#


چگونه می توان اتاق کار را به بهترین نحو چیدمان کرد؟

13 می 2018 بدون نظر 1411 بازدید

چگونه می توان اتاق کار را به بهترین نحو چیدمان کرد؟

راهنمای چیدمان و دکوراسیون مناسب اتاق کار

زمانی که اتاق مخصوص کار مرتب باشد و تمام وسایل مربوط به این اتاق در جای خود قرار گرفته باشند، فرد می تواند به راحتی به کار های خود رسیدگی کرده و نیز برای پیدا کردن وسیله ی مورد نظر خود با مشکل مواجه نخواهد شد، همین طور در چنین محیطی فرد احساس راحتی بیش تری خواهد کرد. امروزه تعداد افرادی که در خانه کار می کنند بسیار زیاد است که گاهی بیشتر روزشان را در برابر کامپیوتر می گذرانند. اگر شما از این دسته افراد هستید که البته روز به روز هم به تعدادشان افزوده می‌‌شود، اتاق کارتان در خانه باید به گونه ای باشد که در آن احساس آرامش و راحتی نمایید.

5 توصیه زیر در این زمینه که به کارتان خواهد آمد:

1- بدانید “چرا”

برای این که بتوانید در هر کاری که شروع می کنید به موفقیت دست پیدا کنید نخستین قدم این است که که بدانید که به چه علت آن کار را شروع کرده اید. بنابراین هنگام چیدمان اتاق تان به اینکه چه چیزی انگیزه کار کردن‌تان را بالا می برد، توجه نشان دهید. از جمله این موارد می تواند نصب پوسترهای زیبا و یا رنگ مناسب برای اتاق کارتان باشد. بنابراین با توجه به روحیه خود بهترین کار را انجام دهید.

2-مرزبندی کنید

این که بخواهید میان کارتان و زندگی خصوصی خود در خانه تعادل ایجاد کنید بسیار مشکل است. پس خصوصیات ظاهری اتاق کارتان را به نوعی ترتیب دهید که تا هر زمان که به اتاق کار خود وارد شدید ، به سرعت حس و حال کار کردن پیدا کنید و خود را در منطقه کار ببینید و از زندگی شخصی تان فاصله بگیرید.

3-مرتب باشید

یکی از بدترین چیز هایی که شاید در زندگی شما اتفاق بیفتد همین به هم ریخته بودن و نامنظم بودن اتاق کار شماست. پس تا می توانید در این زمینه توجه بیش تری داشته باشید. زمانی که برای هر چیز، جای مخصوصی اختصاص دهید، خیلی زود و آسان مرتب می شود. بنابراین برای وسایل کاریتان، راه حل های هوشمندانه در نظر بگیرید.

زمانی که تمام وسیله های مرتبط با کارتان مرتب باشند، هیچ چیز گم نخواهد شد و شما مجبور نخواهید بود که مجددا آن را خریداری کنید و پول اضافی خرج کنید.  در ضمن وقتی هرچیزی سرجایش باشد، برای پیدا کردن آنها وقت تان بیهوده از دست نمی رود.

4-تا جایی که می توانید اتاق کارتان را سبز کنید

این که به شما توصیه می کنیم که اتاق کار خود را سبز کنید به این معنی نیست که رنگ اتاق کار خود را به رنگ سبز کنید، بلکه منظور این است که وسیله های درون اتاق کار خود را به نوعی انتخاب کنید که کم ترین آسیب را به طبیعت و محیط زیست بزنند. به عنوان مثال تا جایی که می‌‌توانید از کاغذ کمتر استفاده کنید و البته چه بهتر که با جمع کردن کاغذ های باطله که دیگر لازم ندارید، آنها را به دست کسانی که به بازیافت کاغذ مشغول اند برسانید.

5-طبیعت را به اتاق بیاورید

همان طور که همه ی ما می دانیم به طور کلی طبیعت موجب ایجاد آرامش در انسان می شود. به عنوان مثال وجود یک دسته گل و یا هر گیاه هرچند ساده می تواند موجب ایجاد تغییرات زیادی شود. گیاهان، نه تنها احساس خوبی به شما خواهند داد، بلکه برای سلامت تان نیز مفید می باشند. بسیاری از گیاهان مواد سمی مضر موجود در هوا را از بین می برند. اگر نمی توانید در اتاقتان از گیاهان استفاده کنید، استفاده از رایحه های خوشبو مانند نعناع، اکلیل کوهی (رزماری) و لیمو در تمرکز، وضوح ذهن و حافظه به شما کمک می کنند. از طرفی ساعت ها بی حرکت نشستن پشت میز، مشکلی است که پزشکان امروزه آن ها را نوعی سیگار کشیدن جدید می نامند.

این شیوه ی زندگی آرام آرام سلامت بدن را به مخاطره می اندازد و شخص را دچار چاقی، افزایش فشار خون، افسردگی و سایر مشکلات خواهد کرد. حداقل هر ساعت، 5 دقیقه از پشت میزتان بلند شوید یا اینکه اتاق کارتان را به میزهایی با پایه های بلند مجهز کنید که بتوانید هر از گاهی ایستاده کار کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *