#


حنا و رنگ مو

رنگ مو
4 فوریه 2017 بدون نظر 5767 بازدید

حنا و رنگ مو

رنگ مو

سابقاً موها را با حنا یا مخلوط رنگ و حنا رنگ می­کردند. یک قسمت حنا با دو قسمت رنگ، مو را مشکی می­کند ولی چنانچه مقدار رنگ زیادتر شود رنگ مو بنفش خواهد شد، حنا مو را محکم و ضد عفونی می­نماید، ویتامین­های حنا برای پوست و مو هر دو مفید می­باشد.

کسانی که ریش خود را با حنا رنگ می­کردند دارای چهره­ای نورانی و براق بودند و این خاصیت مربوط به ویتامین­های حناست. معمولاً با حنا، نیل، مازو، برگ گردو و چای مخلوط می­کردند و هر یک از این مواد رنگ مخصوصی به مو می­دادند و به علت داشتن ویتامین­های مختلف و تانن برای مو و پوست مفید بودند.

عده­ای با حنا آبغوره یا آبلیمو مخلوط می­نمایند و با این ترتیب به خاصیت آن­ها می­افزایند و رنگ را بهتر و عمیق­تر می­کنند.

اگر بخواهید موی سر را بور یا طلایی یا خرمایی نمایید باید رنگ اولیه مو را زایل سازید یعنی آن­ه را بی­رنگ نمایید. بی­رنگ کردن مو معمولاً با آب اکسیژنه و آمونیاک صورت می­گیرد. آب اکسیژنه ضرر ندارد ولی آمونیاک نباید زیاد مصرف شود زیرا مو را فاسد می­نماید.

بهترین رنگ برای الوان ساختن مو گل­ها هستند که مهمترین آن­ها ارغوان، گلنار، اقاقیل، گل باباونه و گل ریواس می­باشد. یک قسمت ریواس و دو قسمت جنا مو را طلایی می­نماید. زردچوبه و گل رنگ نیز برای رنگ مو به کار برده می­شود.

برای رنگ کردن مو بهتر آن است که ابتدا مقدرای از موی سر را چیده و پس از بی­رنگ کردن با الاون مختلف رنگ نمایید و هر کدام را پسندیدید انتخاب کنید.

همه چیز درباره دنیای مد،لباس،آرایش و زیبایی را با بخوانید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *