#


دکوراسیون داخلی ایرانی با عناصر سنتی

دکوراسیون داخلی ایرانی
4 مارس 2019 بدون نظر 2466 بازدید

دکوراسیون داخلی ایرانی با عناصر سنتی

دکوراسیون داخلی ایرانی

در زندگی امروز شاید بسیاری از افراد از سبک زندگی ایرانی و یا دکوراسیون داخلی ایرانی فاصله گرفته اند ولی با مروری بر هنر ایرانی و المان های ایرانی به راحتی می توان این سبک را وارد خانه ها کرد. با توجه به زندگی مدرن امروزی در سراسر دنیا همه ی خانه ها یک شکل و همسان شده اند. همانند آنکه همه ی ما در یک دهکده ی جهانی زندگی می کنیم و از یک سبک و سیاق پیروی می کنیم. در بسیاری از تفکرات چنین دیدگاهی اشتباه است زیرا در هر مکانی مسائله زیست محیطی و بومی در نحوه ی زندگی تاثیر گذار است پس همه در سراسر دنیا نباید یک سبک مشابه در زندگی داشته باشند و با دیدگاه مدرنیته مخالف هستند.

دکوراسیون داخلی ایرانی

دکوراسیون داخلی ایرانی

ویژگی های دکوراسیون داخلی ایرانی

سبک زندگی ایرانی با دیگر قسمت های مختلف جهان تفاوتی ندارد ولی می توان تفاوت ها را در جزئیات جست و جو کرد. زندگی ایرانی از هنر ایرانی جدا نیست و شاه این هستیم که در بخش های مختلف زندگی ایرانی هنر و ظرافت ایرانی دخیل شده است. تنها با استفاده از المان ها و عناصری که هنر ایرانی را شامل می شوند یک سبک و سیاق ایرانی را به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی ایرانی

عناصر سبک دکوراسیون داخلی

یکی از اصیل ترین و زیباترین هنرهای ایرانیان فرش است که از دیر باز در خانه ی هر ایرانی دیده می شود. فرش های ایرانی طرح های خاص ایرانی را شامل می شوند که با فرش ها و قالیچه های مدرن امروزی کاملا قابل تفکیک هستند. معمولا فرش های ایرانی دارای رنگ های متنوعی است که قابل هماهنگی با هر طرح و سبکی است. این فرش ها قابلیت این را دارند که با انواع مبل چه کلاسیک و چه مدرن قابلیت هماهنگی داشته باشند. فرش دست بافت ایرانی در کل دنیا جایگاه خاصی دارد و برای خرید آن باید هزینه ی بالایی را پرداخت کرد. در همین زیر شاخه می توان به گلیم و یا جاجیم هم اشاره کرد که با قرار دادن آن در خانه کاملا سبک ایرانی را در محیط حس خواهید کرد تا بتوان یک دکوراسیون داخلی ایرانی به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی ایرانی

از عوامل دیگری که برای ایجاد دکوراسیون داخلی ایرانی کمک کننده است می توان به تابلو فرش های ایرانی اشاره کرد. فرش های نفیسی که با طرح های زیبا و ایرانی بافته شده اند و به دلیل نفیس بودن برای تزئین دیوار ها از آن ها استفاده می شود. به طور مثال در فرش هایی که از طرح های مینیاتور استاد فرشچیان استفاده کرده اند و به طور استادانه ای آن ها را با ابریشم بافته اند بسیار زیبا هستند. برای خرید تابلو فرش ها به رنگ و طرح آن ها دقت کنید تا با دیگر وسایل منزلتان هم خوانی داشته باشد. اندازه این تابلوو فرش ها هم بسیار مهم هستند در پذیرایی هایی که وسیع هستند محدودیت کمتری در انتخاب داریم ولی برای پذیرایی هایی که کوچک هستند نباید از تابلو های بزرگ استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی ایرانی

از دیگر وسایل تزئینی ایرانی که می توان برای دکوراسیون داخلی ایرانی نام برد ظروف قلمکاری و یا مینا کاری شده است که مهر هنر ایرانی را به همراه خود دارند. از این قبیل تزئینات درهنر ایرانی بسیار هستند. پارچه هایی با طرح ترمه که در رنگ های متنوعی وجود دارند. کاشی های با طرح ایرانی همیشه حس خوبی را به همراه دارند. از این کاشی ها می توان بر روی میزهای عسلی استفاده کرد و یا بر روی دیوار نصب کرد. خوشبختانه امروزه شاهد این هستیم که از این سبک و طرح به صورت خلاقانه بسیار استفاده می شود. به طور مثال بر روی لیوان های سرامیکی و یا کوسن مبل ها طرح های کاشی کاری ایرانی طراحی و چاپ می شوند.

دکوراسیون داخلی ایرانی

متاسفانه در بسیاری از موارد وقتی از دکوراسیون داخلی ایرانی صحبت می شود یک محیط شلوغ و پر از وسایل تزئینی به ذهن می آید ولی همیشه باید سادگی را ملاک عمل قرار داد. زیبایی در سادگی است پس بهتر است از المان ها و عناصر تزئینی ایرانی برای بدست آوردن یک دکوراسیون داخلی ایرانی به صورت معقول استفاده کرد. گاها با استفاده از یک کوسن به طرح سنتی و ایرانی می توان یک حال و هوای بسیار گرم را در محیط نشیمن به وجود آورد. خوشبختانه در این سال های اخیر شاهد تولیداتی مطابق با سنت های ایرانی هستیم که در طراحی لباس ها و وسایل منزل به چشم می خورد.

دکوراسیون داخلی ایرانی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *