#


نحوه مراقبت از مو در سرمای زمستان

16 دسامبر 2018 بدون نظر 1505 بازدید

نحوه مراقبت از مو در سرمای زمستان

نحوه مراقبت از مو در سرمای زمستان

همانطور که در جیان هستید هوای سرد به عنوان یکی از بدترین دشمنان پوست شناخته می شود. هوای سرد علاوه بر پوست موجب آسیب دیدن موی سر نیز شده و باعث از بین رفتن رطوبت موها و شکستن آن ها خواهد شد. علاوه بر سرمای هوا عاداتی نیز وجود دارد که به شکنندگی و خشکی موها نیز کمک کرده و باعث آسیب رسیدن به آن ها خواهد شد. در ادامه نکاتی را عنوان خواهیم کرد که کمک می کند افراد همزمان با ترک عادات بد خود بتوانند در سرمای زمستان بهترین مراقبت را از موهای خود داشته باشند.

بیرون نرفتن با موی خیس

همه به این مساله واقف هستیم که با موی خیس بیرون رفتن باعث می شود تا فرد به بیماری سرماخوردگی مبتلا شود. علاوه براین زمانی که با موی خیس بیرون می روید درواقع به آسیب دیدن موهای خود کمک می کنید. خیس بودن موها در هوای سرد باعث می شود آب موجود روی موها حالت یخ زدگی به خود بگیرد و زمانی که این اتفاق بیفتد آب یخ زده حجم بیشتری خواهد داشت که این موضوع باعث می شود موها سریعتر دچار شکستگی شوند. بیرون نرفتن با موی خیس باعث می شود تا در برابر شکستن و یخ زدگی نیز مقاومت بیشتری داشته باشند.

تمام موها نیازمند رسیدگی هستند و اگر موهای شما حالت نرمی دارند باز هم بهترین کار در هوای سرد استفاده از ماسک و نرم کننده و یا تقویت کننده درخصوص آن ها است. زمانی که از این محصولات برای موهای خود استفاده کنید می توانید آن ها را در برابر سرمای هوا ایمن نگه داشته و تقویت کنید. از دیگر راهکارهایی که برای حفاظت از موها در برابر سرمای هوا می توان عنوان کرد استفاده از روغن های طبیعی مو است. به کارگیری از این روغن ها در روی مو باعث می شود موها هیدراته شوند و به عنوان یک مانع در برابر سرمای هوا به شمار بیایند. اگر موهایتان خیس است بهترین کار خشک کردن آن ها به حالت طبیعی است و ترجیحا برای اینکه سریع تر خشک شوند از سشوار استفاده نشود. این کار باعث می شود تا موها آسیب دیده و حالت خشکی بیشتری پیدا کنند.

استفاده از آب داغ برای شستن موها

آب داغ تاثیر منفی بسیاری بر روی پوست بدن داشته و می تواند آسیب جدی نیز به موها وارد کند. زمانی که از آب داغ برای شستن موها استفاده شود موجب خشکی آن ها خواهد شد. البته آب خیلی سرد هم مانند آب خیلی داغ باعث می شود تا رطوبت موها از بین برود و حالت شکنندگی به آن ها خواهد داد. برای اینکه موها دچار شکنندگی نشوند بهتر است از آب ولرم برای شستن موها استفاده شود.

شستن بیش از اندازه موها

برخی از افراد برای اینکه موهای تمیزی داشته باشند چندین بار آن ها را می شویند. باید گفت که این کار هیچ تاثیر مثبتی نداشته و موجب آسیب دیدن موهای شما خواهد شد. شامپو زدن بیش از حد موجب می شود غذذ سباسه مسئولیت تولید روغن های پوست را به خوبی انجام نداده و بیش از حد فعالیت کنند. شستن بیش از اندازه موها باعث می شود که پوست سر بیش از حد روغنی به نظر برسد.

هرفردی باتوجه به نوع موهای خود می تواند تعیین کند که هر چند وقت یکبار باید آن ها را بشوید. به طور مثال موهایی که حالت فر دارند دارای کوتیکول کمتری در مقایسه با موهای صاف هستند به همین دلیل حساسیت آن ها بیشتر بوده و آسیب پذیری بالاتری دارند و زودتر دچار خشکی می شوند. افرادی که دارای موهای صافی هستند می توانند هر دو یا سه روز یکبار نسبت به شستن موهای خود اقدام کنند. این درحالی است که افراد با موهای فر باید هر چهار تا پنج روز یکبار موهای خود را با استفاده از شامپو بشویند.

پوشاندن سر در مدت زمان زیاد

افرادی که تمایل دارند سر خود را به صورت مستمر بپوشانند بهتر است در نظر داشته باشند که این کار باعث آسیب رساندن به موها خواهد شد. موهایی که در طول روز یکسره پوشیده هستند نمی توانند به راحتی نفس بکشند به همین دلیل حالت شکنندگی بیشتری دارند. اگر مجبور به پوشاندن موهای خود به مدت زیاد هستید بهتر است که به سراغ استفاده از نرم کننده ها بروید. پس از ورود به خانه باید موها را شانه کرده و بازگذاشت تا بهتر نفس بکشند.

استفاده بیش از حد از موادی که الکل دارند

اگر به دنبال موادی هستید که بهترین حالت را در خصوص موهای شما ایجاد کنند بهترین کار این است که به سراغ موادی که الکل دارند نروید. براساس تحقیقات انجام شده موادی که دارای الکل هستند همچون اسپری های مو، حالت دهنده ها و نرم کننده ها گزینه ای مناسب درخصوص موهای شما نخواهند بود. به ویژه اگر قصد دارید از این مواد در طول فصل زمستان استفاده کنید توصیه ما این است که آن ها را رها کرده و به سراغ گزینه های بهتر بروید. استفاده از روغن نارگیل می تواند به عنوان گزینه ای ایده آل در مورد موها باشد و در رشد و تقویت موها نیز تاثیر مثبت ایجاد خواهد کرد. توجه به موارد فوق باعث می شود افراد موهای نرم و خوش حالتی داشته باشند و در برابر سرمای زمستان نیز از آن ها مراقبت می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *