#


راهکارهایی برای داشتن عمر طولانی

عمر طولانی
18 ژوئن 2017 بدون نظر 1197 بازدید

راهکارهایی برای داشتن عمر طولانی

راهکارهایی برای داشتن عمر طولانی

به گزارش از من بپرس، عمر طولانی یکی از نتایج طبیعی زندگی سالم است. زندگی سالم نیز به متغیرهای زیادی وابسته است که الزاماً پیچیده و عجیب و غریب نیستند.

حتی می توان گفت راه کارهایی که برای داشتن عمر طولانی وجود دارند، خیلی ساده هستند. کافی است سبک زندگی سالمی داشته باشید تا طول عمر خود را تضمین کنید.

سبک زندگی سالم را نیز اگر بخواهیم خیلی ساده تعریف کنیم، باید بگوییم در پیش گرفتن عادات رفتاری و غذایی سالم و ترک عادات خطرساز.

عادات خطرساز نیز از غذاهای چرب و پرنمک و سرخ کردنی ها تا خوراکی ها و محصولات فراوری شده و عدم خواب مناسب و به موقع را شامل می شود.

در ادامه چند پیشنهاد ساده را رائه می دهیم تا با کاربرد آنها بتوانید سبک زندگی تان را اصلاح کرده و از عمر طولانی و مفید برخوردار شوید. این پیشنهادات شامل مواد غذایی مفید در سلامتی و عادات مربوط به خواب می شوند.

برای کاهش فشار خون و وزن از آبلیموی طبیعی استفاده کنید

یکی از بهترین گزینه های موجود در این باره مصرف آبلیمو در وعده صبحانه است که باعث کاهش وزن می شود. آبلیمو علاوه بر کاهش وزن، در کاهش فشار خون نیز تأثیر بسزا دارد. البته اینها تنها دو مورد از بی شمار خاصیت های آبلیموی طبیعی هستند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که به جای قهوه یا چایی، صبحانه خود را با یک لیوان شربت آبلیمو شروع کنید. خودتان کم کم به تأثیرات شگرف آن پی خواهید برد. دلیل این امر نیز وجود «پکتین» در پوست لیمو است. پکتین سرشار از فیبر است که در هضم و بهبود بخشیدن به عملکرد سیستم گوارش بسیار مؤثر است.

برای داشتن گوارش مناسب و روده هایی سالم، خوراکی های تخمیری مصرف کنید

هنگامی که غذاها تحت پروسه تخمیر لاکتوز قرار بگیرند، غذاهای تخمیر شده یا غذاهای زنده به دست می آید.

در این حالت، باکتری ها از قند و نشاسته موجود در غذا تغذیه می کنند که نتیجه آن تولید اسید لاکتیک است. همچنین در این فرایند آنزیم های سودمند، ویتامین B، اسید چرب های امگا ۳ و نیز بسیاری از انواع پروبیوتیک که در حفاظت از غذا و مواد مغذی آن مفید هستند، تولید می شوند.

به علت کیفیت فوق العاده غذاهای تخمیر شده، سیستم گوارش بدن به آنها پاسخ بسیار مناسب می دهد.

از جمله مواد غذایی تخمیری که بسیار پیشنهاد می شود می توان به کفیر، کلم ترش، ترشی و شور اشاره کرد که در سلامت روده ها بسیار مفید هستند. زیرا مصرف این مواد تخمیری باعث ایجاد توازن مناسب در معده و روده می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده، به افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، توصیه می شود از این نوع خوراکی ها بیشتر استفاده کنند.

حتماً از رژیم مدیترانه ای استفاده کنید

بهترین رژیم غذایی برای سلامت و طول عمر، رژیم مدیترانه ای است. دلیل آن هم مقدار کمی چربی اشباع در این رژیم است.

اگر به مواد تشکیل دهنده رژیم مدیترانه ای دقت کنید، متوجه می شوید این حرف بیراه نیست. این رژیم سرشار از میوه ها، سبزیجات، نان ها و دیگر مواد تهیه شده از غلات، سیب زمینی، حبوبات و دیگر دانه ها و روغن زیتون به عنوان منبع اصلی تأمین کننده چربی در این رژیم است. دیگر اینکه در این نوع رژیم از میزان خیلی کم یا متوسط ماهی و مرغ، در هفته صفر تا ۴ عدد تخم مرغ و مقادیر اندکی گوشت قرمز استفاده می شود .

زرد چوبه، کاهش دهنده التهابات

زردچوبه به عنوان یکی از قوی‌ ترین آنتی اکسیدان ‌هایی که اثرات ضد التهابی قدرتمندی دارد، شناخته می شود. همچنین این ماده دارای خواص مهمی مانند پیشگیری از بیماری‌ های مزمن، قلبی، مغزی و… است.

برای استفاده بهتر از این زردچوبه پیشنهاد می شود که یک قاشق چای خوری از آن را به آب گرم و عسل اضافه کنید. باور کنید این ترکیب معجزه می کند!!

برای مقالبه با پیری از سبزیجات بنفش استفاده کنید

سبزیجات بنفش مانند جوانه کلم، بروکلی بنفش، هویج بنفش، سیب زمینی و مارچوبه به علت دارا بودن سطوح بالایی از آنتی اکسیدان برای کاهش فشار خون و تضمین سلامت قلب بسیار مفید هستند.

علاوه بر این سلامت پوست نیز با خوردن بیشتر این نوع از سبزیجات تضمین می ‌شود. دلیل این امر وجود رنگدانه بنفش طبیعی شامل «رسوراترول» در این سبزی‌ها است که عاملی مهم در جلوگیری از پیری زودرس سلول های پوست به شمار می رود.

به خواب مناسب شبانه اهمیت دهید

اغراق نیست اگر بگوییم که خواب مناسب و منظم به اندازه بقیه موارد در سلامت و طول عمر نقش دارد. کافی است بدانید که خواب کمتر از ۵ ساعت در شب، خطر افزایش فشار خون، سکته مغزی و حملات قلبی را بسیار افزایش می دهد.

پیشنهاد علمی در این زمینه ۷ الی ۸ ساعت خواب مناسب شبانه است. از خواص مهم این مقدار خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت از قلب در مقابل تمامی بیماری ها

بهبود سلامت جسمانی

کاهش درد، افسردگی و اضطراب

تناسب وزن

حافظه قو‌ی تر

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *