#


ایده هایی برای جلو مبلی های خلاقانه

جلو مبلی
6 آوریل 2019 بدون نظر 7935 بازدید

ایده هایی برای جلو مبلی های خلاقانه

در چیدمان امروزی خانه ها مبل ها، بدون جلو مبلی معنایی ندارد و یکی از وسایل مرتبط با مبلمان است. گاها میز های اصلی مبلمان ها و جلو مبلی ها با مبل ها طراحی می شوند ولی در مواردی مانند مبل های راحتی این هماهنگی وجود ندارد و شما به صورت جداگانه آن ها را انتخاب می کنید. در این مطلب به راهکارهایی برای طراحی جلو مبلی ها می پردازیم.

میز جلو مبلی

راهکارهایی برای ساخت جلو مبلی های خلاقانه

میزهای جلو مبلی هم از بقیه وسایل منزل مستثنی نیستند و دارای تنوع بالایی هستند. با طراحی این جلو مبلی های خلاقانه می توان به اقتصاد خانواده هم کمک کرد و با وسایلی که در خانه است به ساخت آن ها پرداخت. اگر دوست دارید یک میز جلو مبلی دریایی داشته باشید می توانید از دو صفحه شیشه ای استفاده کنید و از یک سه پایه برای نگه داشتن صفحه ها، در ابتدا روی صفحه ی اول مقداری صدف، گوش فیل، ستاره ی دریایی و از این قبیل بریزید و یا در صورت نیاز بچسبانید. سپس صفحه ی دوم شیشه ای را بر روی آن قرار دهید و شما به همین راحتی یک میز جلو مبلی دریایی دارید.

میز جلو مبلی

از همین روش به گونه های مختلف و با توجه به سلیقه و علاقه ی شخصی می توان استفاده کرد. برای نمونه می توان از یک صفحه ی شطرنج برای زیر شیشه استفاده کرد و یا بر روی یک فوتبال دستی می توان یک صفحه ی شیشه ای قرار داد که هم بتوان به عنوان یک میز استفاده کرد و هم به عنوان یک وسیله ی بازی مورد استفاده قرار گیرد.

میز جلو مبلی

از همین ترفند برای ایجاد یک محیط زیبای طبیعی هم می توان استفاده کرد به طور مثال در بین دو شیشه ی میز جلو مبلی می توان گل و گیاه های تزئینی قرار داد. حتی می توان از قاب های بزرگ برای گذاشتن عکس استفاده کرد و بر روی آن شیشه انداخت و بر روی سه پایه قرار داد و به عنوان یم میز جلو مبلی استفاده کرد.
مدل دیگری که شاید در خانه های سنتی و قدیمی زیاد دیده باشید، استفاده از سینی های سنتی بزرگ است که عمدتا بر روی آن ها حکاکی های زیبایی وجود دارد.

میز جلو مبلی

حتی در بسیاری از موارد متناسب با دکوراسیون منزل می توان از تنه ی درختان به عنوان نگهدارنده ی سینی استفاده کرد و دیگر نیازی به تهیه سه پایه نیست.
ایده ی جالب دیگری که در این زمینه وجود دارد، استفاده از چمدان های بزرگ قدیمی است. آن ها سطوح بزرگ صافی دارند و با قرار دادن دو تا سه تا از این چمدان ها به روی هم می توان یک میز جلو مبلی ، نوستالژی بسیار زیبا به وجود آورد.

میز جلو مبلی

همان طور که در قسمت بالا هم گفته شد می توان از تنه ای درخت هم استفاده کرد. در موارد بالا از تنه ی درخت به عنوان پایه استفاده می شد ولی در این مورد می توان از تنه ی درخت به عنوان یک میز جلو مبلی استفاده کرد. حتی می توان چند تنه را در کنار هم قرار داد و یک میز بزرگ را تشکیل داد.

میز جلو مبلی

میز جلو مبلی

می توان از یک صفحه صاف محکم استفاده کرد و بر روی آن سنگ های صاف رودخانه ای با ابعاد مختلف چسباند. اگر سطح صافی را به شما داد دیگر نیازی به شیشه نیست ولی اگر احساس کردید که سطح صافی برای قرار دادن وسایل وجود ندارد یک صفحه ی شیشه ای به اندازه میز تهیه کنید و بر روی آن قرار دهید. با این کار تمیز کردن میز هم راحت تر انجام می شود و آلودگی به میان سنگ ها نفوذ نمی کند.

میز جلو مبلی

در این نمونه هم با یک ترفند بسیار ساده می توان یک میز بسیار زیبا را ساخت. به گونه ای که از چند الوار هم اندازه و هم زنگ برای در کنار هم قرار گرفتن می توان استفاده کرد. آن ها را به یک اندازه برش زد و در کنار هم چسباند و متصل کرد. نحوه ی قرار گیری الوار ها در کنار هم می توانند بسیا خلاقانه باشند، یا می توان آن ها را به صورت منظم در کنار هم قرار داد و یا می توان آن ها را به صورت عقب و جلو در کنار هم قرار داد تا از نظر بصری هم جلوه ی زیبا تری را پیدا کند.

میز جلو مبلی

میز جلو مبلی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *