#


رنگ مو برای خانم های باردار چه عوارضی دارد؟

رنگ مو
8 اکتبر 2017 بدون نظر 1013 بازدید

رنگ مو برای خانم های باردار چه عوارضی دارد؟

رنگ مو برای خانم های باردار چه عوارضی دارد؟

خانم هایی که باردار هستند باید بیشتر به سلامت خود مخصوصا در سه ماهه ی اول توجه کنند. این افراد بهتر است موهای خود را در این دوران رنگ نکنند، زیرا این رنگ ها شیمیایی هستند و سلامت جنین را به خطر می اندازد. شما می توانید برای رنگ کردن از رنگ های گیاهی و طبیعی استفاده کنید.  به این موضوع فکر کنید که اگر کودک شما سالم به دنیا بیاید بهتر از گذاشتن رنگ بر روی موهای تان در این دوران است. زیرا رنگ گذاشتن باعث آسیب رسیدن به جنین شما می شود.

در دوران بارداری ممکن است اتفاقاتی بیفتد که اجتناب ناپذیر باشند مانند: تورم پاها، خارش سطح پوست بدن مخصوصا شکم، ترک خوردگی ها و… . ولی می توانید از بعضی از کارها که باعث به وجود آمدن خطرات می شود خودداری کنید.
اگر دوست ندارید که موهای سفید و یا خاکستری تان به چشم بخورد و شما را پیرتر نشان دهد می توانید رنگ کردن موهای تان را به سه ماهه دوم بارداری تان بیندازید تا آسیب کمتری به جنین تان برسد.

رنگ مو

رنگ مو

متخصصان در این زمینه چه می گویند؟

بعضی از رنگ هایی که نیمه دائمی هستند بهتر از رنگ هایی هستند که دائمی می باشند و این رنگ ها برای خانم های باردار نیز مناسب تر است. بر اساس نظرهایی که داده شده است تمام این رنگ ها بدون شک به جنین آسیب می رسانند به دلیل این که داخل این رنگ ها مواد سرطان زا وجود دارد و بر روی رشد نوزاد تاثیر می گذارد. ولی این روزها بعضی از کارخانه ها توانسته اند که بعضی رنگ ها را کم خطر بسازند که باعث کمتر آسیب رسیدن به جنین می شود.

طبق گفته های متخصصان بهتر است که خانم های بارداری که مجبور به رنگ کردن موهای شان می شوند از رگ هایی که گیاهی هستند استفاده کنند ولی حواس شان به نکات ایمنی نیز باشد. رنگ موهایی که در قدیم وجود داشته است دارای مواد شیمیایی تندتر و خطرناک تری بودند که بین این ها رابطه ای منطقی برای به وجود آمدن نوعی سرطان در دوران بارداری وجود دارد.

در رنگ موها مواد شیمیایی سمی ای وجود دارد که از مواد سرطان زا به وجود آمده اند. این مواد باعث می شوند که به ساقه ی مو آسیب وارد شود. ولی این خطرات در خانم های باردار دو چندان می شود زیرا به جنین هم آسیب وارد می کند. در کل خانم های باردار نباید در محیطی که این کارها انجام می شوند نیز حضور داشته باشند و در این فضا نفس بکشند. اگر پروکسید هیدروزن و آمونیاک در سه ماه اول وارد بدن شود بسیار خطرناک می باشد.

رنگ مو

رنگ مو

بعضی از این مواد شیمیایی باعث می شود که در جنین برخی نارسایی ها ژنتیکی را به وجود آورد. در سال 98میلادی تحقیقاتی را بر این اساس انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که این رنگ موها باعث می شود که حدودا سه درصد جنین ها به نارسایی قلبی دچار شوند. حتی اگر مقدار کمی مواد شیمیایی هم در این رنگ ها وجود داشته باشد بر روی جنین اثر می گذارد. ولی با این همه توصیه هایی که می شود تعدادی بسیاری از خانم های باردار به این توصیه ها توجهی نمی کنند و به دنبال رنگ های کم خطر هستند.

چرا نباید در دوران بارداری از رنگ‌ موها استفاده كنید؟

این رنگ ها از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده اند و بیشتر آن ها دارای مواد سرطان زاهای مختلفی هستند. شما به دلیل هایی که در زیر می گوییم نباید از رنگ کردن مو در دوران بارداری استفاده کنید.

– باعث می شود که دچار آرتریتیس رماتیسمی شوید.
– دردی که آرتریتیس رماتیسمی دارد تحملش برای همه دردناک است و این را بدانید که این نوع رنگ ها باعث می شود که بروز این بیماری بیشتر شود.
– رنگ موهایی که تیره تر هستند نسبت به بقیه ی رنگ ها خطرشان بیشتر است.
– باعث می شود که د رجنین سرطان به وجود بیاید.
– احتمال بروز سرطان در مادر را نیز افزایش می دهد مانند سرطان های مثانه ئ دستگاه لنفاوی.

نکات مهم

اگر هنوز هم بعد از توصیه هایی که به شما شده است باز هم علاقه ای به استفاده از رنگ موها دارید باید به نکات زیر توجه کنید.
به مواد تشکیل دهنده شان بیشتر توجه کنید
ممکن است تا به حال شنیده باشید که مواد رنگ کننده ی گیاهی بسیار سالم تر و بی خطرتر هستند ولی در مورد این ها هم باید مراقبت های ویژه را داشته باشید. در موقع خرید رنگ حتما توجه کنید که آن رنگ گیاهی و طبیعی باشد. در بعضی از مواد گیاهی ترکیبات شیمیایی مشابهی وجود دارد مانند فینل دیامین، دی هیدراکسی بنزن و آمینوفنول کهاین مواد در بیشتر رنگ های دائمی و غیر دائمی وجود دارد.

رنگ مو

رنگ مو

حنای خالص و ناب بهترین انتخاب است

حنای خالص سال های زیادی است که در فرهنگ های مختلف از آن استفاده می شود و جزو رنگ های گیاهی نیمه دائمی می باشد. با اینکه از این نوع رنگ در قدیم بسیار اسقبال می شد ولی د راین سال های آخر کسی به این رنگ توجهی نمی کرد. زیرا بیشتر افراد رنگ نارنجی ای که در حنا وجود دارد را دوست ندارند. بعضی از حناهایی که امروزه با رنگ های مختلف تولید می شوند. دارای مواد شیمیایی مضر هستند که بسیار خطرناک می باشند. استفاده از حنا برای سطح پوست تان در دوران بارداری بسیار خطرناک است و اگر قصد رنگ کردن موهای تان را با حنا داشتید مطمئن شوید که حنای خریداری شده صد در صد طبیعی و خالص است.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *