#


چیدمان اتاق نوزاد باید چگونه باشد؟

26 می 2017 بدون نظر 4015 بازدید

چیدمان اتاق نوزاد باید چگونه باشد؟

چیدمان اتاق نوزاد باید چگونه باشد؟

قطعا یکی از لذت بخش ترین چیزها در معماری داخلی و دکوراسیون خانه آماده کردن اتاق نوزاد است.و معمولا همه ی پدر و مادرها در این زمینه وسواس به خرج میدهند تا بهترین و زیباترین اتاق را برای کودک شان آماده کنند.در این مطلب اصول اساسی دکوراسیون اتاق نوزاد را به شما خواهیم گفت.

رنگ اتاق نوزاد:

قاعدتا شما پیش از انتخاب هر وسیله ای باید به انتخاب رنگ اتاق نوزادتان فکر کنید. برای انتخاب رنگ هم معمولا به جنسیت نوزاد توجه می شود به طور مثال رنگ های صورتی و گلبهی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و رنگ های آبی و تم خاکستری بیشتر برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر انتخاب می شود. سبز رنگی است دخترانه و پسرانه که می تواند طراوت و سرزندگی را به روح و جسم کودک تزریق کند. اگر سبز را با صورتی میکس کند فضا دخترانه می شود و اگر آبی یا قهوه ای را در کنارش قرار دهید اتاق خوابی پسرانه را خواهید داشت.

آبی و قهوه ای دو رنگ دوست داشتنی هستند که می توانند فضای اتاق کودک نوزاد شما را به زیباترین شکل ممکن پسرانه کنند.سفید رنگ مناسبی برای اتاق خواب کودک است اگر بتوانید سردی کسل کننده آن را با استفاده از رنگ های گرم و متنوع تخلیه کنید.اگر دو نوزاد دوقلو در راه دارید که یکی پسر است و یکی دختر؛. برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوهای دختر و پسر بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ های بنفش و نارنجی و سبز و ترکیبی از رنگ های کرم و قهوه ای برای دکوراسیون اتاق نوزادان دو قلو با جنسیت های مختلف نیز می تواند ایده مناسبی باشد.

 

تخت نوزاد:

هنگام انتخاب و خرید تخت خواب کودک اگر امکانش را داشتید به سمت تخت خواب هایی بروید که علاوه بر ایجاد فضا برای استراحت بچه، در ذخیره سازی لوازم بچه هم مثل یک کمد کوچک و جادار بتوانند به کمک شما بیایند.در چیدمان هم سعی کنید تخت خواب را به دیوارنچسبانید و تخت را در وسط اتاق کودک قرار دهید تا کودک در هنگام حضور روی تخت خواب خیلی حوصله اش سر نرود و سیسمونی و دکوراسیون اتاق خوابش را زیر نظر بگیرد و بهانه گیری نکند.

خیمه زدن چادری روی تخت خواب کودک با پارچه هایی که طرح و رنگ بچه گانه دارند نیز دکور اتاق را خاص میکند.این کار علاوه بر اینکه سیسمونی و دکوراسیون اتاق را زیباتر جلوه می دهد باعث حس امنیت به کودک می شود و از تابیده شدن مستقیم نور به چشمان بچه جلوگیری می کند. برای این کار بهتر است از پارچه های حریری و شیشه ای استفاده کنید که راه ورود نور و دید کودک به بیرون به طور کامل کور نشود.

 

گهواره اتاق نوزاد:

پس از انتخاب تخت نوبت به انتخاب گهواره مناسب برای اتاق نوزاد می رسد. توجه داشته باشید که رنگ گهواره ی شما تا حد زیادی بستگی به رنگ غالب فضای اتاق کودک شما دارد اما چون رنگ های انتخابی این فضاها معمولا ملایم است انتخاب انواع رنگ سفید و شیری برای گهواره ها بسیار مناسب است.

توجه داشته باشید که ایده ی مقرون به صرفه برای انتخاب گهواره ها در طراحی اتاق نوزاد می تواند گهواره هایی باشد که با باز کردن بخشی از آن ها تبدیل به تخت خواب می شود بنابراین مدت زمان بیشتری را می توانید از این گهواره ها استفاده نمایید پس در انتخاب گهواره ها به این موارد هم توجه کنید.البته اگر برای طراحی اتاق نوزاد از تم سفید استفاده کرده اید می توانید از یک رنگ متضاد و گرم برای گهواره ها استفاده کنید و جلوه ی بهتری به فضای دکوراسیون اتاق کودک خود ببخشید.

 

ارتفاع گهواره و تخت:

نکته ی مهمی که در انتخاب گهواره و یا تخت خواب نوزاد باید به آن توجه کنید قابلیت تغییر ارتفاع تخت خواب است تا بتوانید در شرایط مختلف آن را برای کودکتان تغییر دهید و کودک بتواند به سادگی از آن لذت ببرد این قابلیت در اکثر تخت خواب ها وجود دارد پس به سادگی می توانید تختی با این قابلیت برای نوزاد دلبندتان انتخاب نمایید حضور اکسسوری های متحرک بالای تخت دلبندانتان می تواند آرامش بیشتری را در زمان حضور در تختشان برای آن ها فراهم کند.

 

صندلی ننویی اتاق نوزاد:

وقتی نوزادی به دنیا می آید به حضور نسبتا مداوم مادر در سال های اولیه زندگی خود نیاز دارد بنابراین بهتر است فضایی را برای حضور بی دغدغه ی مادر در نظر بگیریدو این فضا شامل یک صندلی ننویی و پوف مقابل آن می شود که با کمک آن ها می توانید ساده تر مراتب آسایش دلبندتان را فراهم کنید می توانید برای دیزاین اتاق نوزاد خود به صورت کاربردی تر در کنار صندلی ننویی شلف هایی را برای جای دادن کتاب هایش در نظر بگیرد و فضای منحصر به فردی را در اتاق کودک خود در نظر بگیرید.حالا این صندلی ننویی می تواند جای خودش را به یک صندلی تابی آرام بخش در کنار پنجره بدهد و فضای خاصی را برای آرامش مادر و کودک فراهم کند.

 

فضای تعویض نوزاد:

در طراحی اتاق نوزاد باید به نیازهای اولیه ی او بیشتر توجه کنید، به طور مثال در نظر گرفتن فضایی برای تعویض کودک شاید در بسیاری از طراحی ها در اولویت نباشد اما باید در اولویت قرار گیرد و بخش مناسبی از اتاق نوزاد به این فضا اختصاص داد. این فضا می تواند روی دراور مخصوص لباس های او باشد و یا یک میز شلف مانند باشد که سایر لوازم نوزاد را روی آن قرار دهید،

 

انتخاب نورپردازی اتاق نوزاد:

با انتخاب یک نورپردازی ملایم و منحصر به فرد می توانید فضای آرامش بخش و رمانتیکی برای کودک دلبندتان فراهم کنید. تلفیق این نور پردازی با یک پرده ی حریر می تواند آرامش تاثیر گذاری را برای خواب دلبندتان فرآهم کند..

 

نکته ی آخر:

بعد از قرار دادن کمد و سرویس خواب در اتاق نوزاد دوقلو می توانید وسایل و اسباب بازی هایی را که برای سیسمونی نوزادان در نظر گرفته اید در اتاق نوزاد به صورت منظم بچینید.یا با آویزان کردن لباس های فانتزی و با نمک از دیوار فضایی زیبا را در اتاق نوزاد خود ایجاد کنید همچنین نقاشی روی دیوار و آویزان کردن عروسک ها از سقف و دیوار یکی دیگر از ایده های جالب برای تزیین کردن اتاق نوزاد است.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *