمی تواند زیبا باشد. وجود یک صندلی و یا کاناپه راحت در زیر کتابخانه برای مطالعه هم راحتی برای مطالعه را به همراه دارد و هم یک منظره زیبا برای بخشی از خانه فراهم می کند.

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

پرده

در لیست وسایل مورد نیاز در پذیرایی، پرده هم بسیار مهم است. سبک خانه ی خود را مد نظر داشته باشید و بعد یک پرده را انتخاب کنید. برای مثال اصلا زیبا نیست که برای یک خانه ای به سبک مدرن پرده ای با شکل کلاسیک انتخاب شود. هر طراحی و دکوری پرده مناسب با خود را می طلبد و پرده هم باید همگون با بقیه وسایل باشد.

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

انتخاب فرش

فرش از دیگر وسایل مورد نیاز در پذیرایی است. اگر در هر جای دنیا فرش زیاد مهم نباشد ولی در ایران فرش از لیست وسایل منزل جدا نشدنی ست. در خانه های ایرانی این فرش ها هستند که اصالت و شکوه را به خانه ها می آورند. در گذشته که فرش ها فقط به صورت دست بافت بودند تنوع کمتری را داشتند تا به نسبت دنیای فرش های ماشینی امروزی که تنوع در طرح ها و رنگ ها به بی نهایت رسیده است.

با ایجاد تنوع در هر وسیله ای انتخاب ها سخت تر می شود. اگر سعی شود تا برای هر خانه ای اگر کوچک است از فرش های بزرگ و طرح های شلوغ استفاده نشود و یا برای خانه های بزرگ هم از رنگ های غیر متعارف و یا ناهمخوان با دیگر وسایل منزل استفاده نشود.

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

لوازم نور پردازی

لوازم نور پردازی مانند لوستر هم از وسایل مورد نیاز در پذیرایی است. به عبارت دیگر چشمه های نور در خانه بسیار مهم هستند. هم از نظر نوری که به محیط می دهند و هم از نظر زیبایی که خود روشنایی ها دارند.
در کلیت اگر همه ی این موارد را در ذهن داشته باشید راحت می توانید در هنگام جابه جایی و یا خرید وسایل یک سازماندهی ذهنی داشته باشید و هماهنگی ها را با سرعت بیشتری انجام دهید.

وسایل مورد نیاز در پذیرایی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *