#


7 راز شگفت انگیز برای داشتن یک ازدواج پایدار

3 آگوست 2017 بدون نظر 1181 بازدید

7 راز شگفت انگیز برای داشتن یک ازدواج پایدار

1) خبر های خوب را جشن بگیرید

به نظر می رسد که طلاق به اندازه ای که در مورد  کاهش موارد مثبت است ، درمورد افزایش موارد منفی نیست.

به خاطر خوبی: چگونه شگفتی علم به ازدواج  زوج های شاد می تواند به  ازدواج شما کمک کند:

هاوارد مارکمن، مدير مرکز مطالعات ازدواج و خانواده در دانشگاه دنور و یکی از محققان در زمینه ی ازدواج  در کشور، می گوید: “ما دریافتیم که موارد مثبت در زندگی زناشویی بسیار مهم تر هستند.” “به نظر می رسد که میزان شادی که زوج ها دارند  ومیزان قدرت دوستی بین آنها یک پیش بینی قوی از آینده آنها است.”

چه کاری باید کرد؟ لحظات خوبی را جشن بگیرید

تحقیقات نشان می دهد که زوج هایی که به طور منظم لحظات خوب خود را جشن میگیرند سطح بالایی از تعهد، صمیمیت، اعتماد و رضایت را از رابطه خود دارند … این کافی نیست که شریک زندگی شما بداند که در موفقیت های زندگی به او افتخار می کنید. شما باید آن را نشان دهید.ایجاد سر و صدا در مورد چیزهای کوچک مفید است.همچنین چیزهای خوبی که هر روز اتفاق می افتد می تواند سلامت ازدواج شما را افزایش دهد.

(در اینجا بهترین راه واکنش به اخبار خوب همسر شما است.)

2) پنج تا یکی

چند لحظه خوب باید برای لحظات بد اتفاق افتاده تشکیل دهید؟ تحقیق ها برای شما یک نسبت 5 تا 1را به شما پیشنهاد میدهند.

شما لازم نیست هر اتفاق مثبت و منفی را شمارش کنید، اما اگر موارد خوب و بد تقریبا برابر باشند، احتمال رسیدن به بن بست و به تبع آن طلاق بالا میرود.

 

3) استانداردهای خود را بالا نگه دارید

بیشتر مردم می گویند انتظاراتشان برای ازدواج بیش از حد بالا است. تحقیقات می گوید عکس این قضیه برقرار است: افرادی که انتظار بیشتری  دارند،به موارد بیشتری خواهند رسید.

خود را برای ازدواج دوم امیدوار نکنید.

 

دکتر باکو متوجه شده است که افرادی که استانداردهای واقع گرایانه تری دارند، و واقعا می خواهند به خوبی رفتار کنند و در ازدواج خود عاشقانه و مهربان باشند، به این نوع ازدواج پایان می دهند. مردان و زنانی که استانداردهای پایینی از ازدواج خود دارند، انتظار راه حل مفید ، ارتباط  عاشقانه خوب را  ندارند،و روابطی را به وجود می آورند که این چیزها را ارائه نمی دهند … شوهران و همسرانی که شرکای خود را به حد استاندارد بالای معقولی می برند، ازدواج بهتری دارند. اگر انتظار یک رابطه بهتر و رضایت بخش را داشته باشید، شانس خود را برای داشتن چنین رابطه ای بهبود می دهید.

4) با خانواده و دوستانتان صمیمی تر شوید

امروزه در ازدواج دونفر ما انتظار داریم که تمام  حمایت و صمیمیت  را از آن ازدواج دریافت کنیم. این نوع ازدواج یک ازدواج سالم یا واقعی نیست.

دوستان و خانواده را در حلقه نگه دارید. ازدواج شما باید در اولویت روابط  شما باشد،نه تنها رایطه موجود شما.

دکتر Coontz فکر می کند همه این همبستگی لزوما برای زوج ها خوب نیست. او مدعی است که راه تقویت ازدواج، تقاضای عاطفی کمتری نسبت به همسران است. این بدان معنا نیست که رابطه نزدیکی با شوهر یا همسرتان را از دست دهید. این بدان معناست که زوج های متاهل، با تقویت روابط خود با اعضای خانواده و دوستان، نتایج بهتری می گیرند. او می گوید، شادترین زوجین کسانی هستند که به “بیش از دو نفر” علاقه دارند و آنها را حمایت می کنند.

(در اینجا نحوه بهبود دوستی های شما وجود دارد.)

5) از همسرتان انتظار نداشته باشید که  شما را خوشحال کند؟

تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی بیشتر مردم در نهایت، حتی پس از وقایع بسیار مثبت مانند عروسی، به مسیر طبیعی خود باز می گردد.

خوشبختی درون فرد قرار دارد و انتظار به اینکه همسر شما برای همیشه تغییر کند غیر واقعی و غیرمنصفانه است.

شگفت آور این است که تحقیقات نشان می دهد شادی نسبتا پایدار است. یکی از رویدادهای مهم زندگی (مانند ازدواج یا تولد یک کودک) ممکن است باعث افزایش شادی در کوتاه مدت شود، اما مطالعات نشان می دهد اکثر افراد به «میزان تعیین شده» شادی شخصی خود باز می گردند. اگر سطح شادی خود را به عنوان 7.5 در مقیاس 1 تا 10 قرار دهید، تحقیقات نشان می دهند که بیشتر زمان ها، حوادث زندگی شما این عدد را تغییر نخواهدداد. شما تقریبا یک فرد با شادی 7.5 در تمام طول زندگی خود هستید.

(شما می توانید بالاتر از سطح پایه خود بروید – اما اکثر مردم این کار را درست انجام نمی دانند. در اینجاکه شما چقدر  بیشتر خوشبخت می شوید.)

6) داشتن رابطه جنسی بیشتر

در طول ازدواج، تمایل می تواند کاهش یابد. با وجود این، رابطه جنسی یک رابطه سالم است و دارای مزایای بیولوژیکی و احساسی زیادی است که نباید نادیده گرفته شود.

با گذشت زمان، رابطه جنسی منظم می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد،شما را صبور تر کند، خشم شما را خنثی کند، و منجر به رابطه بهتر و محترمانه ترمی شود.

پس این نوشته را رها کنید و برای رابطه به سراغ همسر خود بروید.!

7) هیجان!

زوج ها نیازی به فعالیت های “دلپذیر” ندارند – آنها نیاز به فعالیت های هیجان انگیزتری دارند تا بتوانند بدون عجله فکر کنند که اولین بار درچگونه درعاشق یکدیگر شدند.پس از گذشت ده هفته، زوج ها دوباره آزمایش های خود را برای سنجش کیفیت روابط خود انجام دادند. کسانی که شب های “هیجان انگیز” را تحمل کرده بودند، افزایش قابل ملاحظه ای از رضایت زناشویی را نسبت به گروه “دلپذیر” مشاهده کردند. … از ازدواج خود با امتحان کردن چیزهای جدید و به اشتراک گذاشتن تجربه های جدید با همسر خود محافظت کنید. لیستی از چیزهای مورد علاقه شما و همسرتان را با هم انجام دهید و سپس فهرستی از چیزهای سرگرم کننده که می خواهید امتحان کنید را ایجاد کنید.  از عادت های قدیمی اجتناب کنید و  برای انجام کاری تازه و متفاوت یک بار در هفته برنامه ریزی کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.