#


روش های جدیدی برای از بین بردن HIV در آینده با استفاده از ژن درمانی

6 ژانویه 2018 بدون نظر 1501 بازدید

روش های جدیدی برای از بین بردن HIV در آینده با استفاده از ژن درمانی

روش های جدیدی برای از بین بردن HIV در آینده با استفاده از ژن درمانی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که ژن درمانی دارای پتانسیل از بین بردن HIV در کسانی که به این بیماری مبتلا هستند می باشد.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در این تحقیق تمرکزشان را برای استفاده از ژن های CAR (دریافت کننده آنتی ژن شبیه سازی شده) گذاشته اند. این پژوهشگران با آزمایشی که بر روی میمون ها در آزمایشگاه انجام داده به این نتیجه رسیدند که این سلول های مهندسی شده باعث می شود که بعد از مدت بیش از دو سال سلول هایی که به HIV آلوده شده بودند را از بین ببرند.

سر پرست این گروه تحقیق، اسکات کیچن، در مورد ای ن مسئله گفته است: هدفی که ما در این آزمایش داشته ایم درمان می باشد و همچنین می دانیم که برای از بین بردن بیماری HIV به یک واکنش ایمنی تاثیر گذار نیاز می باشد.

پژوهشگران در این تحقیق سعی کردند که بتوانند ایمنی بلند مدتی در برابر HIV، ویروس بروز ایدز به وجود بیاورند.هم اکنون، برای تحت کنترل گرفتن HIV از درمان ضد ویروسی به کار می برند ولی این درمان نمی تواند که ویروس را از بدن خارج کند و به طور کامل از بین ببرد.

سرپرست تیم تحقیق در مورد روش جدیدی که به دست آورده اند گفته است: از نظر ایمنولوژی سلول های T، سلول هایی هستند که شدیداً مسئول قدرت ما در رویارویی با پاتوژن و نجات از عفونت ها و هر چیز غیر معمولی در بدن می باشند.

وی در ادامه بیان کرد: هر یک از سلول های T یک گیرنده منحصر به فرد و یا مولکول بر روی شان دارند. این گیرنده به سلول این امکان را می دهد که هدف مخصوص خود یعنی باکتری، ویروس و یا قارچ را شناسایی کند. پس از اینکه ویروس را شناسایی کرد اقدام به از بین بردن آن از بدن می کند.

اسکات کیچن بیان کرد: ما در این مطالعه از گیرنده های مصنوعی یا CAR به کار برده ایم و به آن ها این اجازه را داده ایم  که چیزی که ما م یخواهیم یعنی HIV را بشناسند.

هدفی که این آزمایش به همراه داشته است ساخت واکسیناسیون معکوس بود که سیستم ایمنی را برای هدف قرار دادن HIV کارشناسی کند.

اکنون تصمیم بر این است که تا دو الی سه سال آینده این آزمایش را بر روی انسان انجام دهیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *