#


روش انجام لیفتینگ و عوارضی که بر روی صورت دارد

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1767 بازدید

روش انجام لیفتینگ و عوارضی که بر روی صورت دارد

روش انجام لیفتینگ و عوارضی که بر روی صورت دارد

اغلب خانم ها تمایل دارند صورتی صاف و شفاف داشته باشند و برای این کار از روش های بسیاری استفاده می کنند. لیفتینگ صورت یکی از روش هایی است که باعث می شود چین و چروک موجود بر روی پوست از بین رفته و پوستی جوان و شفاف ایجاد شود. لیفتینگ صورت باعث می شود افراد چهره زیبایی داشته باشند و اعتماد به نفس آن ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

عمل لیفتینگ به دو شکل جراحی و بدون جراحی انجام می شود و افراد باتوجه به شرایط پوست صورت خود می توانند مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند. در روشی که از جراحی برای جوان سازی پوست استفاده نمی شود تزریق چربی، بوتاکس، ژل در لایه هاس زیرین پوست صورت گرفته و در جوانسازی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت. البته در این روش عمل لیفت به وسیله موارد دیگری همچون لایه برداری، لیفت با استفاده از دستگاه و یا نخ و هایفوتراپی صورت می گیرد و مراجعین بدون اینکه بیهوش شوند می توانند لیفتینگ را انجام دهند.

لیفتینگ صورت از طریق جراحی

در حال حاضر از روش های مختلفی درخصوص جراحی لیفت استفاده می شود که نتایج ایده آلی را درپی خواهند داشت. البته باید درنظر داشت که تمام این روش ها از نظر میزان برش و محلی که برای دست یابی به لایه های مختلف صورت تعیین می شود متفاوت هستند برای انجام جراحی لیفت بر روی صورت ابتدا شرایط بیمار همچون سن و میزان پیری پوست و یا افتادگی بافت های پوست درنر گرفته می شود.

درخصوص این روش به طور معمول در قسمت جلو و پشت گوش برش هایی ایجاد می شود که پزشک متخصص می تواند میزان برش لازم برای این قسمت ها را پس از بررسی های انجام شده تعیین کند. گاهی اوقات نیاز است تا به عضله ها و بافت های نرم و چربی موجود در گردن دست پیدا کرد که در این صورت برشی در قسمت زیرچانه فرد ایجاد خواهد شد. البته پیشرفت تکنولوژی امروزه به قدری است که با کمترین میزان برش بهترین جراحی لیفت بر روی صورت فرد انجام می شود. این کار باعث شده تا عوارضی مانند تخریب محلی که برای روئیدن مو لازم است، اسکار و یا تغییراتی که بر روی پوست ایجاد می شود به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

لیفت صورت از طریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش های مهم در لیفت صورت است که نیازی به انجام جراحی ندارد. این روش در بین خانم ها رواج بسیاری دارد و ماهیچه ها صورت پس از تزریق به صورت موقت از کار خواهند افتاد و در نهایت چین و چروکی بر روی پوست ایجاد نخواهد شد. اغلب افراد برای اینکه چین و چروک های پیشانی و بین ابروها و دور چشم خود را از بین ببرند از روش تزریق بوتاکس استفاده می کنند. افرادی که تمایل دارند از بوتاکس برای جوان سازی پوست خود استفاده کنند باید درنظر داشته باشند تاثیر این روش حدود3 تا7 روز پس از تزریق خود را نشان می دهد و حدود3 تا4 ماه نیز باقی می ماند. بوتاکس از روش های مطمئن در لیفت صورت شناخته شده و هیچ عوارضی ندارد. در این روش پوست کمی ملتهب شده و قرمز خواهد بود اما نباید نگران بود چرا که به زودی این عوارض از بین رفته و به حالت اولیه خود بازخواهد گشت.

تزریق ژل

از دیگر روش هایی که در بین افراد محبوب است و اغلب خانم ها برای لیفتینگ صورت خود استفاده می کنند تزریق ژل است. استفاده از این روش باعث می شود هم چین و چروک پوست از بین برود و چند نواحی دیگر همچون لب و گونه ها و اطراف لب کمی برجسته تر دیده شود.

هایفوتراپی

از دیگر روش هایی که برای لیفتینگ صورت مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان روشی نوین شناخته می شود هایفوتراپی است. انجام این روش در صورت باعث می شود که پوست حالت سفتی پیدا کرده و چین و چروک موجود از بین بروند. هایفو این امکان را دارد که به عمیق ترین لایه ها نفوذ کرده و به جوانسازی پوست کمک کند. پس از اینکه عمل هایفوتراپی بر روی پوست انجام شود بیمار این امکان را خواهد داشت که فعالیت های معمول خود را انجام دهد. گاهی اوقات پوست دچار التهاب و کمی قرمزی می شود اما جای هیچ نگرانی نبوده و پس از مدت زمان کوتاهی این عوارض از بین خواهد رفت. تاثیر این روش پس از9 ماه خود را بهتر نشان خواهد داد و جوانسازی پوست بهتر دیده می شود. البته باید درنظر داشت که هایفوتراپی به مدت یک سال ماندگاری داشته و در این مدت فرد می تواند با استفاده از روش های طبیعی شادابی و جوانی پوست خود را تقویت کند.

RF

این روش به نام رادیوگرافی شناخته می شود که از گذشته در پزشکی زیبایی به کار می رفته است. این روش را به عنوان یکی از روش های امن و بی عارضه شناخته می شود و تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست صورت دارد. در روش RF از دستگاه های مدرنی استفاده می شود که رادیو فرکوئنسی را با میکرونیدلینگ ادغام کرده و باعث می شود تاثیر بیشتری در جوانسازی پوست داشته باشد. این روش هیچ عارضه ای نداشته و در مقابل موجب از بین رفتن جای جوش و آکنه نیز می شود.

لیفت صورت با استفاده از نخ

این روش به عنوان یکی از جراحی های ظریف شناخته می شود که می تواند به آرامی پوست های افتاده را کشیده و جوانی و شادابی بیشتری را به اروغان بیاورد. افرادی که دارای پوست افتاده ای در صورت خود هستند می توانند با استفاده از این روش صورتی جوان تر و شاداب داشته باشند. در این روش بیماران دوره نقاهت نمی گذرانند و پس از دو روز می توانند کارهای معمولی خود را انجام دهند. پس از2 هفته بافت های نرمی که عمل لیفت با نخ درخصوص آن ها انجام شده بهبود پیدا خواهند کرد و آثار لیفت با نخ به طور کل از بین می رود. در این روش هیچ برش بزرگی وجود ندارد و جای بخیه نیز به صورت کامل از بین می رود.

تزریق چربی در پوست

از دیگر روش هایی که معمولا در لیفت صورت استفاده می شود تزریق چربی در پوست است. این کار باعث می شود بافت ها حالت سفتی پیدا کرده و چین و چروک موجود نیز تا حدود زیادی از بین بروند. در این روش قسمتی از چربی های بدن را برداشته و از آن تحت عنوان پرکننده در صورت و یا دیگر قسمت های بدن استفاده می کنند. این کار باعث می شود ظاهر افراد جوان تر دیده شود و پوست دیگر حالت افتاده و چروک به خود نگیرد. افراد باتوجه به شرایط پوستی خود می توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند اما باید درنظر داشته باشند که پیش از انتخاب روش موردنظر حتما با پزشک مشورت کرده و بررسی های لازم درمورد آن ها انجام شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *