#


جراحی شکم و عوارضی که به همراه دارد

جراحی شکم
25 سپتامبر 2017 يك نظر 1767 بازدید

جراحی شکم و عوارضی که به همراه دارد

عوارضی که جراحی شکم به همراه دارد

بعضی از بانوان و آقایانی که در ناحیه شکم و پهلو چربی اضافی می آورند و قادر به ورزش و آب کردن چربی ها نیستند دست به عمل زیبایی شکم می زنند. اگر آن ها می دانستند که چه مضراتی را به همراه دارد مطمئناً هیچ وقت این کار را انجام نمی دادند.
طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیش از نود درصد افراد چه مرد و چه زن از اندام خود راضی نیستند و به این اعتقاد دارند که باید تغییراتی را در ظاهر خود انجام دهند چه از طریق رژیم و ورزش چه عمل زیبایی.

با اینکه در تمام جوامع معیارهای زیبایی و زیبایی شناسی با فرهنگ آن ها متفاوتاند ولی با بررسی های زیاد به این نکته پی برده اند که شکم زیبا باید کوچک و گودی کرد داشته باشند و این مورد در تمام مکان ها و زمان ها مورد قبول همگان قرار گرفته است.
نخستین عملی که بر روی شکم برای زیبایی انجام گرفت مربوط به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بود. این جراحی ها معمولاً با عمل فتق ناف صورت می گرفت. زمانی که این عمل را انجام می دادند مقداری از چربی دور شکم را مانند قاچ هندوانه برش می دادند و بر می داشتند و سپس دو طرف پوست را به هم می دوختند.

ولی این جراحی ها در اوایل قرن بیستم یعنی در فاصله دو جنگ جهانی پیشرفت زیادی نکرد. ولی بعد از اینکه آرامش بر دیا حاکم شد جراحان در دهه 50 میلادی فهمیدند که برداشتن پوست و چربی نتایج قابل توجهی را به همراه ندارد و باید مثل لیفت صورت، پوست و چربی را از بافت زیر عضلات شکم برداشت. آن ها موفق شدند مقدار زیادی چربی و پوست را بردارند و چوون با انجام این کار ناف به طرف پایین کشیده می شد تکنیکی را به وجود آوردند که ناف را از پوست جدا می کردند تا به سمت پایین کشیده نشود و بعد از آن از سوراخی که در روی پوست ایجاد می شد ناف را بیرون می آوردند.

بارداری باعث شده که پوست شکم کشیده و شل شود و بیشتر افتادگی هایی که در شکم به وجود می آید مربوط به حاملگی و زایمان است. به همین دلیل جراحان تکنیکی را در دهه هفتاد ابداع کردن که می توان عضلات شکم را از جناق زیر سینه تا لگن ترمیم کرد. این ترمیم برای تمام بیمارانی که شکم شلی دارند قابل انجام است. جراحان برای این عمل یک شکاف بزرگ زیر شکم و یک شکاف دور ناف انجام می دادند و به همین ترتیب کم کم پایه جراحی های زیبایی شکم بر پا شد.

جراحی شکم

جراحی شکم

با بهتر شدن نتیجه های عمل زیبایی شکم بیماران متعددی به این جراحی رو آوردند و جراحان با کسانی رو به رو شدند که شکم آن ها خیلی هم بزرگ نبود و بعد از عمل جایش برای آن ها توجیه نمی شد پس تصمیم گرفتند که در دهه 80 عمل مینی ابدومینوپلاستی را به وجود آورند که در این عمل شکاف کوچکی در زیر شکم داده می شد و ناف هم از پوست جدا نمی شد و بدین ترتیب مقداری کمی پوست و چربی را خارج می کردند و جای عمل کمتری بر روی پوست آن ها باقی می ماند. کم کم بعضی از بیمارانی که شکم کوچکی داشتند مخصوصاً جوانان عمل جراحی تامی تاک جای عمل کلاسیک را گرفت.

در عمل کلاسیک گرچه در قسمت جلوی شکم صاف و یک دست می شد و پوست و چربی اضافی را بر می داشتند ولی بخش های بالای ناف و پهلوها به خاطر اینکه کشیده نمی شدند بر جسته باقی می ماندند. بنابراین جراحان تصمیم گرفتند که برای انجام این کار در دهه 80 لیپوساکشن را کشف و به این عمل اضافه کنند. بدین ترتیب تاریخ صد ساله عمل زیبایی شکم با ساکشن کامل شد و با استفاده از ساکشن چربی ها و پوست های قسمت بالای ناف و پهلو ها را بر می داشتند.

عوارضی که ممکن است در ابدومینو پلاستی رخ دهد:

-جوشگاه نامطلوب
-عفونت
-اختلال در ترمیم زخم
-لخته های خونی
-مخاطرات بی هوشی
-مرگ بافت چربی عمقی پوست
-محو و شلی پوست
-خونریزی
-تجمع مایع
-از دست دادن پوست
-بی حسی یا سایر تغییرات حس پوست
-تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت
-جدا شدن زخم
-درد، که ممکن است طولانی باشد
-احتمال نیاز به جراحی مجدد
-آسیب عصبی
-تورم طولانی مدت پاها
و عوارض های دیگر…

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *