#


شامپوی خانگی با سرکه و شامپوی هد اند شولدرز مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

شامپوی هد اند شولدرز چاره ریزش موی شما
22 جولای 2017 بدون نظر 799 بازدید

شامپوی خانگی با سرکه و شامپوی هد اند شولدرز مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

شامپو ضد ریزش هد اند شولدرز جایگزین مناسب شامپو های تجاری دیگر

این شامپوی خانگی را جایگزین شامپو های تجاری کنید تا جلوی ریزش مویتان را بگیرد .
شامپوی خود را دوست دارید نه ؟ بوی خوبی می دهد ، به راحتی در سطح سر پخش می شود و قوطی شیکی دارد . در عین حال تاثیر به سزایی روی موهای تان می گذارد ، یا این طور نیست ؟!؟!؟! آیا هر کاری که می توانید برای سلامت موی خود انجام دهید موقع شستن آن می کنید ؟ معمولا جواب خوانندگان ” خیر ” است .

مشکل شامپو های خریدنی ( حتی شامپوهای گران با قوطی هایی که شما را تحربک می کنند که آنها را بخرید ) این است که متاسفانه بعضی مواد آن با شوینده ای که برای شستن ماشین خود استفاده می کنید یکسان است . شاید تعجب کنید ولی بله متاسفانه اینطور است .لوریل سولفات و آمونیوم لورث سولفات که تشکیل دهنده 20% مواد هر شامپوی استانداردی هستند ، درواقع در تجارت با نام سورفاکتانت شناخته می شوند ، که کارشان شستن و از بین بردن چربی است ، که این چربی می تواند روی موی سر شما یا سطح ماشین تان باشد . پس این خوب است و همان چیزی ست که شما می خواهید درست است ؟

نکته مهم :

اما نکته اینجاست که این مواد شیمیایی نام برده علاوه بر از بین بردن چربی های اضافه روی چربی طبیعی مو هم تاثیر دارند که مو برای رشد و بر افراشته ماندن به آنها نیاز دارد .علاوه بر این مواد ، اکثر شامپو ها مواد سوال برانگیزی ( از لحاظ علمی ) مانند ” پارابن ” دارند . پس شما آن طور که فکر می کردید هم با مو های خود مهربان نیستید .

در حال حاضر چندین مدل شامپوی ارگانیک در داروخانه ها عرضه می شود اما آنها گران هستند . اما نکته اینجاست که شما مواد اولیه این شامپو ها را در خانه خود ( و مشخصا در آشپزخانه خود ) دارید . در زیر طرز تهیه و استفاده درست یکی از آنها را برای شما آورده ایم .

شامپوی خانگی با جوش شیرین و سرکه

بله درست است ، جوش شیرین و سرکه . اما نباید آنها را مخلوط کرد . بلکه با هم بعنوان یک درمان برای موهایی که خشک هستند و براق نیستند . این شامپو قرار نیست به اندازه شامپو های خریدنی کف ایجاد کند و همچنین بوی خوبی هم ندارد ، اما عملکرد آن خوب و رضایت بخش است . در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای 3 پیمانه آب و 1 پیمانه جوش شیرین را با هم مخلوط کنید .

میزان این مواد به بلندی موهایتان بستگی دارد ولی سعی کنید همانطور که میزان را زیاد می کنید نسبت 3 به 1 را برای آب و جوش شیرین رعایت کنید .این مخلوط را به موهای خشک خود بزنید و 5 تا 10 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس با آب گرم بشویید . حالا نوبت سرکه است .سرکه باید با نسبت 1 به 4 با آب مخلوط شود یعنی 1 پیمانه سرکه و 4 پیمانه آب .

حال مو های خود را بشویید …

با این مخلوط هم یکبار سر خود را آبکشی نمایید و بعد دوباره با آب گرم آبکشی نهایی را انجام دهید . نکات اضافه : اگر از بوی سرکه بدتان می آید سعی کنید چند قطره عطر به آن اضافه کند . می توانید این دو مخلوط را برای دفعات بعدی خود در ظروف یا پلاستیک های فریزر آماده کنید و در حمام بگذارید .اگر مو های تیره تری دارید سعی کنید سرکه سیب را جایگزین سرکه سفید کنید . این برای شما بهتر است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *