#


چگونه از همسرمان انتقاد کنیم؟

20 دسامبر 2018 بدون نظر 1896 بازدید

چگونه از همسرمان انتقاد کنیم؟

چگونه از همسرمان انتقاد کنیم؟

 یکی از راه هایی که همسرتان به صحبت‌های تان گوش دهد این است که وقت شناس باشید. بسیاری از زوجین این سوال را می‌پرسند که چگونه از همسرم انتقاد کنم؟ اگر می خواهید انتقاد کنید و به روابط تا ن آسیبی نرسد باید بدانید که این کار بسیار سخت است .ما با این مطلب می‌خواهیم مواردی را عنوان کنیم که باید در هنگام انتقاد از همسرتان آنها را رعایت کنید:

1 وقت شناس باشید

 زمانی را برای انتقاد انتخاب کنید که همسرتان به لحاظ ذهنی و جسمی دارای خستگی نباشد و آمادگی کافی را برای شنیدن حرفهای شما را داشته باشد. اگر می‌خواهید همسرتان با علاقه به انتقادهای تان گوش دهد پس باید وقت شناس باشید.

2-به محیطی که در آن هستید توجه کنید .

هرگز در مکانی که همسرتانئ می خواهد همیشه در آنجا از او تصویر مثبتی را داشته باشند انتقاد نکنید .این را به خاطر داشته باشید که انتقاد از زمانی تاثیرگذارتر است که به صورت خصوصی مطرح شود،  این کار سبب می‌شود احساسات منفی در فرد کاهش یابد.

3- انتقاد را غیر مستقیم مطرح کنید.

 برخی از افراد دارای روحیه حساسی می باشند و هر چقدر هم در زمان انتقاد شرایط را رعایت کنید ممکن است برایشان ناراحت کننده باشد. بهتر است انتقاد برای این گونه افراد به طور غیر مستقیم بیان شود. مثلا می‌توانید با مثال زدن شخص دیگری که  مشکل مشابه همسرتان را دارد این انتقاد غیر مستقیم را انجام دهید.

4- از انتقاد های پی درپی خودداری کنید

اگر می خواهید به عنوان فردی بهانه گیر و عیب جو به چشم همسرتان بیایید، از انتقادهای مکرر که آسیب جدی به رابطه تان میزند خودداری نمایید انتقاد های پی در پی این را به همسرتان القا می‌کند که فقط نقص های او را می بینید و باعث خواهد شد که همسرتان اصلاً آنها را قبول نکند.

5- به لحن گفتار آن دقت کنید

زمانی که احساس می کنید همسرتان رفتار اجتماعی پخته ای ندارد و یا  زمانی که به یک مهمانی می روید فکر می کنید که او اصلا بلد نیست با دیگران چگونه مودبانه احوالپرسی کند و یا گرم بگیرد، می توانید این موارد را با لحنی مهربانانه و آرام به او بگویید که مثلا آیا به نظرت بهتر نیست که روی مهارت های اجتماعی تمرکز کنید ؟

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.