#


کدام رنگ آشپزخانه بهتر است؟

رنگ آشپزخانه
6 آوریل 2019 بدون نظر 1973 بازدید

کدام رنگ آشپزخانه بهتر است؟

به دلیل اهمیت بالایی که آشپزخانه در خانه دارد به همان نسبت رنگ آشپزخانه هم اهمیت بالایی دارد و اینکه رنگی که برای آن انتخاب می شود باید باعث احساس راحتی اعضاء خانواده شود. به همین دلیل رنگی که برای این محیط پیشنهاد می شود از دسته رنگ های گرم، خنثی و روشن است. اگر از دسته رنگ های معمول و قابل تطابق با هر دکوراسیونی استفاده کنید، متعاقبا در هنگام فروش منزلتان هم کار راحتتری خواهید داشت، حتی اگر خودتان تصمیم به تغییر دکوراسیون منزلتان را داشته باشید دیگر نیاز به تغییر تمام جزئیات آشپزخانه را ندارید.

رنگ آشپزخانه بر روی اشتها بسیار تاثیرگذار است. اگر تمایل دارید زیاد غذا نخورید و بی اشتها باشید می توانید از رنگ های سرد و تیره استفاده کنید ولی اگز به دنبال ایجاد محیطی شاد برای خانواده هستید و می خواهید اشتهاء بچه ها بیشتر شود از رنگ های روشن و گرم استفاده کنید.

رنگ آشپزخانه

نکاتی در مورد رنگ آشپزخانه

اگر در انتخاب رنگ برای آشپزخانه اشتباه کردد و در حال حاضر از این رنگ راضی نیستید می توانید با نورپردازی هر رنگی را به تناسب و تعادل برسانید. مهم ترین نکته این است که اگر نگران استفاده از رنگ های ریسکی هستید می توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید و برای تغییر فضا از جزئیاتی با رنگ های شاد و زنده کمک بگیرید. با این ترفند دیگر نگران کسل آور بودن اینگونه رنگ ها نباشید.

شاید برای انتخاب رنگ آشپزخانه کمتر کسی به سراغ رنگ قرمز برود ولی در محیط هایی که از رنگ هایی مانند مشکی زیاد استفاده شده و محیط بسیار کسل کننده است بهترین رنگی که برای از بین بردن اینگونه محیط ها می توان استفاده کرد رنگ قرمز است. الته که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز هم برای مدت طولانی نمی تواند جذاب باشد.

رنگ آشپزخانه

اگر از رنگ قهوه ای به عنوان پایه برای رنگ آشپزخانه استفاده می کنید، رنگ های زیادی را با آن می توانید هماهنگ کنید. قهوه ای رنگی است که در طبیعت زیاد دیده می شود و هنگامی که از آن در آشپزخانه استفاده می شود این حس القا می شود که همه ی مواد غذایی داخل این آشپزخانه ارگانیک هستند.
حال به سراغ محبوب ترین رنگ می رویم، رنگ سفید که قابل هماهنگ شدن با هر محیطی را دارد و استفاده از سفید به عنوان رنگ آشپزخانه تمیزی و پاکیزگی را یاد آور می شود. رنگ سفید همیشه سبک های مدرن و مینیمال را بیاد می آورند. سبک هایی که در آن از تزئینات بیهوده پرهیز شده و همه وسایل به بهینه ترین شکل طراحی شده اند.

رنگ آشپزخانه

استفاده از رنگ های مختلف برای آشپزخانه ممانعتی ندارد و حتی می توان از رنگ هایی مانند زرد، آبی، سبز و… استفاده کرد ولی توناژ آن ها را تغییر داد به طور مثال اگر از رنگ آبی ملایم استفاده می کنید می توانید از آن برای رنگ آشپزخانه زیاد استفاده کنید ولی اگر از تناژ تیره رنگ آبی استفاده می کنید باید به مقدار کم استفاده کنید تا محیط را تاریک و کسل کننده نکند.

رنگ آشپزخانه

اگر از طرح چوب برای بعضی از وسایل استفاده می کنید و یا چوب خام بسیار برای آشپزخانه این طرح مناسب است، ولی حتما این مورد را در ذهن داشته باشید که استفاده از این نوع متریال متناسب با سبک روستیک و یا روستایی است. آشپزخانه محیطی جدا از دیگر بخش های خانه نیست پس باید هماهنگ با سبک کلی خانه باشد. در نتیجه نمی توان آشپزخان را به سبک مدرن طراحی کرد ولی نشیمن را به سبک کلاسیک طراحی کرد.

رنگ ها بسیار تاثیر گذار بر سبک ها هستند، برای مثال اگر سفید را برای رنگ آشپزخانه یتان در نظر گرفته اید و این رنگ برای همه ی بخش ها استفاده شده پس سبک آشپزخانه ی شما مدرن است و نمی توانید فضای پذیرایی تان را به سبک کلاسیک بچینید.البته که اگر گفته ی شود نمی توانید نه به آن معنا که امکان ندارد بهتر است که این موارد را رعایت کنید. هماهنگی در همه موارد همچنین سبک مورد انتخاب برای محیط خانه هم بسیار اهمیت دارد.

رنگ آشپزخانه

اگر یک رنگ خنثی برای تمامی بخش های خانه انتخاب کنید کارتان بسیار راحت و مطمئن انجام می شود و برای اینکه تنوع ایجاد کنید می توانید از رنگ های مورد علاقه یتان در بخش های مختلف به صورت محدود استفاده کنید. که حتی این انتخاب برای گزینه ی رنگ آشپزخانه هم مناسب است.

رنگ آشپزخانه

رنگ آشپزخانه

رنگ آشپزخانه

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *