#


رابطه عصبانیت با کهیر زدن بدن

کهیر
7 اکتبر 2017 بدون نظر 1343 بازدید

رابطه عصبانیت با کهیر زدن بدن

با عصبانی شدن بدن شما کهیر می زند

بر اساس آمارهایی که انجام شده است ۱۵تا ۲۰درصد جمعیت کل جهان یک بار کهیر را در طول زندگی شان تجربه کرده اند و ۱تا۵ درصد کسانی که به کهیر مبتلا شده اند مزمن هستند. طبق تحقیقات یکه انجام شده است ۷۳درصد کسانی که دچار کهیر شده اند سعی می کنند تا در اجتماع حضور پیدا نکنند.

۷۴درصد افراد مبتلا به کهیر کیفیت کار حرفه ای شان کم می شود و ۶۳درصد آن ها دچار اضطراب می شوند. این بیماری انواع و اقسام بسیاری دارد مانند:کهیر آفتابی، کهیر بارداری و… که بیشتر از اینکه به نظر برسد باعث اثر منفی گذاشتن بر روی افراد می شود. به خاطر همین موضوع شناخت آن ها و راه های پیشگیری و درمان شان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

کهیر چیست؟

یکی از آشکار شدن بیماری های آلرژیک و نوعی تورم قرمز رنگ پوستی را کهیر یا اورتیکا می گویند که در بعضی مواقع سوزش و گاهی درد را به همراه دارد. ضایعات حاصل از این بیماری بعد از گذشت چند دقیقه یا چند ساعت از محل درگیر شده ناپدید می شود و در جای دیگری از پوست نمایان می شود. اندازه های این ضایعات متفاوت است و از یک ماش تا یک بشقاب می باشند. بعضی اوقات کهیر ها به هم وصل می شوند و در بعضی مواقع از کل بدن پخش می شود.

 کهیر

کهیر

به چه دلیلی شخصی کهیر می زند؟

کهیر ها به دو دلیل در بدن ظاهر می شوند ۱-دلیل شیمیایی و ۲-دلیل فیزیکی. زمانی که یک محرک درونی یا خارجی اتفاق می افتد هیستامین یا سروتونین موجود در سلول های ماست خارج می شود و این مسئله باعث می شود که آب از خون به مایع میان بافتی به لرزه بیفتد. زمانی که آب در مایع میان بافتی و بین سلول ها جمع شوند باعث به وجود آمدن کهیر می شود. کهیرها را می توانید بر روی پوست ببینید ولی در دستگاه گوارش باعث سوء هاضمه، درد و سوزش می شود و در مخاط تنفسی تنگی نفس را به وجود می آورد.

در چنین شرایطی چا کاری باید انجام داد؟

اولین کاری که در موقع کهیر زدن باید انجام دهید باید عصبانیت و استرس خود را کنترل کنید. باید مقدار کورتیزول و آدرنالین سرم را تنظیم کنید. شما برای انجام این کار باید از داروهای مسکن، آرام بخش و ضد استرس استفاده کنید.

چه مدت برای درمان کهیر طول می کشد؟

کهیرهایی که حاد هستند باید تا قبل از شش هفته به طور کل خوب شوند ولی کهیرهای مزمن بیشتر از شش هفته هم طول می کشد و حتی عود هم می کند. مصرف روزانه از آنتی هیستامین ها را به تمام این افراد توصیه می کنیم.

برای درمان کهیر از چه نوع داروهایی استفاده می شود؟

برای درمان کهیرهایی که حاد هستند باید عامل ایجاد کننده را از بین ببرید و برای کهیرهای مزمن می توانید آن ها را موقتاً کم کنید زیرا درمان کامل آن به طور قطعی وجود ندارد. برای تمام کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند توصیه می شود که از داروهایی که حاوی آنتی هیستامین هستند استفاده کنند. البته این را بگوییم که اثر این داروها در زمانی که کهیر به وجود نیامده اند بیشتر است و در زمانی که کهیر به وجود می آید اثر کمتری دارد.

 کهیر

کهیر

غیر از داروهای درمانی راهی برای کم شدن خارش کهیر وجود دارد؟

برای اینکه علائم های کهیر را کم کنید می توانید کمپرس آب سرد را بر روی آن ها بگذارید. برای خنک شدن و ضدالتهاب آن ها هم می توانید از پماد کالامین استفاده کنید. برای خارش های زیاد هم افراد می توانند از پماد های کورتونی استفاده کنند. شما می توانید از خیار و ماست هم برای خنک شدن کهیر استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *